Distopie în varianta și mai light…

Scris de • 20 February 2013 • in categoria

Titlu: Insurgent
Numar pagini: 448
ISBN: 978-973-128-413-4

Insurgent, continuarea romanului distopic Divergent, s-a lăsat mult așteptat atât de cei cărora le-a placut Divergent cât si de cei cărora le-a plăcut mai puțin, în speranța unei povești mai bune.

Spun „Distopie în varianta și mai light” ca o replică la recenzia primului volum Divergent, care are ca titlu „Distopie în varianta light”. Ce m-a lovit din primele pagini a fost lipsa mea de cunoștințe despre ce se povestește acolo, Insurgent continua povestea ca și cum toată lumea a citit primul volum (nu că nu ar fi fost corect să se întâmple așa) și este la curent cu ultimele evenimente din cadrul facțiunilor. Ei bine eu nu am citit și primul volum și mi-a fost destul de greu sa pătrund în acțiune. Dar după ceva mai multe zeci de pagini am înțeles despre ce este vorba.

Ce era bine de știut dinainte de a mă apuca de carte este că în orașul Chicago se petrece acțiunea, sunt 5 facțiuni în care populația orașului este împărțită: Candoarea (sinceritatea), Abnegaţia (altruismul), Neînfricarea (curajul), Prietenia, Erudiţia (inteligenţa). Fiecare persoană ajunsă la vârsta de 16 ani trebuie să dea un test care să încadreze persoana respective intr-o anumită facține în funcție de trăsăturile sale. O persoană divergentă este cea care are trăsături corespunzătoare mai multor facţiuni. Aceast fapt nu este văzut ca un lucru bun de către membrii facţiunilor aşa că divergenţii trebuie să trăiască în izolare şi mizerie în afara facţiunilor.

Ceea ce e construit bine în acest roman este personajul principal, feminin, Trish. Fostă membră a Abnegației, acum divergentă, alege să fie membră a Neînfricaților. Atitudinea ei împotriva tuturor, ura pentru celelalte facțiuni, momentele suicidale, pot părea duse la extrem dacă nu știi care îi sunt motivele de a se comporta așa. În final ajungi să îi înțelegi cât de cât momentele de dramatism. Este un personaj puternic dar în același timp și vulnerabil, are momenete de slăbiciune. Nu trebuie să uităm că romanul are și un strop de dragoste și pasiune, pasajele amoroase cu Trish și Tobias fac cartea mai ușor de digerat.

După ce și-a pierdut părinții și pe Will în Divergent, Trish este total dezorientată. Regretele și remușcările o fac să ia decizii negândite și pripite, ceea ce o face și mai frustrată. Și totuși reușește să se mențină pe o linie de plutire, de aceea spun că e un personaj puternic.

Baza romanului este conspirația și iar conspirația. Personajele se luptă să facă alegerile bune, încrederea în cineva este foarte ușor de distrus, un personaj care la început pare „băiat bun” se poate dovedi până la final a nu fi chiar așa de bun. Nu spun că autoarea face o treabă minunată, dar pentru amatorii acestui gen cu siguranță romanul și-a atins scopul. Trebuie precizat că îl putem pune în aceeași categorie cu Twilight, chiar dacă genurile diferă, cititorii țintă sunt aceiași, după părerea mea.

Finalul romanului se aseamănă cu cel din primul volum, șocant , pot să spun fără a ruina plăcerea de a-l descoperi singuri. Din ce am citit, se așteaptă filmul în viitorul apropiat. Tot ce am găsit până acum este trailerul cărții. Apropo....câte din cărțile pe care le-ați citit au avut un trailer pre-film?

Suspans, acțiune, te menține conectat

Pentru mine faptul ca nu am citit și primul volum..

Celor pasionați de romane de ficțiune/sf și în general de conspirații, intrigi.