0 Nuby recenzie
Autor:-
Rating:  rating - rating - recenzii carti
Editura:Nuby
Anul apariţiei: 2008
10 pagini
Grup de vîrstă: 0-3 ani

Un urs căruia îi place mierea, deşi s-ar mulţumi şi cu o îngheţată, un elefant jucăuş, o maimuţică prietenoasă, un crocodil căruia ii e frică de libelule, un leu cam neatent şi o familie de girafe politicoase. Cam astea-s personajele schiţate în culori pastel care locuiesc în cartea de baie Nuby. O carte într-o ureche, fără cap şi coada, aşa cum le şade bine cărţilor pentru copii sub 3 ani. După cum se ştie, e vorba de o categorie de cititori aparte, caracterizaţi prin răbdarea puţină şi o neînţelegere profundă pentru obiceiul adulţilor de a da paginile în ordine, de la stânga la dreapta.

Nu există vreo poveste elaborată, ci 10 poveşti foarte simple (impărţite democratic, pe fiecare pagină câte una), cu unul, cel mult două personaje fiecare. Copiii învaţă să recunoască animalele, işi dezvoltă vocabularul încercând să descrie ce se intâmplă (ei, pentru inceput o sa ne mulţumim şi cu un uţa-uţa maimuţa, nu?), identifică lucruri din peisajul cotidian: copacul, luna, floarea, norii, albina, îngheţata.

Desenele sunt adorabile, pe fond alb şi fără exces de culori tari, oarecum în stilul ilustraţilor făcute de Saint-Exupery pentru Micul Prinţ. Iar la mijlocul cărţii una din pagini ascunde o surpriză: o pastilă chiţăitoare care îl va incânta pe micul cititor. Părinţii să stea liniştiţi, singurul lucru în pericol sunt timpanele lor! Cartea se autodeclară obiect inofensiv pentru cei mici, realizată fiind din materiale non-toxice, fără PVC, rezistente la ronţăială şi alte rele tratamente bebeluşeşti.

Scris de Irina Adamescu

Categorie: |

Citeste cele 5 COMENTARII si spune-ti parerea!