Mergi unde te poartă inima: Esența iertării

Titlu: Mergi unde te poartă inima
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 205
ISBN: 978 606 33-2093-4

Am perioade în care vânez cărțile calde. Am vremuri în care caut balsam pentru suflet. Colecționez istorii care să îmi frângă și recompună inima. Și toate astea doar datorită unor volume în care sunt ascunse trăiri și emoții umane. Așa se face că zilele trecute am dat peste romanul Mergi unde te poartă inima semnat de Susanna Tamaro (tradus la editura Litera, în colecția Buzz Books). [Citeste tot Articolul]

Lupul Wolfgang îi ghidează pe cei mici prin lumea complicată a emoțiilor

Titlu: „Colecţia Lupului Wolfgang”: Lupul nu-i invitat, Haina colorată a lupului, Marele Lup, Lupul și monstrul din umbră
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 32
ISBN: 978-606-44-0145-8, 978-606-44-0146-5, 978-606-44-0142-7, 978-606-44-0144-1

De când am devenit mamă am început să cunosc mai îndeaproape literatura pentru copii, îndeosebi pentru cei foarte mici. Cititul împreună cu fiica mea este una din activitățile noastre preferate, însă, recunosc, câteodată ajung să mă plictisesc citind a 175-a oară din Omida Mâncăcioasă (o cărticică foarte simpatică, de altfel). Deseori îmi încerc norocul și cu cărți cu ceva mai mult text sau care ar fi recomandate peste vârsta de doi ani. Așa am ajuns la Colecția Lupului Wolfgang, pe care fiica mea a îndrăgit-o foarte repede, mulțumită ilustrațiilor viu colorate și a muzicalității textului.   [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Atenție, un alt n’autor creează dependență!

Titlu: Omulețul din perete
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 210
ISBN: 978-606-43-0475-9

Cum să scriu despre o carte care evocă, fără milă, fragmente din copilăria mea? Care descrie apartamente mărunte, ciuntite de igrasie, animate când și când de bătăi în țeava caloriferului și, mai rar, de alt soi de bătăi – dintre cele care aduc priviri piezișe, șușoteli în casa scării și un concurs acerb de scenarii la care iau parte toate pensionarele din cartier. Citind „Omulețul din perete”, m-am întrebat dacă nu cumva fiecare oraș din România a fost, cândva, același. Dacă Botoșaniul meu n-o fi fost construit după aceleași schițe ca Mangalia sau Brăila lui Marian Coman. Dacă toți copiii unei generații s-au jucat la fel, pretinzând că se joacă diferit doar fiindcă jocurile lor purtau alte nume. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Femeia din cabina 10: La adâncime

Titlu: Femeia din cabina 10
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 399
ISBN: 978-606-40-0554-0

Eu ador romanele cu detectivi. Anume cu această propoziție vreau să încep recenzia. Îmi alimentez spiritul cu mult suspans și admit faptul că am anumite înclinații nevrotice în materie de romane polițienești. Ele îmi creează certitudinea faptului că sistemul meu nervos are nevoie de multă intrigă pentru a funcționa în totalitate. Dacă în cazul literaturii de suspans clasice (Agatha Christie, Stephen King) totul este mai mult decât clar (O ador!), în cazul romanelor contemporane sunt sceptică. Sunt autori pe care îi descopăr cu tot elanul, care au talent și atenție desăvârșită la detalii și romanele lor îmi fură somnul fără milă. [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 5 COMENTARII si spune-ti parerea!

Kaleidoskop

Titlu: Kaleidoskop
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 96
ISBN: 978-606-749-412-9

Această primă carte a Andrei Samson ne oferă cinci proze legate între ele prin firul roșu al personajelor. Nu sunt cinci povestiri aranjate cronologic sau tematic, sunt cinci ferestre sau cinci oglinzi care, privite ca un tot, oferă o a șasea perspectivă unică. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Îngerul istoriei: Moartea și Satana sau lupta între memorie și uitare

Titlu: Îngerul istoriei
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 300
ISBN: 978-973-46-7622-4

Rabih Alameddine spunea, într-un interviu, că Îngerul istoriei este „o luptă între memorie și uitare: ceea ce ne este permis să ne amintim și ceea ce ne este permis să uităm.” O descriere care este suficientă pentru a determina cititorul să se apropie cu interes și curiozitate de această carte. Ceea ce am și făcut. Citisem înainte Femeia de hârtie, dar trebuie să mărturisesc că experiența a fost total diferită. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Omulețul din perete: o metaficțiune pitorească

Titlu: Omulețul din perete și alte povestiri fantastice
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 210
ISBN: 978-606-43-0475-9

„Visam că sunt personajul unei povești cu zâne și că o să mor când povestea se va termina, iar zânele nu mă vor învia, pentru că moarte vor fi și ele odată ce scriitorul va scrie Sfârșit. Apoi am visat că sunt scriitor și că autorul poveștii dintâi va dispărea atunci când mă voi sătura de scris.[...] Gargui, grifoni și pisici cu zece capete, sute de maimuțe gălăgioase și o herghelie întreagă de cai negri, înaripați au dat buzna în apartamentul scriitorului, răsturnând lucrurile și călcând totul în picioare. Peretele devenise cu totul transparent, iar dincolo de el puteam zări conturul Marelui Amfiteatru, unde o armată întreagă aștepta să facă saltul.” [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!