Reîntoarcerea literaturii erotice

Scris de • 13 July 2013 • in categoria

Titlu: Atracția
Numar pagini: 448
ISBN: 978-606-8494-94-4

De la Sandra Brown încoace, literatura erotică de consum a intrat într-un con de umbră. Nu a dispărut total de pe piață, însă nici nu s-a mai bucurat de popularitatea din perioada aceea. Până acum. Când deja celebra serie Fifty Shades a redat gloria de altădată literaturii erotice soft, pentru femei. Odată ce această serie a creat isterie, au început să apăra tot mai multe titluri ce păstrează într-o măsură destul de mare aceleași ingrediente de succes.

La fel ca și alte genuri care au stat ani buni în umbră și apoi au renăscut, redevenind extrem de populare, și acest tip de literatură are acum parte de o revenire în atenția cititorilor. Sau... a cititoarelor, mai bine zis. Pentru că Atracția urmează exact pașii unei rețete de succes ce nu are cum să nu prindă la publicul feminin neinițiat până atunci în lecturile erotice. Romanul îmbină niște reminescențe ale poveștilor cu prințese salvate de feți-frumoși puternici, frumoși și bogați cu elemente ale vieții urbane de zi cu zi, cu ceva secrete tulburătoare și drame ascunse și cu cele mai frecvente fantezii sexuale feminine. La acestea se mai adaugă niște izbucniri explozive, certuri și împăcări fulgerătoare, sentimente ce se clădesc uluitor de repede și declarații de iubire ce vin la doar câteva zile după prima întâlnire. Nu cred că există vreo cititoare care să caute realism în această poveste, ci doar o lectură plăcută, alertă și senzuală. Cartea este exact așa cum se prezintă: o fantezie. Fără pretenții de profunzime, fără aspecte prea realiste care să tulbure perfecțiunea acestei fantezii,€“ exceptându-le, bineînțeles, pe cele necesare și intenționate, ce reprezintă sarea și piperul poveștii.

Facem cunoștință cu Eva, o tânără aflată la început de drum. Surprinzător a fost faptul că protagonista are totuși o familie foarte bogată, un trecut relativ normal din punct de vedere al relațiilor - cel puțin până la un punct - și o personalitate normală. Contrar așteptărilor, nu e virgină, are capul pe umeri, o viață perfect normală și un job obișnuit, ceea ce o va aduce probabil mai aproape de cititoare. Acestora le va fi destul de ușor să se regăsească cel puțin din unele puncte de vedere în ceea ce citesc. Tot în primele pagini îl descoperim și pe Gideon Cross: tânăr, superb, puternic, incredibil de bogat și de dorit de către toată suflarea feminină, dur, rece, ahtiat după control și obișnuit să obțină tot ce își dorește, doar pocnind din degete. Iar acum o dorește pe Eva. Mai departe, este evident ce va urma. O relație explozivă, cu certuri și împăcări atât de dese încât te amețesc, partide de sex la fiecare câteva pagini, gelozii, declarații, suspiciuni, petreceri exclusiviste, gesturi sau cuvinte interpretate greșit și o mulțime de momente fierbinți.

Și pentru că intriga nu se putea baza doar pe o relație incendiară, ambii protagoniști au niște secrete întunecate. Trecutul înfiorător îi bântuie încă și le oferă o motivație pentru comportamentul autodistructiv pe care îl au. Odată ce trec de primele conflicte, devine evident pentru fiecare dintre ei că doar celălalt îl poate vindeca, însă asta nu le aduce liniștea, ci dimpotrivă. Ambii fug de adevăr, de ceea ce se clădește între ei, ambii au așteptări uriașe, fără să facă însă un singur pas în direcția celuilalt, pentru că apoi să se prăbușească unul în brațele altuia și după o singură zi să o ia din nou de la capăt.

O lectură rapidă, cu ritm antrenant și ingrediente ce îți captează interesul și câteva personaje secundare surprinzător de frumos construite.

Scenariu previzibil, lipsit de noutate și o serie de scene erotice ce ajung să devină repetitive și să nu mai surprindă.

Femeilor, în special celor care nu au mai experimentat până acum literatură erotică și își doresc o lectură ușoară, încărcată de fantezii clasice, cu o doză potrivită de dramă și cu un happy-end deschis, ce lasă îndeajuns de multe aspecte nerezolvate pentru a capta curiozitatea publicului și a-l face să aștepte continuarea poveștii în următoarele volume.

Citeste cele 4 COMENTARII si spune-ti parerea!

1. Cezy spune:

Cu ocazia black friday am cumparat pachetul cu 65 lei in loc de 100 lei, cu cele 3 volume, il astept, sunt curioasa daca imi va placea mai mult decat seria Cincizeci de umbre