Devenirea

Titlu: Colecționara de parfumuri interzise
Numar pagini: 413

Gândește-te la un bărbat, dansând cu o fată frumoasă într-o sală de bal aglomerată. Își afundă nasul în părul ei mătăsos și inhalează parfumul. Pe urmă, două minute mai târziu, dansează cu o altă fată care miroase exact la fel. Care mai e farmecul? Parfumul trebuie să spună o poveste… Povestea ta, cine ești, cine ar trebui să fii, poate chiar cine ți-e teamă să devii… Toate aceste lucruri sunt posibile. Este un detaliu foarte intim al unei femei, asemenea semnăturii ei sau a sunetului vocii sale. Și tălmăcește sentimente, stări sufletești care nu au nume, nu au limbaj de exprimare. Tocmai acest limbaj îl face mai adevărat decât cuvintele, căci, spre deosebire de cuvinte, el nu poate fi răstălmăcit sau manipulat. [Citeste tot Articolul]

Pământul lung

Titlu: Pământul lung
Numar pagini: 368
ISBN: 978-606-758-516-2

Am fost întotdeauna sceptică, și totuși extrem de curioasă, în privința romanelor cu doi sau mai mulți co-autori. Pentru mine, procesul de scriere, și așa adesea anevoios, devine un adevărat mister când la el se „înhamă” nu una, ci mai multe persoane. Asta mai ales când vorbim despre Terry Pratchett și Stephen Baxter, doi dintre cei mai cunoscuți scriitori britanici de SF/Fantasy. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Angoasa în culori

Titlu: Fata cu fragi
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 320
ISBN: 978-606-779-177-9

Cum ia naștere un tablou? Ce sentimente, stări și emoții stau la baza lui? A apărut în urma unor evenimente din viața personală a pictorului? Deseori am avut astfel de întrebări atunci când priveam un tablou. Iar o carte precum „Fata cu fragi” vine cu un răspuns literar impresionant. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

O moarte anunțată

Titlu: Casa din Strada Sirenelor
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 224
ISBN: 978-606-94440-0-9

Pe Octavian Soviany nu-l mai citisem până acum. Poate că îi auzisem numele în treacăt, dar nu i-am dat importanță pentru că... pentru că eu nu prea citesc autori români. V-am mai povestit și în alte rânduri de pățaniile mele cu literatura noastră și cum e nevoie de multă muncă de convingere pentru a mă face să pun mână și pe altceva în afară de autori străini. [Citeste tot Articolul]

Femei care au schimbat Istoria

Titlu: Saga Favoritelor
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 438
ISBN: 978-606-719-925-3

Cărțile lui Jean des Cars sunt o încântare. Te fac să iubești istoria chiar dacă ani în șir nu ai văzut în ea decât o serie de date cu care te-ai luptat să le reții sau o galerie de portrete ale unor oameni care nu ți-au părut niciodată prea interesanți. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Violența naște cele mai stranii creaturi

Titlu: Acest cântec neîmblânzit
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 464
ISBN: 978-606-763-102-9

De câte ori nu v-ați dorit să citiți o carte doar pentru că v-a atras design-ul coperții? Sau pentru că titlul a trezit ceva adânc îngropat înăuntrul vostru, care abia după ce ați citit acea înșiruire magică de cuvinte a părut să-și dorească să iasă la suprafață? Ori datorită nenumăratelor recenzii pozitive și laudelor interminabile venite din parte unor persoane în gusturile cărora vă încredeți, chiar dacă nu le cunoașteți în viața reală? Ei bine, mie nu cred că mi-ar ajunge o zi pentru a întocmi o listă cu toate cărțile pe care vreau să le citesc „din pricina” celor enumerate mai sus, însă vă pot povesti despre un titlu care s-a aflat mult prea multă vreme pe lista mea de TBR și la care am ajuns, într-un sfârșit, odată cu apariția ediției în limba română: Acest cântec neîmblânzit, prima parte a dilogiei „Monștrii din Verity”. Sau ar trebui să spun primul vers? [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Însoțirea dintre literatură și pisici

Titlu: Cartea pisicii
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 200
ISBN: 978-973-46-6823-6

Atunci când am aflat că noua carte semnată de Cristian Teodorescu se numește Cartea Pisicii, gândul mi-a fugit la „Șoseaua Virtuții. Cartea Câinelui”, romanul său precedent. Nu puteau fi două volume mai diferite! Dacă în „Cartea Câinelui” ni se arată un tablou gri și amestecat al Bucureștiului post-decembrist, Cartea pisicii este o privire ludică și surprinzătoare, întocmai ca autoarea sa felină ;). [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!