Vulnerabilitatea umană şi perfecţiunea îngerilor

Scris de • 6 October 2011 • in categoria

Titlu: Dragostea şi răul. Cântecele serafimului 2
Numar pagini: 256
ISBN: 978-973-102-368-7

Toby O’Dare este un fost asasin plătit care a primit o a doua şansă: este luat sub aripa protectoare a unui serafim pe nume Malchiah. Ai în faţă o altfel de carte, deoarece abordează un subiect mai rar întâlnit: relaţia oamenilor cu îngerii şi cu tot ce înseamnă divinitate – practic întâlnirea celor două lumi: materială şi spirituală.

Viaţa eroului se împarte în două stadii: înainte şi după ce primeşte ajutor din partea îngerilor: în trecut era un criminal pe nume Lucky Vulpoiul, care împlinea poruncile Justiţiarului, iar acum a redevenit Toby, un bărbat care are misiunea de a-i ajuta pe alţi oameni drept răspuns la rugăciunile lor, astfel încât să îşi răscumpere păcatele grele din trecut.

“Dragostea şi răul” reprezintă al doilea volum din seria “Cântecele serafimului” şi deja mă gândeam că vreau musai să citesc şi prima carte. Anne Rice are talentul de a da naştere unor romane atractive atât prin personajele create, cât mai ales prin combinaţia dintre uman şi spiritual. Umanul este fragil, instabil, plin de incertitudini şi întrebări fără răspuns, în timp ce spiritualul este stăpân pe sine, complet, pur şi simplu perfect.

Toby se luptă pentru o renaştere interioară: încearcă prin toate metodele posibile să se desprindă de trecutul pătat şi tumultos, când nu cunoştea iubirea şi liniştea, ci doar ura şi haosul. Pe de o parte vrea să uite, iar pe de altă parte se străduieşte să îşi ţină departe iubita şi copilul de vechea lui identitate. Cu toate că încearcă să îşi şteargă urmele pe cât posibil, nu se ştie niciodată cine pândeşte din umbră..

Dincolo de acţiunea propriu-zisă, cartea vorbeşte despre vulnerabilitatea umană, despre problemele şi incertitudinile care îl caracterizează pe om pe tot parcursul vieţii sale. Ori de câte ori are impresia ca deţine controlul, apare o încercare care îi dă peste cap tot ceea ce construise până atunci. De aceea, ajutorul îngerilor este binevenit, însă totodată contactul cu lumea celestă îi oferă cu atât mai multe necunoscute şi dileme. Toby ar vrea să ştie mai multe, este măcinat de zeci de întrebări, însă nu obţine niciodată răspunsurile în mod direct, ci le află mai mult prin experienţă proprie.

Bărbatul primeşte şi o propunere ispititoare din partea lui Ankanoc, un soi de întruchipare a diavolului, de a se întoarce la vechea viaţă, deoarece noul lui sistem de credinţe este unul fals şi fără temei. Este atras într-o vâltoare a atracţiilor lumeşti şi a bucuriilor deşarte, menite să îi tulbure fidelitatea pentru lumina chipurilor îngereşti.

prezentarea personajului principal în special prin prisma vulnerabilităţii umane; introducerea personajelor-îngeri în cadrul lumii reale.

celor cărora le plac romanele fantasy, dar şi celor care iubesc poveşti de viaţă în care personajele primesc o a doua şansă.