bookblog.ro

10 Simple Steps to Meditation

Scris de • 26 April 2009 • in categoria

1 10 simple steps to meditation recenzie
Autor: Kawee Sri-Vesara
Rating: Kawee Sri-Vesara-10 simple steps rating - recenzii carti
Editura: Tiny Books
Anul apariţiei: 2000
24 pagini
ISBN: 974-7551-30-6






Am cumpărat Ten Simple Steps to Meditation de Kawee Sri-Vesara la târgul de carte Book Expo Thailand care a avut loc în Bangkok în 2007. Kawee Sri-Vesara este un scriitor thailandez, autorul unor cărţi interesante despre Thailanda, printre care ţin să menţionez One Thousand and One Things about Thailand, Travel in Thailand şi Museums in Thailand.

Cu toate că Ten Simple Steps to Meditation este o carte minusculă, lucru sugerat şi de editura la care a apărut, am găsit-o extrem de folositoare noului meu hobby. Faptul că autorul vorbeşte despre meditaţia religioasă, în speţă cea budistă, paşii descrişi pentru a ajunge la purificarea minţii (ultimul pas din cei zece) nu sunt chiar atât de diferiţi de meditaţia necesară practicării tirului cu arcul.

În continuare voi prezenta, succinct, cei 10 paşi descrişi de Kawee Sri-Vesara, precum şi modul în care aceşti paşi sunt relevanţi practicii tirului cu arcul.

1. Pregătirea

Meditaţia religioasă: Spălarea corpului; purtarea unor haine largi, comfortabile.

Tirul cu arcul: Igiena corporală; haine speciale, care nu vor sta în calea arcaşului în timpul antrenamentului.

Interesant de menţinat este faptul că, în timp ce pentru meditaţia religioasă sunt recomandabile haine largi care vor facilitae încrucişarea picioarelor, tirul cu arcul necesită o îmbrăcăminte cât mai mulată, pentru că astfel, şansele ca coarda arcului să atingă îmbrăcămintea se reduce drastic.

2. Locaţia şi împrejurimile

Meditaţia religioasă: Un loc liniştit şi departe de forfota de zi cu zi.

Tirul cu arcul: Poligonul de tragere; un luminiş din mijlocul pădurii, poate, locul preferat al călugărilor budişti care practică meditaţia cu seriozitate.

Cu toate că zgomotul de fond va fi un element de distragere a atenţiei, atât în meditaţia religioasă, cât şi cea cerută de practica tirului cu arcul, zgomotul de fond nu va mai influenţa practicantul după avansarea acestuia în tainele meditaţiei.

3. Postura

Meditaţia religioasă: Relaxat; cu picioarele încrucişate (lotus) sau sub şezut (seiza); cu spatele drept; cu mâna dreaptă în palma celei stângi, arătând spre cer; cu cele două degete mari atingându-se la vârf.

Tirul cu arcul: Relaxat; cu picioarele desfăcute la distanţa umerilor; cu umerii lăsaţi; cu mâna care ţine crosa extinsă; cu cotul mâinii care trage coarda arătând spre cer; cu degetul mic şi cel mare "ascunse" în palma care trage coarda; cu cele trei degete care trag coarda ferm ţinând coarda.

Părerea mea personală este că postura necesară tirului cu arcul este mult mai greu de stăpânit decât cea necesară meditaţiei religioase, dar, datorită faptului că practicantul stă nemişcat în timpul meditaţiei religioase, corpul simte mai repede o durere la nivelul încheieturilor.

4. Începerea meditaţiei

Meditaţia religioasă: Închide ochii (sau priveşte-ţi vârful nasului); respiră şi inspiră adânc, dar încet; recită cuvintele sacre (sau numără în timpul inspirarii şi expirării).

Tirul cu arcul: Inspiră şi expiră o dată după fixarea săgeţii pe coardă; ridică arcul inspirând adândc; coboară arcul pe linia ţintei expirând normal şi fixează umărul mâinii care ţine arcul în poziţia de tragere corectă.

Începerea meditaţiei religioase poate dura câteva minute, timp în care practicantul se pregăteşte spiritual pentru ceea ce urmează. Pregătirea pentru lansarea săgeţii durează doar câteva secunde, arcaşul respirând şi expirând doar de două ori pentru a ajunge în poziţia de tragere.

5. Respiraţia

Meditaţia religioasă: Respiraţia se face încet, dar cât mai adânc posibil. Câd inspiri, stomacul este "împins" în afară, iar la expirarea aerului din plămâni, stomacul se "turteşte".

Tirul cu arcul: La tragerea corzii cu săgeata deja fixată, arcaşul inspiră adânc. Imediat după ce mâna care a tras coarda este fixată sub bărbie, arcaşul începe să expire încet. Săgeata este lansată când arcaşul mai are aproximativ 60% aer în plămâni, moment în care restul aerului este expirat dintr-o bucată.

O controlare riguroasă a respiraţiei ajută practicantul şi la menţinerea posturii descrisă la punctul al treilea. Practic, în cazul tirului cu arcul, toate mişcările braţelor trebuie să fie în armonie cu respiraţia.

6. Practica zilnică

Meditaţia religioasă: O sesiune zilnică de 10-15 minute pentru începători; sesiuni zilnice multiple de până la o oră, sau chiar mai mult.

Tirul cu arcul: Cu toate că timpul petrecut la antrenament este importnat, practica tirului cu arcul este cuantificată în numărul de săgeţi trase. Astfel, pentru un începător, care petrece mai mult timp cu detaliile posturii de dinainte şi din timpul tragerii, în două ore de antrenament se pot trage aproximativ 100 de săgeţi. Elevii avansaţi ajung şi la 1000 de săgeţi / antrenament.

Precum în orice disciplină, atât meditaţia religioasă cât şi tirul cu arcul au nevoie de multă muncă şi dedicaţie.

7. Prima fază

Pasul numărul şapte se referă la faza de eşec prin care fiecare începător trece la început.

Meditaţia religioasă: Mintea nu se poate concentra asupra rugăciunii sau a cuvintelor sacre datorită durerii cauzate de poziţia de meditare; zgomotul de fond întrerupe meditaţia; lipsa voinţei de a face meditaţie zilnic, etc.

Tirul cu arcul: Imposibilitatea de a ţine minte şi pune în aplicare detaliile necesare unei posturi perfecte; trimiterea săgeţii pe lângă ţintă; dificultatea găsirii momentului de pace de dinaintea lansării săgeţii.

Sfatul autorului şi cel antrenorului meu de tir cu arcul: "practice, practice, practice""

8. Vizualizarea mentală

Meditaţia religioasă: Pentru creşterea nivelului de concetrare, practicantul trebuie să vizualizeaze o imagine religioasă (sau una pe care o venereză). În cazul meditaţiei budiste, este recomandată imaginea unei statuete a lui Buddha. Pentru crearea unei atmosfere relaxante, unii practicanţi aprind beţigaşe parfumate.

Tirul cu arcul: Arcaşul trebuie să vizualizeze ţinta, aceasta fiind în cele mai multe cazuri un cerculeţ galben în mijlocului unui panou aflat la 5, 18, 25, 70, 90 sau 120 de metri.

9. Eliberarea minţii de orice gând

Meditaţia religioasă: Acest punct poate fi atins doar după multă practică şi constă în debarasarea minţii de orice gânduri.

Tirul cu arcul: Coincide cu momentul de dinaintea lansării săgeţii, când dispozitivul ţintei este fixat în centrul cercului gablen.

10. Purificare minţii

Meditaţia religioasă: Mintea este purificată iar rezultatul este o profunzime a gândirii care va ajuta practicantul în rezolvarea problemei care a fost vizualizată mental la punctul opt. În cazul vizualizării unei imagini budiste, este posibil ca practicantul să ajungă la o înţelegere mai adâncă a divinităţii.

Tirul cu arcul: În momentul în care cel trei degetele care ţin coarda eliberează săgeata, mintea este tot una cu săgeata care zboară spre ţintă. Arcaşul urmăreşte pentru câteva secunde zborul săgeţii, care, în final, se înfige în ţintă, imaginea vizualizată în mintea practicantului.

Cei care ajung cu succes la pasul numărul zece, au atins primul stadiu al meditaţiei religioase, numit Samatha-bhavana. De aici, practicantul îşi poate dezvolata propriile tehnici de concentrare şi contemplare, scopul fiinal fiind acela al intrării în Nirvana şi, astfel, al întreruperii ciclului karmic. Pentru arcaş, trimiterea unui set de 12 săgeţi în cerculeţul galben al ţintei înseamnă medalia de aur.

Cărticica Ten Simple Steps to Meditation de Kawee Sri-Vesara se încheie cu enumerarea a câtorva centre şi temple de meditaţie budistă din Thailand, precum şi cu o listă de recomandări de cărţi pe aceeaşi temă.

Fie că medităm pentru a atinge o pace spirituală, fie că medităm pentru a perfecta un exerciţiu fizic, sau fie că medităm pentru a ne ascuţi mintea, cartea thailandezului Kawee Sri-Vesara este un ghid succint, în care fiecare practicant va găsi, poate, exact ceea ce caută.

Scris de Mihnea Voicu Şimăndan

Categorie: | Editura:



Citeste cele 10 COMENTARII si spune-ti parerea!

  1. Iulia spune:

    Vreau sa incerc si eu! Pentru inceput m-am inscris la o sesiune de yoga :)

    raspunde

  2. Gabi spune:

    Mihnea, vreau si eu cartea; ajuta-ma cu o recomandare, ceva… :)

    raspunde

  3. mvs spune:

    Sa ne spui cum a fost!

    raspunde

  4. Gabi spune:

    Multumesc Mihnea pentru amabilitate :)
    Poti sa-mi dai, te rog, detalii ?

    raspunde

  5. Pingback: Ce am mai făcut pe alte bloguri | Drept la ţintă

  6. luiza spune:

    Este bine sa stii cum sa-ti umpli vesnicia,cu ce,asta depinde numai de tine.

    raspunde

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeste si

Copyright ©2011 Bookblog.ro