Concurs “Lista pentru vară”
Scris de bookblog.ro • 14 May 2009 • in categoria Anunturi, Concursuri
Chiar dacă mai este multişor pînă la vacanţa/concediul de vară, eu sunt prevăzătoare şi aş dori să îmi fac o listă de lecturi incitante pentru zilele lungi de vară. Am nevoie de ajutorul vostru, ajutor care va fi răsplătit. Pe scurt, e vorba de două cărţi pe care să mi le recomandaţi.
Trei dintre cei care mă conving vor primi, la rîndul lor, ca mulţumire că m-au ajutat, următoarele cărţi:
- Scrisori de la Londra - Julian Barnes
- Porcul spinos - Julian Barnes
- La limita vulgarităţii - mic tratat de mare pudoare - Philippe Tretiack, Helene Sirven
- Club gourmet - Jun'ichiro Tanizaki
Aştept recomandările voastre la adresa mihaela[at]bookblog[dot]ro pînă miercuri, 20 mai.
Premiile sunt oferite de SmartFm în cadrul campaniei Nu-ţi lăsa mintea să intre în criză!
Citeste cele 34 COMENTARII si spune-ti parerea!
-
-
Metamorfoza-Franz Kafka
Iubirea fata de aproapele-Pascal Bruckner -
Buna
In vacanta as lua cu mine (si recomand oricui aceleasi carti):
– “Straini” de Taichi Yamada (o carte care pune accent mult pe partea psihica a personajului principal si aduce lumea de dincolo mai aproape de aici, acum)
– “Uimire si cutremur” de Amelie Nothomb (de fapt oricare din cartile ei sunt usoare si relaxante, adica perfecte pentru un concediu placut)
-
-
ma inscriu si eu cu mare placere la concurs…si blogul meu ofera din cand in cand daruri…iti recomand:
Fiecare zi un dar al lui Dumnezeu, autor necunoscut, editura Sophia gasesti fragmnte si pe blogul meu…Prins de Petru Popescu sau Panza de paianjen de Cella Serghi (pe acestea doua le recitesc eu acum)
-
ITI RECOMAND CU PLACERE LECTURAREA A DOUA CARTI MINUNATE:
1.” MANANCA, ROAGA-TE, IUBESTE ” DE ELIZABETH GILBERT
2. ” DESPRE OMUL FRUMOS ” DE DAN PURIC.
-
-
Cum putem trimite pe adresa mihaela[at]bookblog[dot]ro ?
-
Buna!
Am sa-ti recomand doua dintre cartile ce mie mi-au placut foarte mult,si anume: Un veac de singuratate de Gabriela Garcia Marquez si Crima si pedeapsa de Dostoievski . -
,,Suferintele tanarului Werther” de Goethe
,,Insemnari din subterana” de Dostoievski -
“Lebada neagra†de Nassim Nicholas Taleb – o carte despre schimbarile NEASTEPTATE ale lumii
“Universul magic” de Nigel Calder – o carte autoritativa despre minunile REALE ale Universului
-
eu iti recomand papillion de henry chariere sau ceva de genu nu mi dau seama cum se scrie ca nu ma pricep la franceza dar e foarte interesanta si te tine in suspans si nisipurile timpului de sidney sheldon e marfa cartea asta am citit o cu foarte mare viteza pt ca eram foarte curioasa o recomand tuturor
-
Îţi recomand cu multă căldură să parcurgi volumele No Logo şi The Shock Doctrine de Naomi Klein. Nu sînt lecturi pentru vacanţă, sînt lecturi necesare pentru înţelegerea lumii în care trăim. Motivele pentru care ar trebui să le citeşti le vei găsi la adresele de mai jos:
http://tesatorul.blogspot.com/2009/05/naomi-klein-no-logo-2000.html
http://tesatorul.blogspot.com/2009/01/naomi-klein-shock-doctrine-2007.htmlVacanţă plăcută şi spor la lectură!
-
Pentru vara:
Lolita
Maestrul si Margareta
Cartea rasului si a uitarii – Milan Kundera
Sfarsitul orelor
Ratacirile elevului Torless
Twilight :) -
Gusturile in materie de lectura difera de la persoana la persoana, de asta n-am sa-ti recomand nici un titlu. In schimb uite cum procedez eu : daca nu adorm sau nu devin profund dezgustata in prima jumatate de ora inseamna ca acea carte merita cel putin un minim interes. Uneori continui sa citesc chiar si o carte care ma plictiseste pana la lacrimi, numai pentru a avea mai tarziu un termen de comparatie.
-
Eu va recomand o cura de “rasu’-plansu'””, de iritare si induiosare, de oripilare si candoare.
Cartea se numeste :
“FEMEI DE PE NET”, eu am comandat cartea asta pe net, si am papat-o in cateva ore.
Tipul care-a scris-o are ceva din Charles Bucowski, dar americanul e doar un incepator pe langa al nostru Ciuca Constantin, care iti intinde capcana vulgaritatii ,spunandu-ti defapt povestea tristetilor sale.
