Titlu: Coaching pentru performanta
Anul aparitiei: 2008
Numar pagini: 227
ISBN: 978-973-88749-2-3

(sau cumpără de aici ediţia în limba engleză)

Cred in coaching

Cred în coaching ca instrument care te ajută să creşti, să te dezvolţi, atât din punct de vedere personal cât şi profesional. Îl consider de departe cel mai util tool atunci când vine vorba de a "transmite", în special, mentalităţi. Folosesc cuvântul "transmite" cu rezerve fiindcă, surprinzător pentru mulţi, un coach nu îţi spune mare lucru, nu acesta e rolul lui. Rolul unui coach foarte bun este să ştie să îţi pună întrebări. Şi, poate la fel de suprinzator, întrebările sunt de obicei simple. Răspunsurile sunt cele care te transformă. De obicei, într-un profesionist mai bun, într-un om mai bun.

Cartea lui Whitmore e o carte veche. A apărut pentru prima dată în 1992 iar asta spune câte ceva despre ea. Pe de-o parte, o carte reeditată de atât de multe ori nu poate fi o carte foarte proastă (în cazul de faţă, e vorba chiar de o carte bună). Pe de altă parte, ne spune că unii oameni se prind mai greu. Uitându-ne în jurul nostru, în România, şi întrebând în stânga şi în dreapta despre coaching, ne vom convinge că-i aşa. Cu excepţia câtorva domenii de activitate, coachingul nu a început încă să fie înţeles la noi în ţara. Cu atât mai puţin să fie folosit. Şi iată oportunitatea de a o lua înaintea concurenţei.

În perioade de criză economică, aşa cum e cea pe care tocmai o traversăm, în mod normal, piaţă de training şi coaching ar trebui să crească din două motive. O parte dintre oameni sunt disponibilizaţi sau în pericol de a fi daţi afară şi îşi amintesc brusc de faptul că acea siguranţă pe care credeau că o au nu prea există. Moment în care încep să investească (direct sau indirect) în educaţie. Ştii mai multe lucruri deci ai mai multe oportunităţi şi variante. Pe de altă parte, managerii îşi dau seamă că mai puţini oameni mai bine pregătiţi costă mai puţin decât mulţi dar slabi. Teoretic, e un lucru ştiut; practic, nu sare în ochi decât în perioade agitate, cum sunt cele de criză economică.

"Coaching pentru performanţă" este o carte de început, o platformă care vă poate ajuta să vă faceţi o idee despre cum aţi putea să vă ajutaţi singuri, indiferent dacă faceţi parte din categoria celor ce se tem de pierderea locului de muncă sau a managerilor nevoiţi să reducă personalul. Spun că este o platformă fiindcă, deşi nu merge foarte mult în profunzime, e în mod cert o lucrare pe care se poate clădi.

Am citit mai multe cărţi despre coaching înaintea să îmi cadă în mână cea a lui Whitmore. Cu toate acestea, i-am apreciat structura, modul în care a reuşit să sintetizeze esenţa coachingului şi să sublinieze legăturile dintre coaching şi motivaţie, ţeluri sau dezvoltarea unei echipe. Mai ales că nu este o carte greu de citit, nu-i un manual. Iar Whitmore are un stil inconfundabil care, sunt convins, va plăcea multora dintre voi. Dacă aţi văzut sau auzit vreodată o înregistrare cu el, în mod cert îi veţi auzi vocea citind cartea. Dacă nu aţi avut ocazia până acum, aveţi o astfel de înregistrare mai jos.

1. Pingback: Succes de casă « Constandina's Blog