Rating: Spune-mi ceva despre Cuba rating - recenzii carti
Editura: Humanitas
Anul apariţiei: 2007
Traducător: Ileana Scipione
222 pagini
ISBN: 978-973-50-1531-2

Stalin - emigrant în SUA

Din câte am înţeles, Spune-mi ceva despre Cuba a fost, iniţial, gândită de Jesús Dí­az şi de prietenii lui ca un scenariu de film. Bag de seamă că ideea l-a prins într-o asemenea măsură pe scriitor (printre altele, şi cineast) încât acesta nu s-a mai putut opri din scris decât atunci când romanul a fost gata.

L-aş imagina ca pe o peliculă blagoslovită cu o distribuţie lipsită de celebrităţi, ci, dimpotrivă, animată de actori anonimi, proaspeţi ochiului, capabili să transmită vibraţia aceea din spatele paginilor: dor, inadecvare, credulitate, senzualitate; un film-pastel, delicat, circular - un cerc care, însă... nu se închide, mustind de o nostalgie aproape de neînţeles pentru un anglo-saxon educat în rigorile logicii şi-n cultul muncii; un film în care protagoniştii să fie "mutaţi" de colo-colo pe pânza cinematografică, din vârful pensulei, întocmai unor pete de culoare ale căror profunzimi să fie puse în valoare nu atât de obositoare pagini de introspecţie cât de felul cum, de pildă, cade lumina soarelui într-un anumit moment al zilei. Un film în general ceţos, imprimat în tonuri pale şi subiectiv ca amintirea - în genul îndeobşte îndrăgit de mine -, narat din off, cu duioasă ironie, aşa cum numai regizorii hispanici ştiu să conceapă. Povestea unui om bătut de destin cu afecţiune.
[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 9 COMENTARII si spune-ti parerea!

Cele patru fugi ale lui Manuel

0Autor: Jesus Diaz
Rating: Jesus Diaz - Cele patru fugi ale lui Manuel rating - recenzii carti
Editura: Humanitas Fiction

Jesus Diaz - Cele patru fugi ale lui Manuel - recenzie cartiCând începi să citeşti Cele patru fugi ale lui Manuel, încă de la primele pagini eşti surprins de căldura pe care o emană fiecare frază. Covârşit de încărcătura istorică a textului, emoţionat de naivitatea lui Manuel şi intrigat de intimitatea cu care autorul îşi tratează personajul central, descoperi lumea de la graniţa ambiguă a Cortinei de fier.

La începutul anilor "™60 Cuba îşi începe îndelungata şi pasionala relaţie cu Uniunea Sovietică: comunismul se extinde în insulă cu o ferocitate neasteptată. Dincolo de textul propagandistic al răspândirii ideologiei de stânga, interesele URSS în zonă erau cu precădere strategice, Cuba fiind un cap de pod nesperat în desfăşurarea războiului rece.
[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 3 COMENTARII si spune-ti parerea!