Nebunie de-o vară… sau începutul unei vieți noi

Scris de • 7 March 2018 • in categoria

Titlu: Nebunie de-o vară
Numar pagini: 304
ISBN: 978-606-33-2293-8

Nebunie de-o vară” (în original, „Crazy Little Thing”) este romanul de debut al lui Tracy Brogan (2012), pentru care a primit prima din cele trei nominalizări la Premiul RITA al Asociației Scriitorilor de Romane de Dragoste din America. Povestea și personajele se încadrează cu succes în categoria „Chick lit”, numai bune de explorat în luna cu sărbători dedicate iubirii și romantismului (dar nu numai).

Sadie Turner, proaspăt divorțată de soțul fustangiu, merge cu cei doi copii în vacanță la mătușa Dody, în orășelul Bell Harbor, pe malul lacului Michigan. Gândul inițial era să își petreacă vacanța de vară pe plajă, citind și jucându-se cu copiii, departe de orice prezență masculină, dar mătușa ei (și universul, se pare) are alte planuri pentru Sadie.

Un accident casnic ce necesită prezența unui doctor o aduce pe eroină alături de Desmond „Des” McKnight. Înalt, bronzat, bine făcut, cu gropițe în obraji „chiar și când nu zâmbește”, păr „castaniu ciocolatiu”, des și ondulat, cu un „delicios” accent scoțian și, pe deasupra, cu priză la copii (calități enumerate frecvent de Sadie), Des pare bărbatul ideal care să o ajute pe Sadie să își construiască o nouă viață. Numai că ea se lasă greu convinsă și e nevoie de complotul mătușii Dody și a băieților săi, Jasper și Fontaine, plus o serie de evenimente neașteptate, ca eroina să își regândească planurile de viitor.

Deși povestea și finalul sunt ușor previzibile, mi-a făcut plăcere să cunosc personajele lui Tracy Brogan, care sunt colorate și pline de viață și dau naștere unor situații foarte amuzante. Scriitura lui Brogan e ușoară și spumoasă ca un Prosecco, consumat vara pe o terasă cu vedere la mare, iar personajul principal îmi aduce aminte de vocea lui Bridget Jones, prin accentele de umor, sarcasm și auto-ironie.

Pasionată de ordine și organizare și cu încrederea în bărbați zdruncinată după mariajul cu Richard, Sadie lasă treptat garda jos și, cu sprijinul apropiaților, îndrăznește să îți refacă viața personală și profesională. Iar Des, deși idealizat la început, e un erou credibil, care vine natural în completarea eroinei.

Aș da puncte în plus scriitoarei pentru Dody, mătușa excentrică, care joacă rolul de bătrânică senilă, dar atentă, veselă și iubitoare (un fel de Frankie din serialul „Frankie and Grace”) și pentru Fontaine, vărul gay, optimist și ambițios.

Dacă povestea v-a prins și vreți să citiți mai mult în același stil, Tracy Brogan extinde universul din Bell Harbor cu încă alte trei romane (incluse în seria cu același nume, „Bell Harbor”). Poveștile sunt de sine stătătoare, dar există șansa să întâlniți scurte apariții ale personajelor deja cunoscute.

Personajele construite cu naturalețe, situațiile pline de umor care compensează finalul previzibil.

Iubitorilor de romane din categoria „chick lit” sau celor care își doresc o lectură ușor de parcurs, amuzantă și relaxantă

1. Emilia spune: