Amintiri interactive din copilărie

Scris de • 30 April 2010 • in categoria

Titlu: Amintiri interactive din copilărie
ISBN: 978-973-8918-35-1

Ion Creangă în actualitate

Noi am crescut cu poveştile lui Ion Creangă, cu Ionică cel bălai şi cu păţaniile lui. Copiii noştri nu mai gustă limbajul şi regionalismele lui pline de farmec pentru că le înţeleg din ce în ce mai greu. Pentru ei este mai uşor să recunoască expresiile din limba engleză decât cele populare, accesibile mai degrabă cititorilor adulţi. Există totuşi poveştile clasice pe care chiar şi cei mici, de vârsta grădiniţei, le cunosc şi savurează. Acestea s-au depărtat de original şi, în mod surprinzător, modificările aduse sunt deseori fără rost (de genul "Capra cu 7 iezi" şi alte variaţiuni pe aceeaşi temă). Cu toate acestea, într-un fel sau altul, Ion Creangă pătrunde şi în copilăria noilor generaţii.

În plus, iată că există metode pentru a readuce acest autor în actualitatea interactivă, cu ajutorul lui PitiClic. CD-ul educativ Poveşti, Povestiri, Amintiri pune la încercare cunoştinţele copilului, oferindu-i exerciţii şi jocuri care pornesc de la clasicele Capra cu trei iezi, Punguţa cu doi bani, Ursul păcălit de vulpe, sau Fata babei şi fata moşneagului.

Fiecare poveste are setul ei de jocuri, din care copilul poate deprinde diverse cunoştinţe. De la urs va învăţa să facă diferenţa dintre sfaturi bune şi sfaturi rele sau va decide care animale trăiesc în pădure sau pe lângă casă, în apă sau pe uscat, în România sau în altă parte. În Capra cu trei iezi va fi nevoit să îşi exerseze memoria pentru a indica unde s-au ascuns iezii sau va construi o drăguţă căsuţă în pădure. Cocoşul îşi va răscumpăra punguţa numai dacă îşi va număra bine galbenii iar vocea lui Piticlic transformându-se pe rând în cea a unui porc, cocoş sau vacă vă va face să râdeţi cu poftă, chiar dacă nu aţi fost atenţi la ceea ce manevrează cel mic pe computer. Fata moşului va învăţa reţeta pentru a hrăni orătănii fantastice şi le va spăla - asta dacă va şti să numere vasele cu apă rece şi baia nu va fi prea fierbinte! Micuţul va învăţa astfel noţiuni simple de matematică, utilitatea apei sau a altor obiecte sau instrumente şi de ce nu, va deveni isteţ precum vulpea. Mi-ar fi plăcut ca planşele de colorat sau cele în care se recompun sau se grupează animale să fie ceva mai elaborate şi să provoace mai bine imaginaţia sau simţul artistic al copiilor. Dar jocurile nu se opresc aici şi cel mic va avea ceva de lucru până să adune cele 4 cuvinte pentru a-şi primi diploma mult râvnită şi premiul sub formă de poveste.

Nu vă rămâne decât să apăsaţi butonul şi să alegeţi povestea preferată. Cu avertismentul că indiferent de preferinţe, tot le veţi parcurge pe toate înainte de a-l convinge pe cel mic să vă facă loc la computer.

Scris de Roxana Farca

Categorie: | Editura:

1. Daniela spune: