Un nou erou soseşte în oraş.

Scris de • 8 July 2015 • in categoria

Titlu: Obsidian
Numar pagini: 384
ISBN: 978-606-8623-58-0

Când spui Obsidian, spui Daemon. Iar când spui Daemon, spui … plăcere vinovată! Da, m-am apucat de prezentul volum știind doar faptul că este o carte YA cu ceva elemente paranormale. Nimic mai mult. Sunt genul de persoană care citește descrierile cărților printre rânduri, tocmai pentru a nu afla lucruri importante din acțiunea lor. De multe ori mi s-a întâmplat să descopăr elemente fundamentale din synopsis, care în mod normal erau dezvăluite abia la mijlocul acțiunii. Tocmai din acest motiv, nu știam cu ce anume mă voi confrunta, nu știam la ce să mă aștept. Și surpriza peste care am dat, a fost ca o gură de aer proaspăt.

Mi se pare amuzant faptul că o astfel de carte mă face să suspin de parcă abia aș fi intrat în perioada adolescenței, atunci când hormonii îți tropăie prin tot corpul. Chiar dacă acțiunea NU este originală sau imprevizibilă și se merge pe clasicul tipar al romanelor young adult și anume: „fata nouă din cartier întâlnește vecinul inabordabil și după nenumărate conflicte ajung să se îndrăgostească”, Obsidian te captivează de la prima la ultima pagină.

Citind acest roman, mi-am adus aminte de vremurile în care savuram cu plăcere fiecare pagină din seria Amurg și stăteam ca pe ace atunci când Volturi își făceau apariția. Și chiar dacă între timp „gusturile literare” mi s-au schimbat radical, prezentul volum are capacitatea de-a te atrage și de-ați induce fiorii și fluturaşii pe care îi simțeai în stomac la prima întâlnire. Jennifer L. Armentrout îmbină cu succes suspansul cu romantismul și scenele amuzante, realizând astfel o lectură ușoară și atractivă pentru orice vârstă.

Obsidian_mic
De remarcat este construcția personajelor și chimia dintre acestea. Katy este adolescenta tipică, îndrăgostită de cărți și citit, are un blog cu tematică literară și se confruntă la fiecare pas cu problemele specifice celor de vârstă ei. Totuși, față de alte romane care au drept protagonişti adolescenți, reacțiile lui Katy față de evenimentele prin care trece sunt firești, veridice. Nu este exagerată nici evoluția acesteia, transformarea ei de-a lungul acţiunii decurgând natural, fără artificii.

Daemon este personajul de care cititorul se va îndrăgosti la prima întâlnire. El este tipul sexy, puternic, cu un corp bine lucrat și cu ochi verzi pătrunzători, pe care ți-ai dori să îl ai ca vecin. Este arogant, ironic, dar în același timp poate fi amuzant și grijuliu. Și bineînțeles, este înzestrat cu puteri paranomale.

Chimia dintre cele două personaje este explozivă. Se ceartă constant, se tachinează la fiecare pas, dar cu toate acestea se completează unul pe altul, formând o legătură puternică. Dialogurile dintre cei doi reprezintă punctul forte al romanului. Replicile sunt amuzante și cu siguranță le veți savura … ca pe o ciocolată!

Obsidian este o surpriză plăcută, o lectură captivantă, amuzantă, cu personaje atrăgătoare și acțiune intensă.

Descrierea cărții. M-a deranjat faptul că pe copertă este dezvăluit un element pe care îl descoperi abia la mijlocul lecturii. Iar acest lucru reduce din tensiunea pe care Jennifer L. Armentrout dorește să o inducă cititorilor. De aceea, dacă doriți într-adevăr să aveți parte de o surpriză, vă recomand să nu citiți descrierea.

Obsidian este un început de serie care creează dependentă, plin de momente amuzante și surprinzătoare. Este un volum recomandat tuturor cititorilor, de la mic la mare, care doresc o viziune proaspătă asupra cărților YA sau o lectură ușoară și atractivă pentru vară.

1. Iasmina spune:

Mi s epare interesant. Câte volume are seria ?