Aventurile de zi cu zi ale familiei Șoricel

Titlu: Seria Familia Șoricel
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 32
ISBN: 978-606-8544-45-8

Afinitatea pe care o am pentru scriitorii japonezi s-a extins în mod natural și către literatura pentru copii, odată ce am început căutarea de cărți pentru fiica mea. Așa l-am descoperit pe Kazuo Iwamura, unul dintre cei mai apreciați ilustratori de carte pentru copii din Japonia, cu zeci de titluri publicate în întreaga lume. Printre cele mai îndrăgite se numără seria de cărți despre familia Șoricel, dintre care patru volume au fost traduse în română și publicate la editura Cartea Copiilor:   [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Bine cu de-a sila

Titlu: Mici focuri pretutindeni
Anul aparitiei: 217
Numar pagini: 416
ISBN: 978-606-33-2295-2

Ziceam pe Goodreads că de mult timp n-am mai întâlnit un personaj atât de detestabil cum e Elena Richardson, unul dintre personajele principale imaginate de Celeste Ng în această excelentă frescă a unei mici comunități dintr-un orășel de coastă american, la final de secol douăzeci. Elena Richardson a crescut într-o familie bogată, a avut parte de o educație aleasă, și-a întâlnit alesul inimii la facultate, s-au căsătorit și, împreună, au făcut patru copii. Apoi femeia s-a angajat la ziarul local, unde scrie articole despre banalitățile de zi cu zi pe care le întâlnești în toate orașele ce se aseamănă cu cel descris de autoarea cu origini vietnameze, renunțând, se pare, la visul de-a deveni o jurnalistă faimoasă, care să scrie despre subiecte demne de premiul Pulitzer și să se bată pe burtă cu cei mai de seamă confrați în ale meseriei. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Istoria Secretă: O bacanală literară

Titlu: Istoria secretă
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 864
ISBN: 978-606-33-4519-7

Istoria secretă” este prima carte a scriitoarei americane Donna Tartt. Și încep cu informația asta pentru că pe parcursul lecturii am simțit nevoia să-mi reamintesc acest lucru de mai multe ori, atât de închegat și complex este acest roman. Chiar dacă Donna Tartt a primit Pulitzerul pentru cea de-a treia carte a sa, „Sticletele”, vă încurajez să începeți cu „Istoria secretă”, o narațiune care nu vă va dezamăgi cu siguranță. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Dac-aș fi pentru o zi… la putere. O poveste gender-bender „din viitor”

Titlu: Puterea

Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 432
ISBN: 978-606-94493-8-7

Coloană sonoră recomandată: Beyoncé - Run the World (Girls)

Am citit „Puterea” aproape imediat după apariția traducerii pe piața românească – a fost una dintre noutățile lansate la ediția 2018 a târgului de carte Bookfest (cumva, exprimarea mă face să mă gândesc la naratoarea dintr-un serial post-apocaliptic, care povestește despre cum erau lucrurile cândva; îmi păstrez însă optimismul și sper să fie doar un simptom al incertitudinii timpurilor, și mai sper ca anul viitor, pe vremea asta, să putem schimba impresii despre cum arăta standul editurii Storia Books la ultimul târg). Am recitit-o însă recent, înainte să moderez un club de carte despre ea, și mi s-a părut deconcertantă, la fel ca prima dată. [Citeste tot Articolul]

Ce e fals și ce e real?

Titlu: Ultima pictură a Sarei de Vos
Anul aparitiei: 2002
Numar pagini: 366
ISBN: 9786060063353

Sunt o țintă ușoară pentru tot ce înseamnă artă îmbinată cu istorie și un strop de ficțiune. Poate e din cauză că trecutul mi se pare mai atrăgător decât prezentul sau viitorul, poate că e din cauză ca e fix, deja scris și închis posibilităților ca un dans perfecționat de-a lungul anilor și învățat pe de rost, ca o sumă exactă de pași pe care îi execuți din instinct și nu pentru că le ții șirul în minte, asemeni amintirilor pe care le-ai rulat pe ecranul minții de atâtea ori. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Ea era, înainte de toate, pro-Chanel…

Titlu: Riviera lui Chanel
Anul aparitiei: 2020
Numar pagini: 317
ISBN: 978-606-33-5062-7

Nu știu alții cum sunt, dar eu nu rezist niciodată în fața unei cărți (deși s-a scris destul de mult pe această temă) despre viața mondenă a anilor ’30. Mă fascinează nu numai perioada, oamenii vremii, artele, cărțile și modul în care se trăia, dar și acea „dulce nepăsare” ce precede întotdeauna o furtună (în acest caz, izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial). Chiar și atunci când semnele dezastrului care se apropie devin din ce în ce mai clare, oamenii au această capacitate a negării, a interpretării realității într-un mod care să le confirme credințele și dorințele. Și această capacitate este o trăsătură umană prezentă în toate epocile și influențează profund modul în care trecem prin crize și dezastre personale sau globale. [Citeste tot Articolul]

Cu drag, despre viața ta imperfectă

Titlu: Tot ce știu despre dragoste
Anul aparitiei: 2020
Traducere: ,
Numar pagini: 397
ISBN: 978-606-44-0545-6

Recunosc că am început să citesc cartea asta fără mari așteptări. Atrasă de coperta fantezistă și în căutarea unei lecturi ușoare, de vară, de week-end, m-am oprit asupra volumului lui Dolly Alderton, Tot ce știu despre dragoste. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!