Cititi-o , savurati-o !Chartreux
-
una dintre cartile care m-a fascinat recent este “Barbati care urasc femeile” de Stieg Larsson , e considerat un roman politist dar din pct meu de vedere este mai mult un thriller psihologic care va putea fi f usor pus in scena pentru ca e scris intr-un stil absolut incredibil..o recomand cu caldura si abia astept sa apara si celelalte 2 parti din trilogie, Millenium. O a doua carte este “Mananca, roaga-te , iubeste” de Elisabeth Gilbert , o autobiografie despre viata, sinceritate, tristete si speranta ca intr-o zi oricine isi va gasi fericirea intr-un fel sau altul
-
Dincolo de bine, dincoace de rau. despre iubire
de Aurora Liiceanu, Alice Nastase
o carte super sensibila despre iubirePerna si Ruj de Cristian Andrei
o carte despre liantul dintre sotie si amanta privita din prisma barbatului si a secretelor care il domina .. -
1.„Pe aripile vântului†este singurul roman scris de Margaret Mitchel. Valoarea ei este dată de realismul cu care este descrisă societatea din sudul Statelor Unite, căderea şi reconstrucţia ei în perioada când este marcată de Războiul Civil, de puterea de prezentare a evenimentelor în desfăşurarea lor, de modul particular în care se prezintă soarta eroilor : Scarlett, eroina principală a romanului, Ashley , Melanie , Rhett Butler.
2.Cartea “Vulpile in vie sau Arme pentru America” ,de scriitorul german, Lion Feuchtwanger m-a impresionat fiindca dincolo de substratul istoric, ascunde cea mai pura literatura. Actiunea se centreaza pe razboiul pentru independenta al coloniilor britanice din America de Nord si pe cei implicati in acest razboi (implicarea Frantei, de partea colonistilor). Sunt descrise si obiceiurile de la curtea regelui Ludovic al XVI-lea, luxul nelipsit din viata reginei Antoinette, rolul lui Benjamin Franklin ca ambassador in Franta.
3.â€Jurnalul fericirii†de N. Steinhart este tulburatoare atat prin experienta umana a autorului, evreu convertit la crestinism in inchisorile comuniste, ca si prin trimiterile la diferite opera si idei cultural, filosofice . O opera de citit si de recitit! -
1.Camasa Lui Hristos-Douglas Lloyd….super cartea
2.Fratii Karamazov-F.M.Dostoievski -
cred ca cele mai frumoase carti pe care le-am citit vreodata at fost:
Baltagul de Sadoveanu
Cel mai iubit dintre pamanteni de Preda -
pe aripile vantului- margaret michell
changi-james clavell
-
cartile mele preferate sunt: “Pe aripile vantului”, “La rascruce de vanturi” si “Calea luptatorului pasnic”.
Prima si a doua carte sunt carti vechi, dar nu inseamna ca nu sunt valoroase. Cred ca toata lumea a auzit de ele sau cel putin de filmele facute dupa ele.
A treia carte este o carte contemporana, inspirata, cred, dintr-o viata reala. Merita citita si poate schimba vieti. -
Sunt prea multe carti care merita citite pentru a putea alege doar doua. Bineinteles ca aici apare subiectivismul, si daca suntem norocosi si ne potrivim in gusturi, vei fi bucuroasa sa citesti “Agonie si Extaz” unde este prezentata viata lui Michelangelo, uluitoare carte, si “Camera Obscura” de Nabokov. Ai mai putea citi “Al cincelea copil ” de Doris Lessing.
-
Buna, nu iti cunosc gusturile si poate ar fi fost mai bine ca recomandarile sa fie mapate pe niste categoori (SF, Beletristica etc.)
In orice caz, iti recomand 2 carti exceptionale de la Cotidianul:
“Porecla” de Jhumpa Lahiri
si
“Zilele regasirii mele”, cu o mica recenzie aici:
http://xelomon.wordpress.com/2009/05/19/despartire/Amandoua se citesc pe nerasuflate, ofera momente de induiosare, tristete, amuzament si mirare. Prima face cunostinta cu lumea indienilor care-si parasesc tara pentru America, in timp ce a doua de “ocupa” de revenirea unei femei sfasiate de ruperea casniciei.
In caz ca ai mai mult timp, neaparat “Divisadero” a lui Michael Ondaatje.
Mihnea Maruta vorbeste despre ea aici: http://mihneamaruta.ro/2008/12/28/divisadero-sau-despre-vindecarea-ireparabilului/ -
Recomand “Amintiri din casa mortilor”-F.M.Dostoievski,”Patul lui Procust”-Camil Petrescu,”Ingeri si demoni”-Dan Brown,”Ciresarii”-Marin Chirita,”Romanul adolescentului miop”-Mircea Eliade,”Ciuma”-Albert Camus!!! Chiar incercati sa le cititi ,o sa va regasiti in aceste romane!Sunt superbe!
-
Cel mai iubit dintre pamanteni-Marin Preda
Codul lui Da Vinci -
nu trebui sa se anunte castigatorii?
elennaaa spune:
14 May 2009 | 9:54 am
rosu si negru – stendhal
luna si doi bani jumate – w. somerset maugham