The Dead Sea Deception

Scris de • 12 December 2011 • in categoria

Titlu: Evanghelia după Iuda
Numar pagini: 568
ISBN: 978-937-707-515-4

Care este, de fapt, Poporul Ales?

Nu sunt un fan al thriller-elor religioase. Nu ştiu de ce. Așadar, am fost sceptică în privința acestei cărți. Însă îmi plac romanele polițiste. Cu toate acestea ce m-a atras cel mai tare după primele pagini, mai mult decât acțiunea care nu stagnează nicio clipă sau curiozitatea ce mi-a fost stârnită, a fost stilul scriiturii. Am fost impresionată de faptul că această carte este foarte bine scrisă, inteligentă.

În mod ingenios, romanul începe cu prăbuşirea unui avion, elementul care pare cel mai irelevant în toată acțiunea, însă care în cele din urmă se dovedește a fi cheia spre „deschiderea uşii principale”. Am stricat suspansul? În niciun caz. Se întâmplă atât de multe lucruri pe care timp de mai bine de cinci sute de pagini te străduiești să le legi între ele încercând să anticipezi finalul, încât acest mic detaliu poate fi dezvăluit.

Adam Blake reușește să îmbine cu ingeniozitate viaţa privată a personajelor principale cu munca pe care acestea o depun pentru rezolvarea misterului şi face acest lucru într-un mod foarte realist. Pentru că felul în care un om îşi face munca este definit de personalitatea şi de caracterul său care sunt la rândul lor modelate de background-ul social în care a trăit şi în care trăiește. Iar asta a dus la nașterea unor personaje reale, interesante, care fac lucruri ce par foarte verosimile şi gândesc într-un mod care nu e cu nimic ieşit din comun. Dacă există anumite situații care par puţin exagerate, cum ar fi supraviețuirea după dezastrul de la Dovecote, acestea se află acolo doar pentru a ne reaminti că citim ficțiune. Nu strică cu nimic plăcerea lecturii ci, dimpotrivă, îţi oferă o oarecare satisfacție.

Tillman, a cărui familie dispare într-o zi - tragedie ce îl transformă într-un mercenar în încercarea de a-şi găsi soţia şi copiii pierduți - împreună cu sergent Heather Kennedy, o polițistă hulită, pornesc împreună pe urmele unor asasini imposibil de palizi, cu reflexe incredibil de rapide şi care plâng cu lacrimi de sânge. Deși inițial sergent Kennedy cercetează o crimă clasată mai întâi drept accident, ea ajunge pe parcursul investigației să descopere lucruri pe care nu ar trebui să le ştie şi care ar putea să pună sub semnul întrebării ceea ce timp de mai bine de 2000 de ani a trecut drept adevăr privind moartea lui Hristos. Aceste descoperiri o transformă într-o ţintă pentru ciudaţii asasini care trăiesc într-o comunitate ascunsă şi care se consideră a fi urmașii tribului lui Iuda.

De ce simt aceştia nevoia să ucidă pentru a-şi păstra secretul şi care este de fapt acest secret, rămâne să descoperiţi voi. Veţi avea parte de întâmplări pline de suspans în care în mod constant vânătorul se transformă în vânat şi invers.

Cât costă cartea Evanghelia după Iuda?

stilul scriiturii, realismul, umorul ironic

poate e puţin cam prea întinsă povestea