---

A trai pentru a-ti povesti viata

Scris de • 9 January 2007 • in categoria Biografii/Memorii

Autor: Gabriel Garcia Marquez
Rating: Gabriel Garcia Marquez - A trai pentru a-ti povesti viata rating - recenzii carti

Gabriel Garcia Marquez - A trai pentru a-ti povesti viata - recenziePentru ca o carte de memorii sa inglobeze mai mult decat suma partilor vietii autorului este necesar un suflet de artist. Un artist ca Marquez, pentru care cel mai important lucru este insusi procesul de creatie, are darul de a transforma o carte de memorii intr-o lucrare euforica a insusirilor, sentimentelor si trairilor care l-au condus pe calea de a deveni un adevarat artist.

Gabriel Garcia Marquez foloseste in acest prim volum de memorii notiunea de memorie amintita. Aceasta trece evenimentele traite prin sufletul scriitorului ca printr-un polizor, pentru a le evoca sub semnul povestirii. Stilul ales recreeaza in acest volum momentele din primii ani ai vietii pana in perioada tineretii care i-au ajutat sa descopere si sa-si defineasca vocatia creatoare.

Vivir para contarla este mai mult decat o relatare de evenimente si amintiri aranjate intr-o carte. Marquez afirma inca prin motto-ul de la inceput ca viata nu este cea pe care ai trait-o, ci este aceea pe care iti amintesti ca ai trait-o. Timpul are darul de a deforma realitatea, care preia o aura mitica o data ce este vazuta prin ceata anilor. Astfel, autorul oscileaza in fluxul rememorarii, facand amestecuri intre amintiri diferite, ceea ce si da lucrarii stilul ei special.

De-a lungul acestui volum, artistul ne conduce prin universul unei copilarii emotionante, dezvaluind geneza si simbolurile din cateva dintre cele mai importante lucrari ale sale, precum Un veac de singuratate sau Dragostea in vremea holerei.

Stilul inconfundabil si spiritul creator al artistului se transpun in paginile memoriilor pentru a defini pe scriitor: "vocatia artistica, cea mai misterioasa dintre toate, careia ii consacri viata intreaga fara sa astepti nimic de la ea".

Acest volum nu este destinat doar celor care indragesc scrierile lui Marquez. De la cititorul boem care doreste sa vada o piesa de viata pana la cel care vrea sa afle ce anume defineste un scriitor, Vivir para contarla nu va dezamagi.

Acest recenzor a fost placut surprins de motivele traite care se regasesc ulterior in operele artistului, si profund miscat de drumul parcurs pana acolo. In ciuda faptului ca aceasta carte a fost deja recenzata pe site de catre Laura undeva aici, m-am incapatanat sa profit de oamenii amabili de pe Bookblog si sa fac sa mai apara inca o data, pentru ca nu e suficient din si despre Marquez pe internet (am cautat eu).

Reviewer: Alin Gogan

1. sofia spune:

Acum citesc aceasta carte, revin cu impresii.