Întâlnirile noastre imposibile

Scris de • 2 August 2015 • in categoria

Titlu: Marat. Iubirea are spini
Numar pagini: 247
ISBN: 978-606-716-232-5

În lumea noastră, există din ce în ce mai puține povești și din ce în ce mai puțină inocență. Trăim într-o grabă care nu mai face de mult parte din modernitate și care ține mai mult decât vrem să recunoaștem de patologic. Pe acest fond care poate fi dezbătut și analizat ad infinitum, nevoia umană de povești, de inocență și de finaluri fericite este, probabil, mai pregnantă decât în orice alt moment al istoriei noastre ca specie. De aceea, poate se nasc și cărți precum cea a Natașei Culea, Marat. Iubirea are spini – apariție rară prin modul asumat în care abordează un scenariu care poate fi ușor calificat drept idealizat și nerealist.

Povestea are simplitatea, dar și greutatea pe care doar autenticul și profunzimea trăirilor le pot aduce într-o carte. La Beijing, în anul 2000, într-un restaurant rusesc, doi tineri (Alina și Marat) se întâlnesc, iar această întâlnire are toate ingredientele unei imposibilități – ea, foarte tânără, implicată într-o relație stabilă, nu vorbește decât o fărâmă de engleză, el, bărbatul matur, cu o reputație de cuceritor, misterios și aparent indiferent. Deși nu pot comunica într-o limbă comună, iar timpul nu are deloc răbdare cu ei, cele două personaje se întâlnesc dincolo de rațiunea care ordonează viața, iar această întâlnire, poate tocmai prin imposibilitatea ei, le schimbă existențele în mod dramatic. Alina pleacă din Beijing, fără Marat, pentru că la București există un alt bărbat care o așteaptă, pe care nu îl iubește, dar căruia îi este recunoscătoare și loială. Știe foarte clar că în urma acestei alegeri, viața ei nu va mai fi niciodată la fel.

cu-nume-33-300x300

Anii trec, ea devine o fotografă profesionistă de succes, cutreieră lumea pentru a capta imagini ale poveștilor altora și îl transformă pe Marat într-o obsesie care o împiedică să construiască alte relații și să accepte imposibilitatea unui vis. Îl caută pe Marat pentru că înțelege că viața are sens doar prin prezența lui, iar tot ceea ce se întâmplă în afara lui este sortit unui eșec care devine din ce în ce mai dureros. Iar această durere o va arunca în depresie și o va impinge la o tentativă de sinucidere, oprită în ultimul moment de o prietenă.

Autoarea construiește un final fericit în care Alina și Marat se reîntâlnesc, formează un cuplu și o familie. Alegerea acestui tip de final, care poate părea departe de așteptările și pragmatismul zilelor noastre, spune însă ceva esențial despre noi – că happily ever after rămâne o opțiune și o posibilitate umană actuală și relevantă, care se cere exprimată și trăită.

Emoția puternică pe care o transmite povestea.
    Stilul viu, pasional și puternic al autoarei.

O carte care se citește pe nerăsuflate pentru că vorbește în mod autentic și asumat despre noi și întâlnirile imposibile din viața noastră.

Citeste cele 15 COMENTARII si spune-ti parerea!

1. Claudia spune:

Pare a fi o carte interesanta.

2. Crin spune:

O carte scrisa cu multa pasiune. Am citit-o cu mult drag.

3. Bookish spune:

Am primit şi eu cadou romanul de la scriitoare. Abia aştept să lenevesc la mare, pe un şezlong, cu cartea în mână :)

4. Multumesc pentru recenzie, pentru recomandari… Va imbratisez cu drag!

5. Maria spune:

O carte cu adevarat superba. Mi-a facut placere sa o citesc.

6. Simona Miclos spune:

Povestea mi s-a parut destul de simpluta, nu aduce nimic nou. Lectura in sine e agreabila, dar nu merita nici pe departe 5 stele. Eu i-as fi dat 2, poate 3.

7. Lia spune:

frumoasa! n-am cuvinte

8. Anca spune:

Cea mai buna carte de dragoste pe care am citit-o de mult, mult timp

9. G.Paul spune:

Aceasta carte mi-a redat increderea in iubire si in triumful iubirii. M-a cucerit fiecare fila, fiecare cuvant!

10. elena spune:

Am avut aşteptări destul de mari de la carte în condiţiile în care toată lumea o laudă la unison, dar, acum că am citit-o, sincer nu prea înţeleg ce-i cu tot entuziasmul. Mi s-a părut o poveste de dragoste siropoasă şi cam atât. De scriitură nu mai vorbesc, alternaţa timpurilor trecute cu cele prezente e de-a dreptul enervantă, sau frazele scurte descriptive care încep cu “apoi am făcut nu ştiu ce”, “apoi nu ştiu cum”, etc. Eu i-as da cu indulgenta 2 stele.

• Anka spune:

Cartea este siropoasa pentru femeile care n-au avut parte de iubire. Nu toate femeile inspira un barbat la un comportament asemanator cu al lui Marat Dar asta este problema lor, nu a cartii. Eu ii dau toate stelele

11. elena spune:

Cartea este siropoasa si are un stil artificial, punct. Nu are nicio relevanta ca cititoarea a avut parte sau nu de iubire, de fapt este o comparatie total ilogica. O incadrez in categoria romanelor scrise pe banda rulanta de Sandra Brown, care a fost foarte populara imediat dupa revolutie, dar in prezent nimeni n-o mai citeste. Din pacate, Natasa Culea s-a nascut prea tarziu. Ar fi putut avea un oarecare succes la inceputul anilor ’90.

12. Roxana Ana spune:

Romanul este superb! Te transpune într-o lume diferită, îți oferă o alternativă la viața așa cum o percep și o trăiesc majoritatea oamenilor. Este romantică, asta este clar, dar cu un asemenea subiect nici nu putea fi altfel. Bravo! Recenzia este foarte frumoasă, mulțumim.

13. Dana Cris spune:

Eu am citit variant noua! Mi-a placut mult cartea. Recomand si Arlechinul!