0 Scrisoare de dragoste recenzie
Autor: Mihail Drumeş
Rating: Scrisoare de dragoste rating - rating - recenzii carti
Editura: Jurnalul Naţional
Anul apariţiei: 2009
366 pagini
ISBN: 978-973-124-421-1

Zilele pâcloase ale unui noiembrie târziu, artizane ale unui şirag lung de ore de lectură ferventă, m-au regăsit cufundată atent într-o "Scrisoare de dragoste". Nu, nu ieşită de sub "penelul" meu - ceea ce mi-a stârnit un soi de invidie - ci de sub cel al lui Mihail Drumeş. Este autorul cărţii adolescenţei multora dintre noi - "Elevul Dima dintr-a şaptea"(1946), a romanului unei iubiri zbuciumate - "Invitaţie la vals"(1936) şi a altor romane de mare succes interbelic, şi nu numai, precum "Sfantul Părere" (1930), sub denumire definitivă de "Cazul Magheru" (1970), "Ioana d"™Arc"(1937), "Se revarsă apele" (1961), etc.

Cu acelaşi talent scriitoricesc, în "Scrisoare de dragoste", autorul reia tema tratată în nuvela "Capcana", ieşită de sub tipar în anul 1927, îmbogăţind-o cu aspecte de tip social. Astfel, acesta sondează nevoia de devenire socială realizată prin căsătorii din interes, practică des întâlnită de-a lungul veacurilor, dar nuanţează puternic şi cealaltă extremă, şi anume: căsătoria ca insituţie fundamentată pe simţăminte pure şi dezinteresate.
[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 21 COMENTARII si spune-ti parerea!

Pânza de păianjen

0Cella Serghi - Pânza de păianjen recenzie
Autor: Cella Serghi
Rating: Cella Serghi - Pânza de păianjen rating - recenzii carti
Editura: Jurnalul National
Anul apariţiei: 2009
415 pagini
ISBN:978-973-675-600-9

Când am citit Aceasta dulce povară, tinereţea şi nu mi-a plăcut, toată lumea mi-a zis că nu aceea este "cartea Cellei Serghi". Că dacă vreau să citesc ceva cu adevărat frumos să citesc Pânza de păianjen. De atunci am tot căutat-o, dar în puţinele dăţi în care am şi găsit-o, m-am reorientat în ultimul moment către altceva.

Însă apariţia cărţii în colecţia Jurnalului Naţional a fost exact ocazia de care aveam nevoie. Nu a stat prea mult timp pe raft pentru că deja Andrei Roşca o recomanda cu mult entuziasm. Pentru cine nu înţelege de ce este asta important, Andrei nu prea citeşte autori români, iar faptul că l-am auzit vorbind atât de mult despre Cella Serghi şi Pânza ei m-a convins că trebuie să încep să o citesc cât mai repede.

Am trişat puţin pentru că [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 8 COMENTARII si spune-ti parerea!