„Pui de cotoroanță” – Shakespeare după gratii

Titlu: Pui de cotoroanță: Furtuna de William Shakespeare reimaginată
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 306
ISBN: 978-606-779-256-0

Iată o omisiune sesizabilă în mare parte din textele de teatru, este concluzia lui Felix: nimeni nu face baie și nici măcar nu se gândește să facă, nimeni nu mănâncă, nimeni nu-și deșartă mațele. Cu excepția textelor lui Beckett, desigur. Întotdeauna se poate conta pe Beckett. Ridichi, morcovi, pișări, picioare împuțite: toate-s acolo, întregul corp omenesc la nivelul său cel mai pământesc și abject.” [Citeste tot Articolul]

Să-mi fii iubire cu durere!

Titlu: Iubire amară
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 176
ISBN: 9786069781609

Aşa se face că mai mereu am fugit de cărţile cu prea mare renume de moment sau cu un marketing agresiv în mediul online. Le credeam rezultatul unui amestec nefast de noroc al începătorului şi publicitate eficientă. Iar în prezent, când avem de a face cu tone de maculatură necalitativă, vândută în sute de tirajuri, este tot mai dificil să dai peste o carte cu adevărat bună. O gură proaspătă de aer după o furtună adevărată. Anume această descriere este valabilă pentru romanul Iubire amară, semnat de renumita autoare de origine italiană Elena Ferrante. Cine dintre cititorii atenţi şi fideli oare nu a auzit de acest nume? Probabil eu sunt cea mai întârziată cititoare sau poate cea mai precaută? Devenită renumită cu faimoasa sa Tetralogia napolitană (citește recenzia), Ferrante a devenit un brand de renume, o autoare care şi-a croit o faimă fulminantă, dar bine-meritată. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Regăsirea sinelui în solitudinea muntelui

Titlu: Băiatul sălbatic
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 200
ISBN: 978-973-46-7476-3

Mi-am dorit să citesc „Băiatul sălbatic” fiindcă citisem anterior „Cei opt munți” de același autor și mi-a plăcut enorm. Cartea de față vine cu un nou capitol inspirat din viața reală a acestuia. Obosit și sătul de lumea urbană, bărbatul ajuns la 30 de ani își dorește să se retragă în munți, acolo unde se simte mai acasă decât acasă… [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Ajungem să ne luăm revanşa? Trădarea cărturarilor sau ce preţ are intelectualul de rând

Titlu: Trădarea cărturarilor
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 184
ISBN: 978-973-50-5860-9

După ce anterior am descoperit, prin intermediul volumului Criza spiritului american (citește recenzia), semnat de vestitul Allan Bloom, cu deosebită plăcere şi un apetit de neţărmuit, colecţia 12 cărţi despre lumea în care trăim apărută la editura Humanitas, am decis că nu pot tărăgăna prea mult cu alegerea următoarei cărţi. Aşa şi-a făcut apariţia la orizontul meu livresc, cartea Trădarea cărturarilor, semnată de către Julien Benda. Autorul, care îmi era total necunoscut până la acest moment, a fost un scriitor şi filosof francez (1867–1954), adversar declarat al romantismului si al intuiţionismului lui Henri Bergson, de pe pozitiile raţionalismului. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Despre scriitori și alți demoni existențiali în 43 de portrete

Titlu: Viața secretă a marilor scriitori. Tot ce nu ți-au spus profesorii despre romancieri, poeți și dramaturgi celebri
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 303
ISBN: 978-606-710-413-4

Dincolo de literatură, viețile scriitorilor sunt pline de mituri, exagerări și bizarerii.

Scrisă cu amuzament, fără a se lua în serios până la capăt, această mică enciclopedie - Viața secretă a marilor scriitori - propune o incursiune în viețile persoanelor din spatele creatorilor idealizați, mitizați, celebrați etc. Aceste vieți, însă, sunt descrise din perspectiva viciilor, momentelor biografice bizare, excentrice sau chiar macabre, „duelurilor” cu alte personalități ale vremii și alte asemenea informații de obicei omise de biografiile oficiale. Începând cu Shakespeare și terminând cu Pynchon, 43 de scriitori sunt deconspirați, de la contextele familiale, la dramele personale, avuțiile, pasiunile și invidiile pe care le-au trăit, momentele de succes, gafele sociale și toate acele defecte care îi fac la fel de „umani” ca oricare dintre noi. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Cântecul păsărilor

Titlu: Cântecul păsărilor
Numar pagini: 622
ISBN: 978-606-741-204-8

Sebastian Faulks este un autor mai puțin cunoscut în România. Britanicul se remarcă, în primul rând, ca jurnalist, devenind primul editor literar al prestigiosului „The Independent”, în 1986. Cu doi ani mai devreme, însă, publica primul său roman, „A Trick of the Light”, iar trei ani mai târziu, „The Girl at the Lion d’Or” – care, a cărui acțiune, precum în „Birdsong” („Cântecul păsărilor”), se petrece în Franța. În 1993 a apărut „Birdsong”, care a înregistrat un succes imens, determinându-l pe Faulks să renunțe la jurnalism și să aleagă o carieră de scriitor „full-time”. De atunci, a publicat opt romane, printre cele mai recente numărându-se și continuări ale seriei James Bond sau ale îndrăgitei serii cu Jeeves, aparținând lui P. G. Wodehouse. [Citeste tot Articolul]

Lumea zânelor malefice

Titlu: Prințul nemilos
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 423
ISBN: 978-606-94493-4-9

Nu sunt neapărat o fană a genului Young Adult, ci mă simt mai apropiată de stilul fantasy. Asta m-a determinat să citesc „Prințul nemilos”, deși am observat pe parcurs că este mai puternică amprenta YA. Fantasticul se rezumă la lumea zânelor, cu diversele ei specii, greu de pronunțat și de ținut minte.

Citeam în alte recenzii că unii cititori au rămas surprinși de faptul că aceste zâne sunt malefice, răutăcioase, periculoase. Poate și eu aș fi rămas la fel de surprinsă dacă nu aș fi citit cartea „Fairy Art, Artists & Inspirations”, de Iain Zaczek. Aici, aflăm că înainte ca ideea de zână să fie asociată cu binele și ajutorul oferit muritorilor, zânele erau considerate ființe viclene, care atrăgeau oamenii în hore interminabile, din care aceștia nu puteau ieși, prinși într-o vrajă care îi priva de libertate. De asemenea, ele obișnuiau să răpească bebeluși umani și se distrau necăjind animalele. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!