„Când nu mai tânjim după vară, iarna poate fi un anotimp superb.”

Scris de • 18 February 2022 • in categoria ,

Titlu: Iernile sufletului
Anul aparitiei: 2021
Numar pagini: 224
ISBN: 9786064312389

Uneori, după ce termin o carte, rămân cu impresia că nu aș putea vorbi vreodată despre ea. Nicidecum în termeni literari, scriind o cronică de carte sau ceva de genul acesta, deoarece cred cu tărie că despre unele cărți nu ai cum să vorbești, nu îți permite limbajul. Simți că nu poți cuprinde în cuvinte scrise tot ce ți-a transmis cartea respectivă și tot ce te-a făcut să simți.

Așa mi s-a întâmplat cu romanul lui Katherine May, Iernile sufletului, care de fapt este un volum de memorii. Întotdeauna volumele de memorii mi s-au părut a fi cărți cu rost, cu multe substraturi reiterând povești de viață și învățături dintre cele mai înțelepte.

„Cu toții ne trăim iarna sufletească la un moment dat, iar unii și-o trăiesc la nesfârșit.”

Astfel, după cum am spus, am ajuns la concluzia că despre o astfel carte nu pot vorbi: unele cărți doar se trăiesc și se simt, se integrează în sufletul cititorului și își găsesc cămin acolo. Cel mai bine este să inviți oamenii să le citească la rândul lor pentru a descoperi ce te-a fascinat pe tine în primul rând. Este cel mai bun mod de a face cunoscute acele cărți care îți mângâie sufletul.

Ierni ale sufletului. Le avem cu toții. Trecem, conștienți sau nu, prin anumite încercări pe care viața ni le pune în față. Ne luptăm cu ele, le acceptăm, ne schimbăm percepțiile față de aceste ierni geroase, austere, dar la sfârșitul lor, ne vom fi regăsit mai puternici și mai cumpătați, mai curajoși și mai plini de căldură.

„În lumea noastră contemporană, mereu prinsă cu alte treburi, încercăm întruna să amânăm instalarea iernii sufletești.”

În acest volum de memorii, Katherine May depune mărturie despre acele situații grele în care a fost pusă, cum ar fi îmbolnăvirea soțului ei, renunțarea la slujba deja solicitantă, boala cu care se confruntă încercând în același timp să își crească micul copil.

De fapt, Iernile sufletului poate fi interpretată ca o conversație între tine și un prieten care ți se destăinuie cu încredere și înțelepciune. Vei simți foarte personal rândurile pline de emoție și filosofie pe alocuri.

Într-o lume hazardată, haotică, în care cu toții ne grăbim, Katherine May scoate la lumină importanța momentelor de tihnă, de pace și liniște interioare. Importanța momentelor în care este impetuos să te retragi în și spre tine, pentru a-ți descoperi cu adevărat drumul și principiile, pentru a-ți explora natura interioară, cea mai intimă.

Printr-o analogie cu anotimpul iernii, acel anotimp în care lumea pare să fie încremenită într-un spațiu atemporal care parcă te acaparează, Katherine May evidențiază importanța de a fi uneori singur. Pentru a te regăsi, a te căuta, a te înțelege, a te cunoaște mai bine. Ai nevoie de o pauză de la viața cotidiana astfel încât să-ți oferi timp pentru a te liniști și a medita asupra diferitelor momente grele ale vieții.

Într-un memoir profund, emoționant și plin de substraturi elegante, Katherine May scrie despre vindecare, durere, oferind lecții inspiraționale, cu tâlc. Scrie despre acceptare și retragere, despre durere și bucurie. Despre puterea de a continua chiar și atunci când ai impresia că toți pilonii lumii s-au prăbușit și te afli pe-o barcă fără catarg, în mijlocul furtunii. Despre cum zilele negre nu constituie decât șanse de a te dezvolta și de a învăța.

Iernile sufletului este o carte pe care o voi păstra mult timp în inima mea deoarece mi-a demonstrat că, uneori, trebuie să privești lucrurile dintr-o altă perspectivă pentru a-ți da seama că de fapt că ele nu sunt atât de neplăcute și incisive pe cât ai putea crede. Ai nevoie de alți ochelari pentru a vedea lumea la fel de frumoasă pe cât este. Nu este o carte motivațională, nicidecum, însă este o carte care te inspiră și te sfătuiește ca un prieten de suflet. O carte care te pregătește pentru singurătatea dureroasă a iernii.

A se lectura cu o muzică de relaxare pe fundal.

Categorie: , | Autor: | Editura: