0Micul intreprinzator  recenzie
Rating: Micul intreprinzator rating - recenzii carti
Editura: Infomedia Pro
Grupa de varsta: 5-8 ani
ISBN: 978-973-8912-28-1

Cucereşte Planeta Cunoaşterii la bordul DubluClic

Două variante de teleportare

Cu cât înaintează copilul în vârstă, cu atât avem nevoie de mai multe cunştinţe pentru a-i răspunde la întrebări, pentru a-l ajuta să înţeleagă problemele de la şcoală, să reţină informaţii complicate şi noi, să nu se facă de râs. Avem aşadar două variante: prima e să ne teleportăm în propriul nostru trecut de elev, să scormonim cu emoţie prin amintirile din şcoală şi cărţile second hand pe care le primeam la început de an şi să ne înfuriem atunci când constatăm că am uitat lucruri simple, de bază. A doua variantă, mai eficientă, ar fi să ne teleportăm cu DubluClic pe planetele cunoaşterii şi să descoperim, prin joc, răspunsuri uitate la întrebări actuale. De acord, nu vom descoperi toate răspunsurile şi nu vom putea construi întreaga cultură generală cu un singur CD, însă e o variantă plăcută de a ne petrece timpul alături de micul şcolar care poate că astăzi nu are chef să repete mecanic cine a comandat construirea mânăstirii Voroneţ sau când a avut loc primul război daco-roman.

Combină jocurile şi adaptează

Acest CD se adresează copiilor între 6 şi 11 ani. O diferenţă mare nu e aşa? Puteţi totuşi să alegeţi jocurile care se adaptează vârstei şi cunoştinţelor copilului vostru şi să introduceţi încet încet şi noţiuni sau informaţii mai complexe. La 6 ani aş evita, desigur, planeta istoriei sau cea a matematicii, asta dacă nu cumva aveţi un mic geniu pe acasă. M-aş juca în schimb pe planeta artei, a bunelor maniere sau a proverbelor şi ghicitorilor. Chiar dacă e mai mult text scris butoanele vorbesc şi copilul se poate descurca singur printre ele.

Dublu câştig dacă joci şi tu

Dacă vreţi într-adevăr să implicaţi copilul în joc, toate planetele au un sistem foarte interesant de interacţiune. Există mereu doi jucători - poate fi copilul şi robotul sau copilul şi mama, tata sau fratele. Fiecare dă cu zarul şi, în funcţie de locul pe care aterizează, trebuie să înainteze, să răspundă la întrebări, să câştige mutări sau să facă paşi înapoi, în funcţie de corectitudinea răspunsului (un fel de "sus-jos" sau "nu te supăra frate"). Copilul mare va fi încântat să îşi verifice cunoştinţele, copilul mic va fi încântat să dea cu zarul, în timp ce mama îi sugerează răspunsurile corecte. Cred că tocmai acest sistem face jocul interesant şi valabil pentru un interval atât de vast de vârstă. Iar vârsta se poate prelungi, aşa cum sugeram şi mai sus, până la cea adultă. Nu fiţi surprinşi dacă cel mic va dovedi că ştie mai multe decât voi, pentru el informaţiile sunt mult mai proaspete. De aceea vă învit să participaţi şi să nu-l lăsaţi să joace contra robotului. Până la urmă era frumos atunci când eram mici şi descopeream culori calde şi reci, instrumente muzicale sau dansuri, geografia sau istoria României pusă pe versuri de poeţi, autori şi cărţi pentru copii şi aşa mai departe. Şi poate că ne va face bine să ne reamintim că Degeţica nu a fost scrisă de Disney ci de Andersen.

Bonus: recenzie la 6 ani jumătate

Şi pentru că v-am obişnuit cu informaţii din "culise", vă prezint mai jos, după dictare, "recenzia" făcută de fetiţa mea de 6 ani jumătate. Precizez că nu am editat textul, aşa că vă rog să treceţi cu vederea micile stângăcii.

"Acest joc are: Limba Română, Matematică, Arte, Istoria Românilor, Geografia României, Ştiinţele Naturii, Personaje din Poveşti, Bunele Maniere, Proverbe şi Ghicitori. Toate sunt cu o tabliţă pe calculator pe care dai o dată cu zarul şi muţi după cifra indicată pe zar. Dacă câştigi, vei primi o diplomă şi vei continua să te joci cu DubluClic. Unele jocuri sunt chiar uşoare şi amuzante, ca bunele maniere. Poţi juca cu mama ta, cu tatăl tău, cu o surioară sau un frăţior, sau cu robotul. Trebuie să apăsaţi pe planetele care ies din navă şi la fiecare o să zică ceva. Şi dacă vrei una din ele apasă click pe ea. Să te distrezi cu DubluClic pe CD-ul Super DubluClic Galactic! Distracţie plăcută cu DubluClic!"

Scris de Roxana Farca şi Petra

Categorie: | Editura:

1. valentina spune: