Probleme americane

Titlu: Filiera de la miezul nopții
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 464
ISBN: 978-606-400-401-7

„— Morfina se folosește din 1805. Seringa hipodermică datează din 1851. O combinație excelentă, apărută la timp pentru Războiul de Secesiune, în urma căruia au rămas sute de mii de dependenți. A urmat Primul Război Mondial, cu aceleași consecințe. În anii 1920, erau la propriu milioane de dependenți. .”

Despre Lee Child am mai scris pentru Bookblog, așa că nu am să mai amintesc despre biografia lui. În schimb, încep cu o veste bună pentru fanii eroului romanelor lui Lee Child: se pare că Tom Cruise n-a prea fost pe gustul nimănui în rolul uriașului de 1,95, așa că se vorbește de un serial cu un alt actor. Mult mai înalt. Să fie într-un ceas bun, eu unul nu văd sensul corectitudinii politice în astfel de chestii, adică pitici în rol de uriași, femei în roluri de bărbați sau chinezi și negri pe post de cavaleri ai Mesei Rotunde. Mai rămâne ca în Vikingii să apară asiatici sau piei roșii, ca să nu neglijăm rasele. În fine, despre altceva este de fapt discuția de aici, așa că nu mai divaghez. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Un Micul Prinţ fără Planetă

Titlu: Regina Mea
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 190
ISBN: 606-978-163-0

...Şi m-am gândit că poate asta înseamnă să fii erou:
să faci lucruri pe care nu eşti obligat să le faci.”

Cred că toată lumea a auzit măcar o dată despre Micul Prinţ a lui Antoine de Saint-Exupéry. Fie că a citit cartea, fie că şi-a făcut un tatuaj excentric cu personajul principal, volumul acesta a clădit istorie, transmiţând o încărcătură masivă despre importanţa visului, despre speranţe şi despre ingenuitatea firii umane. Aşa se face că eu am dat peste o istorie aproape similară, doar că orchestrată în secolul XX, într-un sat din frumoasa regiune Provence. [Citeste tot Articolul]

Cel mai bun lucru care ți se poate întâmpla este să te îndrăgostești de o problemă

Titlu: Primele 20 de ore. Cum să înveți orice rapid.
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 349
ISBN: 978-606-722-313-2

Cred că avem cu toții o listă mai lungă sau mai scurtă cu lucruri pe care dorim să le învățăm și pe care le tot amânăm, din lipsă de timp, de motivație, din convingerea că va fi foarte greu, va dura mult, iar progresele nu vor fi pe măsura așteptărilor. Cartea lui Josh Kaufman ne oferă o speranță – aceea că putem învăța aproape orice în doar 20 de ore de practică deliberată. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Spune-mi cu cine te însoțești, ca să îți spun cine ești – cât de actuală mai este această zicală?

Titlu: Trei cuvinte, cinci minciuni
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 157
ISBN: 978-606-44-0034-5

Hotărât lucru, cărțile cu un pronunțat caracter psihologic nu sunt, neapărat, preferatele mele. Partea bună este că există, cu siguranță, mulți cititori care le apreciază, și aceasta este o carte croită pe măsura lor. De altfel, am înțeles motivația din spatele scrierii, în urma unui interviu foarte complex cu autorul, care poate fi citit AICI. Cred, deci, că experiența acestei lecturi îi poate ajuta pe toți cei care au decis să ia calea auto-descoperirii și doresc să investească în dezvoltarea personală. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Noua generație de infractori

Titlu: Salonul VIP/ Stockholm Delete
Anul aparitiei: 2016/2018
Numar pagini: 584/640
ISBN: 978-606-719-767-9/ 978-606-400-308-9

Priveam cu jind odată cum se strângeau teancurile de apariții în colecția Fiction Connection a editurii Trei, iar eu nu izbuteam să ajung și la ele, mai ales din motive financiare. Acum am ajuns la ele (bine, mai sunt destule pe care încă nu le am, nu le-am găsit, nu le-am citit), dar nu mai am timp să le citesc pe toate. Din socotelile mele, cred că în excelenta colecție au apărut până acum peste 450 de titluri. Una dintre primele cărți citite a fost, bineînțeles, primul volum al trilogiei originale Millennium a lui Stieg Larsson. Au urmat câteva dintre aparițiile nordic-noir scoase împreună cu Gazeta Sporturilor, iar restul e istorie. Acum, se poate spune că nu mai reușește să mă impresioneze nimic.

Dar vine Jens Lapidus și trântește o trilogie de toată frumusețea, care începe greu, are multe personaje, multe ramificații, multe flash-backuri cărora la început nu le ghicești rolul, dar care, când o ia la vale, dărâmă totul în cale. Stilul e unul cam arid, cam poticnit uneori, nițel cam sec pentru gusturile marilor amatori de stil (și mie mi s-a părut așa în primul volum, dar... revin ceva mai târziu cu niște păreri), dar e un stil care se potrivește ca o mănușă durității povești. Să nu vă așteptați la crime prea îngrozitoare, ori la ritualuri sadice, care să-ți facă părul măciucă în cap. Nicidecum, abia dacă apar niște crime, pasager, cât să justifice titlul de roman policier, însă imaginea de ansamblu, povestea ca întreg, este teribil de întunecată. Parcă picură decrepitudine, depravare, mizerie și fapte mârșave, sub spoiala unor firme de avocatură de top, ai căror șefi întorc banii cu lopata pe spatele unor avocați ce se spetesc muncind zi și noapte, fără să-și mai acorde răgaz și pentru viața personală.

Iar infractorii... Ei bine, infractorii sunt aleși pe sprânceană, în frunte cu fostul infractor sârb Najdan „Teddy” „Bjorne” Maksumic, pe vremuri un super-gangster care băgase spaima în toți nelegiuiții din Stockholm. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Lupta secolului. Nazism vs. Comunism

Titlu: Nenorocirea secolului
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 139
ISBN: 978-973-50-5858-6

Eu vin dintr-un spațiu geografic în care mai mereu am avut de ales între două rele, între un rău mai mic și unul mai mare, iată de ce sufăr cumva de o disonanță în raport cu comparația existentă între două fenomene negative care ar avea efect asupra societății în care viețuiesc. Fie că este vorba de politicieni sau poate despre fenomenele de ordin economic, țara din care mă trag este mereu la mijlocul balanței. Prin urmare, volumul Nenorocirea secolului semnat de renumitul cercetător, politolog și istoric francez, Alain Besançon nu are o factură străină pentru mine. Purtând o valoare simbolică a comparației, cartea dezvăluie un subiect pe cât de sensibil, pe atât de relevant pentru împătimiții de istorie, și anume raportul dintre efectele distructive ale nazismului și comunismului. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Drumul spre găsirea sinelui

Titlu: Ascensiunea
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 460
ISBN: 9786067933703

Brienna este un copil din flori. Din cauza acestui stigmat, este dusă la Casa Magnalia, condusă de Văduva, un fel de școală în care fetele erau educate și specializate într-una dintre următoarele pasiuni: artele plastice, muzica, arta dramatică, înțelepciunea și cunoașterea. Fata intră într-o lume nouă, necunoscută, în care simte că este tolerată tocmai datorită tatălui pe care nu îl cunoaște... [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!