În apărarea lui Jacob

Scris de • 12 December 2014 • in categoria

Titlu: În apărarea lui Jacob
Numar pagini: 512
ISBN: 9786066095297

„Îmi vine în minte un experiment. Daţi-mi un copil – indiferent de obârşie, rasă, talent sau predilecţie, câtă vreme este sănătos – şi voi face din el orice vreau. Voi produce un artist, un soldat, un doctor, un avocat, un preot; sau îl voi creşte să fie un hoţ. Voi hotărâţi. Copilul este capabil de oricare dintre aceste lucruri. Nu e nevoie decât de antrenament, timp şi un mediu controlat corespunzător.”

Cât de departe ai fi dispus să mergi pentru copilul tău? Ce ai fi în stare să faci pentru a-l proteja? Aceste două întrebări îl macină şi îl conduc pe Andy Barber (fost procuror districtual adjunct) până în iad şi înapoi. Atunci când un băiat de 14 ani este găsit mort, înjunghiat de trei ori în piept şi azvârlit fără milă într-o pădure, la doar câteva sute de metrii de şcoala spre care se îndrepta, Andy Barber este chemat pentru a ancheta cazul. Însă, în momentul în care dovezile preliminare conduc cercetarea către fiul său Jacob, intreaga lui viaţă se prăbuşeşte din temelie.

Chiar dacă volumul de faţă prezintă în amănunt procesul crimei, consider că această carte este mult mai mult decât demonstarea vinovăţiei sau nevinovăţiei lui Jacob, mai mult decât găsirea asasinului şi rezolvarea cazului. Este o poveste despre viaţă şi familie, dragoste necondiţionată, sacrificii, secrete şi mistere, insatisfacţii şi dezamăgiri. Este relatarea unui om aparent puternic, dar cu un trecut mistuitor. Un om care a încercat să îşi ascundă adevărata natură pentru o şansă la o viaţă normală şi o iubire sinceră şi raţională. Un om incapabil de a vedea adevărul din faţa sa, de a recunoşte şi partea întunecată care punea stăpânire pe fiul său. Acesta era Andy Barber. Un tată şi un soţ devotat care a sperat până în ultima clipă că totul avea să se termine cu bine.

Rar am mai întâlnit un personaj prin prisma căruia să poţi simţi atât de viu toate emoţiile sale, zbuciumul, lupta cu sentimentele contradictorii şi demonii trecutului. L-am apreciat de la prima şi până la ultima pagină, pentru perseverenţa şi curajul de care a dat dovadă, pentru sprijinul, susţinerea şi dăruirea acordată fiului său. În schimb, Jacob este şi el un personaj complicat. Mi-a transmis sentimente de ură, furie, repulsie şi milă. Cu fiecare pagină dată, cu fiecare nou amănunt dezvăluit, am ajuns să îl înţeleg într-o oarecare măsură.

crime-scene-taped-off

Romanul abundă de acţiune şi răsturnări de situaţie. Chiar dacă porneşte mai domol, am ajuns într-un moment în care nu mai puteam lăsa cartea jos din mână. Pare clişeic ce vă spun, dar credeţi-mă că nu e aşa. M-a impresionat atât de mult, încât pot să afirm că este una dintre cele mai bune cărţi citite in ultimele 4-5 luni. Veți fi ţinuti în suspans, în timp ce intriga înaintează spre punctul culminant. Şi sfârşitul... Nu m-am aşteptat la el, nu am prevăzut ce avea să vină.

William Landay, ai făcut o treabă bună!

Acţiunea povestită din punctul de vedere al lui Andy Barber, transcrierile din sala de judecată, noţiunile de psihologie, toate acestea crează un spaţiu veridic, uşor de vizualizat şi „simţit”. Intriga este atractivă, personajele sunt complexe, dezvăluite pe parcursul lecturii, iar sentimentele pe care cititorul le va experimenta sunt copleşitoare. „În apărarea lui Jacob” este acel gen de lectură de la care nu ai multe aşteptări, dar care te ia prin surprindere, te răscoleşte şi te bântuie o vreme îndelungată.

Dacă sunteţi în căutarea unui thriller psihologic bun, care să vă ţină cu sufletul la gură până la ultima pagină, atunci nu veţi da greş cu „În apărarea lui Jacob”. Este captivant, are un ritm alert, oferind cititorului un nivel ridicat de anticipare, tensiune şi elemente surpriză. Recomand cartea iubitorilor de thrillere cu implicaţii psihologice, romane poliţiste şi nu numai.

1. Vintura Cristina spune:

Mi-a trezit curiozitatea aceasta recenzie :)

2. Simona Ro spune: