Ce e dincolo de margine?

Scris de • 2 August 2016 • in categoria

Titlu: Povestiri de la marginea realității
Numar pagini: 175
ISBN: 978-606-92564-4-2

La marginea realității, personaje, mistere, umor și fantezii se-adună într-un volum plin de imaginație.

Cartea este pe sfârșite, ultima pagină stă gata să fie întoarsă. Ce ar mai fi de spus? Multe, probabil. / A reușit Radu să o readucă printre cei vii pe doamna Constanța, fostă Pompiliu, actualmente Bragadiru? Cutreieră Virgil Mareș mările și oceanele lumii alături de echipajul Olandezului Zburător? , iar nota finală a scriitorului continua cu un exercițiu de scriere creativă la fel de plin de imaginație și umor precum întregul volum de povestiri. Ne aflăm la marginea realității, unde coșmarurile, visurile și toate stihiile se-adună, pentru a ne da viața peste cap, a ne distra uneori amuzant, uneori sinistru, a ne duce în tot felul de călătorii.

De la artefacte magice la strigoi din subteranul bucureștean, de la criminali și alcoolici la mere edenice ori telescoape cu personalități puternice, Povestiri de la marginea realității creează univers după univers în care nimic nu este imposibil, iar amestecul de mitologii-sursă și povești de zi cu zi e proaspăt și surprinzător. Hecate, rune, tainele universului, Grădina Edenului, strigoi, crime pasionale, statuete care nu sunt ceea ce par a fi – toate populează un univers narativ dens, cu o scriitură eclectică și-un vocabular ce-mi aduce aminte de Eliade și multe nopți albe de vară.

După cum ne recomandă și editorii, bună de citit cu o cană de cafea în mână, cartea îndeamnă la pauze și visare. Însă nu neapărat vise împlinite descoperi între pagini, cât mai degrabă colțuri întunecate, taine dincolo de realitatea imediată și-o atmosferă apăsătoare. Genul meu de imaginație, trebuie să recunosc: Dark, cu accente macabre, cu un umor plin de nuanțe. Nici violența ori situațiile limită nu lipsesc, însă modul în care evoluează stările personajelor ori contextele în care ajung este neașteptat sau diferit față de orizontul de așteptare creat.

Povestiri de la marginea realității a reușit să mă surprindă plăcut, iar strigoiul din metroul bucureștean m-a distrat cel mai tare. Dacă ar fi să aleg un personaj favorit, el câștigă de această dată. Între gotici, simboliști, realism magic și esoterism, merită să aruncați un ochi (și chiar mai mult) în acest volum.

Personajele pestrițe, umorul negru, amestecul de realism și fantezie.

Tuturor pasionaților de fantasy și realism magic.