Oamenilor trebuie să li se dea șansa să își pună în aplicare planurile

Titlu: În grădina fiarelor. O poveste despre dragoste și teroare în Berlinul nazist
Anul aparitiei: 2021
Numar pagini: 459
ISBN: 978-606-33-6690-1

Cred că În grădina fiarelor este una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit despre instaurarea nazismului și ascensiunea lui Hitler la putere. Este un amalgam deosebit de interesant de reportaje, ficțiune, poveste de dragoste, thriller politic care pare să fie stilul distinctiv al lui Erik Larson. Redactor la revistele The Wall Street Journal și Time, Larson nu se poate desprinde de stilul jurnalistic pe care reușește să îl potențeze cu ficțiune și suspans, creând personaje memorabile și carismatice și păstrând tonul martorului ocular, spectator al Istoriei și al oamenilor care o creionează, controlează și care, în final, cad victime ale propriilor creații. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Incursiune în țara Marelui Nimic

Titlu: Străinul din țara Marelui Nimic
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 466
ISBN: 978-606-749-447-1

Se spune, pe bună dreptate, că realitatea este cea mai bună sursă de inspirație pentru autorii contemporani. Este suficient să deschizi buletinul de știri sau paginile ziarelor online pentru a găsi minim câteva zeci de subiecte din care să creezi un roman sau un volum de proză scurtă. Dar cum să transformi această realitate într-un roman cu adevărat bun? Se pare că formula unui succes parțial a descoperit-o Gabriel Klimowicz prin romanul său de factură empirică Străinul din țara Marelui Nimic, apărut la editura Tritonic. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Rușine, cruzime și vină

Titlu: Și se auzeau greierii
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 108
ISBN: 978-973-50-6598-0

Filmul 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile a reprezentat un moment de cotitură în cinematografia românească, repunând-o pe harta europeană a filmului. Și iată că în anul de grație 2019, fix la 30 de ani de la Revoluție și la doisprezece ani distanță de film, apare o nouă poveste care încearcă să recreeze atmosfera acelor ani tulburi, în special chinuitorul deceniu final, când lucrurile începuseră deja să alunece serios la vale, iar derapajele începuseră să scape de sub control. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Cum porumbeii au salvat Anglia

Titlu: Lungul zbor spre casă
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 368
ISBN: 978-606-779-698-8

Cel de-al Doilea Război Mondial a fost o luptă dusă cu o ideologie bolnavă, morbidă, care nu lăsa loc de dialog și, prin urmare, a pus probleme majore cu privire la strategiile pe care militarii aliați au fost nevoiți să le adopte.

Una dintre operațiunile inedite ale celei mai murdare conflagrații mondiale a fost Columba. Operațiunea intitulată conform variantei latine a cuvântului „porumbel” reprezenta o mișcare neortodoxă, dar eficientă. Misiunea a presupus aruncarea porumbeilor în spatele liniilor germane inamice din Franța și Olanda, ca mijloc prin care localnicii să transmită informații, cum ar fi mișcările trupelor, serviciilor secrete britanice. Creatorul ideatic al procesului a fost nimeni altul decât Churchill. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Între viață și moarte se află o bibliotecă

Titlu: Biblioteca de la miezul nopții
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 300
ISBN: 978-606-43-0942-6

Între viață și moarte se află o bibliotecă, i-a zis. Și, în acea bibliotecă, sunt rafturi care se întind la nesfârșit. Fiecare carte îți oferă ocazia să încerci o altă viață pe care ai fi putut să o trăiești. Să vezi cum ar decurge lucrurile dacă ai fi făcut alte alegeri… Ai proceda diferit, dacă ai avea ocazia să-ți alungi regretele?” [Citeste tot Articolul]

Lumea iluziilor și a sentimentelor trecătoare

Titlu: Paravanul-Iad și alte povestiri
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 250
ISBN: 978-606-779-562-2

Imaginarul straniu compus de Akutagawa în cele 20 de povestiri scurte oferă o privire pătrunzătoare în mitologicul, mentalul și emoționalul japonez.

Artiști bântuiți de viziuni grotești, evenimente inexplicabile, femei și bărbați îndrăgostiți, creștini, demoni, noi tehnologii etc.  — Ryūnosuke Akutagawa decupează viniete din viața de zi cu zi a epocilor japoneze trecute și prezente, începând în Heian (sec. VIII-XII) și poposind în contemporan.  [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Un roman-confesiune, sub pretextul crizei vârstei mijlocii

Titlu: Zâmbește
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 255
ISBN: 978-606-779-648-3

Un interes susținut pentru tot ce ține de Irlanda, care dăinuie din 1996 (de când mama s-a întors dintr-un stagiu cu o geantă de minuni, de la casete audio cu muzică irlandeză la cărți de colorat cu scene „tipic irlandeze”, asezonate cu creioane cerate), mă face să cred că sunt mai mult sau mai puțin la curent cu mișcările din literatura sa națională. În fond, am urmat până și o jumătate de masterat în Studii irlandeze – jumătate, fiindcă mi-a fost dificil să jonglez cu studiile și cu munca de traducătoare full-time. Totuși, m-aș fi bucurat să fi găsit o soluție, entuziasmată cum eram în special de posibilitatea de a învăța Irish Gaelic și de a comenta poezie modernă (pentru cineva care nu are defel exercițiul poeziei, era o adevărată provocare). [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!