Unşe, doişpe, băieţii se pitesc,
Treişpe, paişpe, pe fete le iubesc,
Cinşpe, şaişpe, iubite sunt toate,
Şapteşpe, optşpe, pe sub duzi,
Nouăşpe, douăzeci, am rămas mofluzi...

(În engleză, „One, Two, Buckle My Shoe”, cântecel pentru copii popular în Anglia)

Agatha Christie (mai multe despre autoare, aici) nu mai are nevoie de o prezentare, fiind cunoscută drept regina romanului poliţist. Sunt sigură că, de-a lungul timpul, prin mâinile oricărui cititor feroce, a trecut cel puţin un volum de-al său. Stilul Agathei este inegalabil, şi fie că vrei sau nu, te trezeşti prins în mijlocul acţiunii, încercând să îl ajuţi pe Hercule Poirot să dezlege un mister.

O supradoză de moarte nu se lasă mai prejos. Personajul central, detectivul Hercule Poirot, se vede din nou pus în faţă în faţă cu o moarte suspicioasă, a cărei rezolvare pare imposibilă. De ce s-ar sinucide un dentist renumit, cu o viaţă liniştită, fără conflicte, şi cu un succes aflat la înălţime? Dacă în acea zi de dimineaţă, domnul Morley rezolva problemele stomatologice ale lui Poirot, seara, detectivul avea să îi întoarcă serviciul şi să înceapă un întreg proces pentru găsirea vinovatului. Conform expertizei oficiale, Henry Morley s-a fi sinucis după ce i-ar fi administrat o supradoză mortală de anestezic unuia dintre pacienţi. Pentru Poirot, însă, aceste fapte par cusute cu aţă albă. De la interogarea pacienţilor programaţi pe ziua respectivă şi până la prieteni, detectivul îşi va face cu succes treaba.

Dezvăluirea criminalului ia prin surprindere cititorul. Bineînţeles că nu l-am bănuit şi m-am gândit până în ultima clipă la un alt personaj. Romanul ia o turnură de 180 de grade, perspectiva se schimbă, iar Poirot descoperă un amănunt pe care eu nu l-am sesizat. Acesta este farmecul romanelor Agathei Christie. Nu ştii niciodată la ce să te aştepţi, la ce întorsură poate lua firul acţiunii, la surprinderea pe care o manifeşti atunci când puzzle-ul este rezolvat. Datoriă atmosferei create şi indiciilor oferite, autorul se simte el însuşi un mic detectiv, încercând să pună cap la cap piesele pentru a găsi o rezolvare satisfăcătoare.

Cine nu l-a întâlnit până acum pe Hercule Poirot, nu ştie cât de mult a pierdut. Personalitatea acestuia este molipsitoare. Te cucereşte prin haz, inteligenţă, caracter puternic şi implicare. Şi oricât de neatractivă ar părea la prima vedere intriga, cititorul va dori să continuie pentru a-l vedea în acţiune pe Poirot.

Chiar dacă este o cărticică de doar 240 pagini, este structurată impecabil. Fiecare capitol începe cu un vers al cântecelului de mai sus, simbolizând evenimentele principale şi introducând cititorul în atmosfera creată.

Agatha Christie provoacă dependenţă. Cu fiecare carte citită îţi doreşti mai mult, şi mai mult, în dorinţa de a regăsi acea senzaţie de plăcere şi antrenarea simţurilor. V-o recomand şi vouă!

Personajele plăcute, umorul, acţiunea alertă, tensiunea creată şi finalul surprinzător.

O recomand atât cititorilor adulţi, cât şi celor mici, iubitorilor de mistere, de romane poliţiste, căutătorilor de enigme şi pasionaţilor de situaţii tensionate.

1. Ina spune:

“Agatha Christie provoacă dependenţă.” E un mare adevar, eu sunt dependenta.

2. Laura spune:

Alina draga, tocmai citesc Destine inlantuite, de Sarah Jio, tradusa de tine, in fiecare pagina te repeti cu ,, clatina din cap,, da din cap,, deja am obosit sa tot de si sa clatine din cap….puteau fi inlocuite ,,,atata clatina din cao si dat din cap. Cartea e buna,subiect bun. Dar clatinatul si datul asta din cap,fiecare pagina ma exaspereaza si nu mai am rabdare. Am sa fiu atenta cind mai cumpar carti, sigur au sa clatine capetele si in restul cartilor

• Alina spune:

Laura draga – nu ne cunoastem si ma indoiesc ca mi-ai fi draga, dar nu pot sa nu reiau apelativul pe care ti l-ai permis si tu cu mine. Laura draga, deci, te invit sa citesti textul in engleza si sa faci un exercitiu de imaginatie peste tot unde apare “shakes her head” si “nods” si ce alte expresii or mai fi in limba engleza si sa te straduiesti sa le traduci mai frumos si mai creativ. Astept cu interes varianta ta. :)