Rating: Shopaholic rating - recenzii carti
Editura: Black Swan
Anul apariţiei: 2002
408 pagini
ISBN: 9780552999571

(ediţia în limba engleză)

O mireasă mitomană

Rebecca Bloomwood strikes again! Cam aşa pot descrie sentimentul pe care l-am avut în momentul în care am trecut de primele 20 de pagini ale romanului Shopaholic ties the knot , a treia parte a seriei. Eroina dependentă de cumpărături creată de Sophie Kinsella ajunge într-o nouă etapă a vieţii sale, dar departe de a se fi maturizat, alege să creeze un întreg fiasco din noul ei statut de femeie logodită, căreia trebuie să i se planifice o nuntă.

În stilul obişnuit de chicklit, naraţiunea se construieşte prin amplificarea unor situaţii care frizează absurdul, situaţii aparent banale pe care personajul principal reuşeşte să le complice în maniere destul de improbabile pentru lumea reală. Însă, cum în lumea cărţilor orice este posibil, iar Becky Bloomwood este o maestră în a încurca şi descurca iţele vieţii sale, înflorind de cele mai multe ori realitatea cu scorneli fanteziste, rezultatul este o poveste simpatică, care se citeşte pe nerăsuflate odată ce te-a prins.

Cerută în căsătorie de prietenul ei, Luke Brandon, un important director de PR, Becky reuşeşte să fie prinsă între două nunţi - una planificată de mama ei în Londra, iar cealaltă planificată de soacra ei, Elinor în New York. Deşi şi-o doreşte pe prima, nu poate renunţa nici la cea de-a doua pentru a nu-l răni pe viitorul său soţ. Dacă, în aceeaşi manieră de chicklit, cartea are momente foarte previzibile şi abundă de personaje clişeu, ea poate fi o sursă de inspiraţie pentru ce să faci şi, mai ales, ce să nu faci când planifici o nuntă. De asemenea, deşi la un nivel destul de superficial, povestea prezintă diferenţele de mentalitate dintre britanici şi americani în ceea ce priveşte conceptul de "căsătorie" (a nu uita remarcele de genul "E britanică" din carte, de care, la un moment dat, se foloseşte chiar Becky pentru a scăpa din diverse încurcături).

Pentru cei care gustă stilul, pot spune că este un roman extrem de amuzant, cu accente emoţionante pe alocuri (după cum am mai zis, acest stil este transpunerea în scris a filmelor siropoase hollywoodiene), care deşi poartă amprenta stereotipurilor romantice, are un final destul de imprevizibil - ceea ce era sigur, că eroina va ieşi din toate situaţiile şi că va avea parte de happy-ending-ul mult dorit, rămâne, bineînţeles sigur, dar modul în care se rezolvă totul este unul ingenios şi greu de intuit până aproape de final. Mai mult decât atât, dincolo de dependenţa de cumpărături, de consumerism şi materialitate, romanul mai abordează, la nivel general, snobismul, efectele pe care le poate avea o traumă din copilărie şi relaţia părinţi-copii (sau poate acestea sunt temele pe care aleg eu să le văd, dincolo de aerul superficial al romanului).

În concluzie, dacă vreţi să va relaxaţi pentru câteva ore şi să râdeţi bine, poate fi o alegere inspirată.

Scris de
Alice Teodorescu