---

Lansarea romanului „Cronica unui negustor de sânge“ de Yu Hua

Scris de • 6 November 2017 • in categoria Stiri

Editura Humanitas Fiction vă invită miercuri, 8 noiembrie, ora 19.00 la Librăria Humanitas de la Cișmigiu (Bd. Regina Elisabeta nr.38) la lansarea romanului Cronica unui negustor de sânge al scriitorului chinez Yu Hua, autorul bestsellerului În viață, publicat în colecția Raftul Denisei.

Roman de o rară intensitate emoțională,Cronica unui negustor de sânge surprinde drama „omului nou“ încă atașat de vechile credințe, în timpul celor mai frământați ani ai Chinei maoiste. Cartea va fi prezentată de prof. dr. Florentina Vișan, prof.dr. Luminița Bălan, traducătoarea romanului, și lector dr. Andreea Chiriță. Moderatorul serii va fi Denisa Comănescu, director general al Editurii Humanitas Fiction. În partea a doua a evenimentului, va avea loc o demonstrație de caligrafie chineză relizată cu ajutorul Institutului Confucius.

Romanele Cronica unui negustor de sânge, ecranizat în 2015, și În viață de Yu Hua au fost incluse pe lista celor mai influente cărți ale ultimelor trei decenii în China.

Xu Sanguan este muncitorul chinez tipic. Lucrează la Fabrica de Mătase, unde împinge un cărucior cu gogoși de mătase prin atelier; e plătit puțin, dar își rotunjește venitul lunar datorită vizitelor frecvente pe care i le face lui Li, Asistentul de la Sânge. Când îi atrage atenția o tânără frumoasă care-și câștigă existența vânzând prăjituri pe stradă, se hotărăște să o ceară de soție. Există însă un rival, He Xiaoyong, numai că Xu Sanguan, impresionându-l pe tatăl fetei cu banii obținuți din vânzarea propriului sânge, reușește să se căsătorească cu aleasa lui. Xu Yulan aduce pe lume trei băieți, însă necazurile apar când în oraș începe să circule vorba că fiul cel mare, Yile, nu seamănă cu nici unul din părinți, ci mai degrabă cu iubitul de odinioară al mamei sale. Perioada pe care o traversează China este deosebit de tulbure, vremurile nesigure, viața precară, iar Xu Sanguan comentează schimbările cu îngrijorare, dar și cu ironie, și, de fiecare dată când familia lui are de înfruntat o situație dramatică, salvarea vine tot din vânzarea sângelui. Deși Yile nu este fiul lui, între ei se creează de-a lungul timpului o legătură care devine, paradoxal, tot una de sânge.

„O carte dureros de onestă, straniu vizionară, în care se regăsește și un strop de compasiune cehoviană.“ – Time Asia

„Faptele de vitejie ale lui Xu Sanguan se referă la lucrurile mărunte. El nu este un erou care va ajunge în templu, ci este eroul zilelor noastre, un personaj pe jumătate comic și pe jumătate tragic.“ – Wang Anyi, scriitoare

„Un roman uluitor, care oferă scene memorabile de cruzime și bunătate.“ – The Washington Post Book World