Păcat la feminin

Titlu: Matriarhat
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 206
ISBN: 978-606-43-0218-2

„Sunt pline rafturile librăriilor cu memorii. Sunt la mare modă jurnalele. Unora le place să trăncănească, să dea sfaturi, să dea pilde, să se dea de exemplu, să tragă concluzii. Altora, să spioneze, să tragă cu ochiul în viețile celorlalți.” [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

12 „reguli” – o poveste subiectivă

Titlu: 12 rules for life
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 409
ISBN: 978-0-241-45163-5

Un soi de „manual” de bune practici filosofice și pragmatice, pentru o viață mai bună.

Am început să îl citesc pe Jordan B. Peterson până să intru în contact cu toate dezbaterile și controversele în mijlocul cărora se găsește în ultimul timp. Știam că e psiholog practicant și profesor în Canada, știam că stârnise niște valuri prin raportarea sa la „corectitudinea politică” în mediul academic, însă nu știam că, dincolo de nevoia de a nuanța anumite discuții (fapt cu care sunt de acord), a devenit un soi de model/guru pentru zone extreme ale societăților occidentale. Dacă vreți să aflați mai multe despre subiect, aici un portret interesant. De completat sau nuanțat cu analiza asta. Tocmai pentru că poate fi „citit” în multe feluri și pe multe straturi :). [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Când îți pierzi busola și rămâi doar cu amintirile

Titlu: Busola
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 448
ISBN: 978-606-43-0353-0

Cred că e pentru prima dată când scriu pe Bookblog.ro despre o carte apărută la editura Nemira. Există un motiv, dar nu stau să-l detaliez aici. Este, de asemenea, prima dată, iar pentru asta ar trebui să-mi fie rușine, recunosc, când scriu recenzia unei cărți apărute în excelenta colecție Babel, păstorită de neobosita Dana Ionescu. De-a lungul unei perioade ce începe aproape odată cu editura Nemira, în colecția Babel au apărut nenumărate capodopere. Timpul prea zgârcit cu oamenii ne îndeamnă să facem selecții la sânge, din păcate, și din acest motiv ajungem să pierdem multe comori. Una dintre aceste comori, vorbită până acum, mi se pare, cu o singură excepție, doar pe la spate, este câștigătoarea ediției din 2015 a celui mai prestigios premiu literar francez: faimosul Goncourt. Iar despre ea vreau să povestesc câteva impresii în rândurile ce urmează. [Citeste tot Articolul]

Cadoul meu eşti Tu !

Titlu: O zi din Decembrie
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 424
ISBN: 978-606-43-0399-8

Sărbătorile de iarnă sunt probabil cea mai frumoasă perioadă din an, perioadă în care familiile se reunesc, iar dragostea înfloreşte precum desenul gerului pe geamurile încălzite ale caselor. În această vreme a anului sunt indicate porţii gigantice de ciocolată, mult ceai fierbinte şi cărţi care ţi-ar încălzi necondiţionat serile reci. Echipa celor de la Editura Nemira s-au gândit la aceste combinaţii şi au decis să traducă o poveste gingaşă şi înduioşătoare, numai bună de pus la inimă. Este vorba despre volumul O zi de Decembrie, semnat de Josie Silver şi tradus în colecţia Damen Tango. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

100 de experimente cu chip de om: victime sau învingători?

Titlu: Cei 100
Numar pagini: 272
ISBN: 978-606-758-173-7

Sunt absolut convinsă că mare parte dintre voi au dat deja peste serialul produs pe baza cărții despre care vă povestesc. Cel puțin, eu da, și înainte să citesc cartea, iar acum îmi pare rău, fiindcă, pentru mine, succesiunea carte – (eventual) film este cea recomandată. În tot istoricul meu de paralele între filme și cărți, singura dată când am inversat rândul a fost în cazul „Jocurilor foamei”. Dar aceasta este o altă poveste, și va fi spusă cu altă ocazie. Revenind la „Cei 100”, nu vă lăsați păcăliți de serialul cu același nume; inspirat, neinspirat, mie direcțiile în care merg cartea și filmul mi s-au părut suficient de diferite ca să le iau aproape ca pe două universuri separate. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Regele Mihai și șansa unei Românii excepționale

Titlu: Mihai I al României. Regele nostru. Martori, experiențe, amintiri regale
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 326
ISBN: 978-606-44-0076-5

Mărturisesc că am un sentiment de bucurie de fiecare dată când văd în librării o nouă lucrare despre Regele Mihai și aceasta se datorează nu numai admirației mele pentru această mare personalitate a istoriei noastre, dar și credinței mele că încă nu s-a scris suficient despre el, că au rămas atâtea lucruri nedescoperite despre acest Rege, încât orice carte, articol, lucrare care abordează subiectul este bine-venită. Timpul, probabil, va da și verdictul calității acestor lucrări, dar, pentru moment, e important să avem cât mai multe oportunități de a înțelege ce a reprezentat cu adevărat Regele Mihai și cât de norocoși am fost să îl avem printre noi. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Lincoln, Omul şi Tatăl

Titlu: Lincoln între vieţi
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 360
ISBN: 973-606-779-373-4

Aşa că Preşedintele şi-a lăsat băiatul într-un mormânt de împrumut şi s-a întors să muncească pentru ţară.

Ce poate fi mai trist pentru un părinte decât să îşi îngroape propriul copil? Nimic. Această dramă este un coşciug apăsător pe inimile care niciodată nu se vor mai tămădui. Indiferent de statutul social, de aspiraţii sau poziţie economică, o astfel de lovitură în plin dă naştere unor traume incomensurabile. Poate că vi se pare banal acest început de recenzie, dar îmi vine greu să aştern pe hârtie ideile despre următoarea carte. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!