„Cum Doamne, să mai pot și eu
Avea talent? Să pot și scrie?
Dreptate-ar fi să-mi dea chiar mie
Vreun dar divin prea dreapta soartă?
Prea mare-ar fi norocul meu!
Eu sunt doar o Regină!”

„A fost odată o regina bună...” așa începe „Povestea despre regina milostivă”. Recunosc, am avut o surpriză plăcută la citirea poveștilor și poeziilor scrise de Regina Elisabeta a României. Fiind prima dată cînd am citit ceva scris de Carmen Sylva, mă așteptam la o scriere mai matură, mai greoaie, dar nu, am descoperit o scriere ușoară ca un fulg, copilăroasă, plină de tâlc și bunătate, amintindu-mi de copilărie și poveștile de atunci. Eu una sigur o să-i citesc copilului meu din această colecție de povești și poezii.

Cu ocazia citirii aceste cărți m-am mai documentat puțin despre Regina noastră. Fiică de prinț german, Elisabeth Pauline Ottilie Luise zu Wied s-a căsătorit cu prințul Carol I de Hohenzollern, devenind astfel prima regină a României. De-a lungul vieții Regina s-a implicat în sprijinirea artelor, a societății filantropice, a încurajat tinerii să studieze și a susținut turismul românesc.

Avea o fire visătoare, de artist, dedicându-și întreaga viață desăvârșirii spirituale și carierei de scriitor. Lucrările sale, peste o mie de poezii, nouăzeci de nuvele strânse în patru volume antologice, treizeci de opere dramatice și patru romane, au fost răsplătite cu premii internaționale ale academiilor din lumea întreagă. Chiar și renumitul pictor Vincent van Gogh i-a admirat opera, în care se regăsea deseori, după cum singur mărturisea. A profitat de acest talent și a reușit să strângă fonduri pentru Casa Regală destul de săracă la acea vreme, fotografiindu-se în fața mașinii de scris. Este cunoscut faptul că în prima reclamă publicitară din lume de tip testimonial pentru o companie producătoare de mașini de scris apărea chiar regina României.

Cartea ne aduce pe lângă povești și câteva poezii. Spre deosebire de povești , poeziile par să exprime mult mai clar propriile sale gandurilor și dorințe, dar emană același suflet bun și visător: „Și eu aș vrea să fiu regin-odată/ Și eu! De-ar fi coroana mea de flori” sau „Speriat de chinul tău tu te bocești/Ah,moarte,vai ce ne-ndurată ești!/Eu însă zic, și nu-mi acopăr fața:/Mult mai ne-ndurată este viața.”

De asemenea, fotografiile din Arhiva Națională a României ne vor bucura ochii.

Gentilețea cu care este scrisă, stilul, faptul că poveștile au un tâlc, pozele rare cu regina,regale,copiii.

Aș fi vrut ca pozele să aibă un index, să știm și noi cine e în poză, unde este făcută și când.