Pentru o viață fericită, fă ordine!

Scris de • 4 February 2020 • in categoria

Titlu: Magia Ordinii
Numar pagini: 176
ISBN: 978-606-8566-36-8

Magia Ordinii” de Marie Kondo este o carte pe care orice om ar trebui să o citească măcar o dată în viață. Dacă nu știai, deși titlul te duce cu gândul la curățenie, această carte nu este cu și pentru femei. Această carte este despre un proces de organizare și de curățare a casei și implicit a vieții în același timp.

Marie Kondo este o femeie care știe totul despre curățenie și aici nu vorbim despre ce detergent este mai bun sau cum se spală geamurile, ci despre esențialism și ordine în lucrurile personale. „Magia Ordinii” este o carte despre cum să îți pui ordine în lucruri începând cu hainele, produsele personale, cărțile, documentele, geanta și terminând cu sufletul.

„N-are rost să termini cărţile din care ai citit doar jumătate. Scopul lor era să fie citite doar pe jumătate. Aşadar, scapă de toate acele cărţi necitite. Ar fi mult mai bine să citeşti cartea care te prinde chiar acum decât una pe care ai lăsat praful să se aşeze vreme de ani buni.”

Atunci când faci ordine și decizi ce îți este util și ce nu, de fapt alegi ce te face fericit, ce te ajută și a te simți mai bine, arunci tot ceea ce este în plus. Procesul de selecție al lucrurilor pe care le vei păstra este simplu: iei toate hainele din șifonier și le arunci pe covor, în mijlocul camerei, le iei pe fiecare în mână și pentru un minut analizezi ce simți. Dacă simți bucurie și te gândești ce fericit vei fi când vei folosi din nou acel lucru, atunci merită să îl păstrezi. Dacă nu, aruncă-l fără regrete.

Marie Kondo ne vorbește aproape obsesiv de acele lucruri pe care le păstrăm în casă cu gândul că le vom folosi cândva, că ne vor fi utile, dar pe care le uităm într-un colț unde praful se adună pe ele și ne ocupă spațiul. Casa perfectă în viziunea ei este locul în care se află doar obiectele de care ai cu adevărat nevoie, care îți bucură sufletul și unde ai loc să te desfășori. Făcând curat în casă descoperi foarte ușor cum să îți triezi întreaga viață: relațiile sociale care îți aduc bucurie, activitățile care te bucură, cele mai bune decizii și planuri pentru tine.

Deși nu am început încă să îmi triez hainele pentru că mi-e frică de cât de multe o să arunc, am încercat deja să îmi fac ordine în geantă și bibliotecă. Marie vine dintr-o cultură în care respectul tronează, iar lucrurile pe care le folosim zi de zi merită să fie apreciate și ținute bine la păstrare atunci când nu le folosim.

Cultura japoneză ne învață că fiecare lucru are spiritul său și uneori mâniem lucrurile pe care le folosim zilnic. De exemplu, geanta ne ajută în fiecare zi cărându-ne lucrurile atât de necesare oriunde ne-am duce, iar la final de zi noi ar trebui să o eliberăm de povară, să o descărcăm de lucrușoare pentru a-i da voie să respire, să se relaxeze și astfel să evităm să îi provocăm un aspect ponosit și obosit.

Magia Ordinii” nu este o carte pentru gospodine sau femei de serviciu pentru a învăța să își facă treaba mai repede și mai bine, ci este pentru oricine consideră că are nevoie de puțină organizare în viața sa și de un plan de atac. Din ea vei afla cum se împăturesc hainele mult mai eficient, cum să îți organizezi șifonierul sau bucătăria, cum să triezi hainele, dar și cum să devii mai împăcat cu tine și cu alegerile tale. Cartea te atinge la nivel emoțional și îți oferă o liniște nesperată pentru care îi vei mulțumi lui Marie.

O carte care te face să te liniștești și să vezi viața altfel. Sfaturi utile, exemple concrete, povești cu însemnătate.

Această carte se citește încet pentru a o înțelege și simți. Nu este o carte cu acțiune sau dramă, deci nu aștepta apogeul pentru că nu o să vină.