Lecturi la modă: Charles Bukowski

Titlu: Dragoste la 17,50$
Numar pagini: 241
ISBN: 978-973-46-6421-4

De ceva timp, nerd chick este un model feminin dezirabil. Așa au apărut noile trenduri elitiste: fete cu ochelari supradimensionați, choker și o carte la vedere. Cartea în sine trebuie să aibă un aer fancy și periculos: se recomandă Lolita, Jane Austen pentru o notă pseudo-inocentă sau Bukowski. După ce faci impresie bună, lumea e la picioarele tale. The Motans ajunge chiar să-ți dedice o melodie: Mi-ai plăcut pentru că erai nice și pentru că citeai/Bukowski, Bradbury și Wilde. Când avem însă mai mult decât un cont pe Goodreads, când avem chef de lectură zilnic, în orice circumstanțe, atunci trecem de orice pretenții superficiale și citim Bukowski nu ca să ne molipsim de aura lui malefică, atât de cool azi, ci ca să ne răspundem într-un final la întrebarea: Ce-i domle cu autorul ăsta?      [Citeste tot Articolul]

Scriitori despre scriitori: Bogdan Coșa vs. Karl Ove Knausgård (I)

Titlu: Lupta mea. Cartea întâi: Moartea unui tată
Numar pagini: 448
ISBN: 978-606-741-899-6

Când am citit prima dată despre Knausgård stăteam pe un scaun pliant în fața aragazului și așteptam să fiarbă niște ouă. Era o dimineață cețoasă de noiembrie. Ecranul tabletei mele înfrunta mai puternic decât fereastra obscuritatea maternă a bucătăriei mici, deșelate de generații întregi de chiriași; din volutele Internetului, comentatorul autorului norvegian părea că vorbește despre o carte de scandal, despre o nouă distracție, despre un produs tip bestseller, cool, un killer gen Twilight, ceea ce contrasta cumva cu marginile serioase ale website-ului The Guardian.

[Citeste tot Articolul]

Călătorie prin fascinanta Indie

Titlu: Shantaram
Numar pagini: 900
ISBN: 978-606-783-033-0

Prima oară am auzit de Shantaram anul trecut, când mi-a fost recomandată de o foarte bună prietenă. Singura problemă a fost că nu o mai găseam pe nicăieri, stocurile ediției vechi fiind epuizate atât în librăriile cunoscute, cât și în cele câteva anticariate online pe care m-am încumetat să intru. Sfârșitul lui 2016 a venit cu o veste bună, totuși, și anume reeditarea cărții de către editura All – concomitent cu lansarea continuării romanului, „Umbra muntelui” – și am fost pus în fața unei alegeri dificile: eram curios să citesc Shantaram, fiind intrigat de nenumăratele recenzii pozitive de pe Goodreads, însă, în același timp, am fost intimidat de dimensiunile colosale ale volumului (aproape 900 de pagini). Până la urmă am cedat curiozității și m-am aventurat în exotica Indie alături de Lin. [Citeste tot Articolul]

Oamenii care nu ies niciodată din cartierul lor

Titlu: 2084. Sfârșitul lumii
Numar pagini: 247
ISBN: 978-606-779-060-3

2084. Sfârșitul lumii, distins cu Marele Premiu al Academiei Franceze, continuă cu succes tema abordată de Michel Houellebecq în Supunere – aceea a religiei extremiste care distruge lumi și oameni, rescrie Istoria și interzice îndoiala. Tema și succesul acestor cărți nu sunt deloc întâmplătoare și reflectă cu acuratețe momentul istoric dificil pe care omenirea îl traversează. Într-o lume în care tehnologia este creată și perfecționată pentru a distinge nuanțe fine, mintea umană se izolează din ce în ce mai mult într-o gândire binară, redusă la judecăți absolute. Contradicție dureroasă cu o doză de ironie amară… [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Goana după moștenitor

Titlu: Roderick Duddle
Numar pagini: 424
ISBN: 9789734662388

Pe Michele Mari l-am descoperit acum câțiva ani când i-am citit biografia ficțională despre Pink Floyd. Am găsit atunci o poveste sfâșietoare, vie și bogată care și-a lăsat o amprentă puternică în catalogul lecturilor. Așa că am folosit experiența anterioară ca referință pentru actuala lectură și nu am ezitat să mă avânt de data asta pe tărâmurile altei ficțiuni alături de norocosul-ghinionist Roderick Duddle. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Inima e un organ nestatornic în statornicia sa?

Titlu: Fidelități
Numar pagini: 160
ISBN: 978-606-758-551-3

Complicate sunt căile inimii, acest organ multifuncțional care își depășește cu succes, exasperant funcțiile anatomice și care dă dovadă de tiranie atunci când se avântă pe tărâmul sentimentelor, subjugând iremediabil individul și simțurile acestuia pentru o înrobire ce pendulează între extaz și agonie. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Recenzii pentru Bac: „Jocul ielelor” de Camil Petrescu

Gen: dramatic

Specie: dramă (dramă de idei)

Tema: Tema operei este reprezentată de criza de conștiință a protagonistului survenită în urma unui conflict desfășurat în planul ideilor absolute. Personajul principal încearcă din răsputeri și în zadar să le aplice în realitatea concretă, deși aceste idei sunt menite să rămână în planul ideatic, și nu în cel real. Eroul se condamnă astfel la un destin nefericit,  cauzat de luciditatea prin care acesta îşi asumă eşecurile, precum și de refuzul oricărei soluții tangibile. El refuză să abandoneze lumea ideilor pure, ignorând imposibilitatea aplicării conceptului utopic de dreptate absolută în societate. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!