La început a fost jocul…

Scris de • 16 July 2013 • in categoria

Titlu: Sub pomul de scorțișoară
Numar pagini: 176
ISBN: 978-973-111-377-7

Danand, autoarea neobişnuitei, bizarei, seducătoarei cărţi de debut The Gift of Now devine, la a doua sa ispravă editorială, Sub Pomul de scorţişoară , Daniela Andreescu. Cărţile ei sînt mostre practice de „lucru cu sine“, de travaliu asupra conştiinţei şi – simt nevoia să adaug – asupra conştienţei, abia astfel jucând şi rol de ghid însoţitor pentru alţii. Pentru noi, cititorii, adică. Parcurgând drumul către sine însăşi şi ajutându-i şi pe alţii s-o facă, Daniela Andreescu se „dezvăluie“ – deci – în trepte: doar pe jumătate în prima etapă, pentru ca apoi, în cea secundă, şi mai departe pe traseu, să se arate complet la faţă, la noua ei faţă.
Bogdan Lefter

subpom1

Trăim vremuri ciudate. Am vrut să fim deschizători de drumuri, arhitecți ai schimbării. Nu bănuiam că mergând de mână cu mașinăria, umanitatea s-ar putea dizolva. Omenirii îi iese în cale regresia, un demon deghizat în confortul unui final utopic la care visa încă de pe vreme când noi eram vânătorul. Trăim între două lumi, într-o beznă care ne-a orbit până și sufletul, hăituiți de un trecut deformat, seduși de un viitor improbabil care ne ține captivi în inerție și limitați de convingeri false, nepotrivite sinelui nostru. Adăugăm măști după măști, pe care numai iubirea le-ar putea anula. Dar cine mai are timp să simtă dragostea? Trăim în epoca vitezei, mai mult pentru „a avea” decât pentru „a fi”, uitând sau temându-ne să ne așezăm sub un pom de scorțișoară pentru a medita, acultându-ne vocea interioară.

subpom2

Sub pomul cu scorțișoară se comportă precum o cutiuță muzicală. Cuvintele ei sunt un joc de forțe care vibrează, gâdilându-ne mintea, acordându-ne corzile inimii în ritmul pulsației universale. Forma aleasă nu este deloc întâmplătoare sau inutilă, poezia a fost mereu o terapie pentru spirit, un catharsis. Astfel, ea ne propune o gimnastică a sufletului și a minții, ghidându-ne introspecția spre peisajele propriului suflet, pentru ca în final să ne putem bucura de o nouă ordine interioară. Cu o orientare lirică aparte, departe de orice tendințe de încifrare sau aterizare în cotidian, autoarea urmărește să ne îndepărteze de rutina intelectual-emoțională, ghidându-ne spre o ameliorare a vieții spirituale. Cuvântul ei devine vehicol de pătrundere în inima realității, absorbind cititorul în spațiul magic al jocului său care sparge limitele existenței fizice, topindu-i identitatea și oferindu-i acces la mecanismele intime ale psihicului.

La început/ a fost/ jocul...
[...]
În mână ai jocul. /Viața. /Sub pomul de scorțișoară,/ tăcerea ta...

subpom3

Alcătuită din trei secţiuni (Triade, Solo, Duet), îmbinând textele versificate cu cele de factură eseistică și cu cele de natură fabulistică, cartea Danielei Andreescu face dovada unui spiritul ludic, simultan ancorat dar neatașat în ambele lumi. Acest ghid de meditație menit să îndrume lucrul cu sine este un ansamblu de cuvinte și imagini, forțe și mistere în care fiecare rând este impregnat de acel tip de impuls ludic despre care vorbea și Schiller, cel care are rol de a păstra un echilibru între planul material şi cel spiritual. Numai așa s-ar putea ajunge la o stare de manifestare a tuturor potențialităților și afirma omul integral.

Acest volum ilustrat al Danielei Andreescu este nu numai exemplul unui artist complet (scrie, desenează, pictează, fotografiază) ci și dovada multiplelor funcții pe care le poate avea poezia, ajungând, iată, să se strecoare și în domeniul dezvoltării personale. Ce poate fi mai minunant de atât?

Melanjul inedit de poezie și dezvoltare personală, simplitatea, claritatea și spiritul ludic

Celor în căutarea unui ghid mai aparte pentru a-i îndruma spre transformările pozitive ale conștiinței și vieții