În căutarea Paradisului și a verigii lipsă din lanțul evolutiv

Scris de • 15 October 2013 • in categoria

Titlu: Regatul – Aventurile soților Fargo
Numar pagini: 448
ISBN: 978-606-600-586-9

O aventură care te poartă prin Asia și America într-o goană după descifrarea unui cod vechi ce indică locația Paradisului – Shangri-La - și a unui artefact cu rol important în evoluția umană.

Nu mi-a fost greu să mă las prinsă de aventurile soților Fargo, aflați deja la al treilea periplu sub penelul lui Cussler după Aurul spartanilor și Imperiul pierdut, care călătoresc de pe un continent pe altul cu ușurința cu care unii traversează strada și pentru care nicio vânătoare de comori nu este prea complicată sau riscantă.

De această dată artefactele rare îi poartă prin Tibetul aflat la granița cu Republica Populară Chineză, în ceea ce se vrea inițial a fi căutarea unui bun prieten, angajat de magnatul texan Charles King pentru a descoperi ce s-a întâmplat cu tatăl celui din urmă. Dar minciunile nu țin mult iar acoperirea pe care o crease King pentru afacerile sale ilegale privind comerțul cu fosile se năruie sub lupa curiozității și a inteligenței ascuțite a lui Sam și Remi Fargo.

Cartea este o îmbinare reușită între vechi și nou, între miturile și legendele ce înconjoară originea Theurangului numit și Omul de Aur și originea Paradisului budist Shangri-La cât și de elemente moderne date de căutarea de comori, facilitată de diverse gadgeturi contemporane (iPhone și tablete electronice) și de lăcomia occidentală. Toate acestea fac din romanul lui Cussler și Blackwood o lectură interesantă și captivantă pe alocuri.

Călătoria amplă care îi poartă pe cei doi soți prin Tibet, Nepal, Bulgaria, India și China oferă cititorului provocarea de a pune cap la cap indiciile găsite și de a aștepta cu nerăbdare punctul final al vânătorii, așteptare sporită și de încurcăturile care se țin scai de Sam și Remi și care le testează constant ingeniozitatea, curajul și abilitatea de a-și păstra sângele rece, nefiind puține ocaziile în care tinzi să crezi că aceștia nu vor mai apuca ziua de mâine.

Pentru mine cea mai frumoasă parte a fost vânătoarea în sine și mai ales satisfacția pe care mi-a dat-o faptul că cei doi erau mereu cu cel puțin un pas în fața nesuferitului de King, a copiilor și soției care acționau pe post de lachei în treburile sale murdare, lucru care a demonstrat că forța minții o bate oricând pe cea fizică sau materială. Totodată personajele episodice cu care interacționează cei doi Fargo ajută la redarea culorii locale a locurilor prin care se perindă, extrăgându-le din descrierile istorico-arheologice și insuflându-le acel caracter mitic atât de necesar acestui tip de roman.

Subiectul romanului și goana după Theurang.

Trunchierea suspansului în momente cheie prin inserarea unor replici drăguțe care arată afecțiunea dintre cei doi soți.

Iubitorilor de romane de aventură.