Eugenia: România interbelică și antisemitismul

Titlu: Eugenia
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 476
ISBN: 978-606-779-563-9

A 19-a carte a scriitorului francez Lionel Duroy prezintă pe larg distrugerile antisemitismului instaurat de naziști în Europa. Însă pentru publicul român romanul este cu atât mai atrăgător cu cât în centrul evenimentelor se află idila dintre scriitorul Mihail Sebastian și tânăra Eugenia. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Cum să înveți să o iei de la capăt

Titlu: Învățare
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 456
ISBN: 978-606-722-347-7

Stând și rumegând în gând excelenta introducere de care beneficiază această extraordinară autobiografie a Tarei Westover, am ajuns într-un final la concluzia că învățatul nu este un dar, este o necesitate și un drept fundamental de care ar trebui să beneficieze orice copil și orice om. Căci nu numai educația primită acasă, cei șapte ani de-acasă, cum ar veni, te ajută să pornești în viață, ci și mediul în care vei învăța la grădiniță și la școală și informațiile pe care le vei acumula de-a lungul acestor ani. Cu alte cuvinte, informații poți primi de unde se nimerește, însă mai important este ce tip de informații primești, de la cine și, cel mai important, ce vei face cu aceste informații. [Citeste tot Articolul]

Cărți care ar trebui să fie incluse în biografia școlară: monografia cu iz de legendă a Florinei Iliș

Titlu: Cartea numerilor
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 571
ISBN: 978-973-46-7667-5

Am petrecut 12 ani încercând felurite combinații de limbi exotice la Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Printre ele s-a numărat și o relație de un an – foarte intensă – cu limba japoneză. Fiindcă munceam în același timp, însă, nu prea ajungeam la cursuri; poate acesta a fost motivul pentru care nu am avut prilejul de a o cunoaște personal pe Florina Iliș. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Victimă fără chip: Crime macabre și ucigași vicleni

Titlu: Victimă fără chip
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 640
ISBN: 978-606-33-3135-0

Inspectorul criminalist Fabian Risk pleacă din capitala Stockholm în urma unui scandal care era să-i curme cariera strălucită. Își ia soția și cei doi copii, un băiat și o fată, și se întorc în orașul natal, Helsingborg, tocmai pe coasta cealaltă a Suediei, la doar un pas de Danemarca (de care îi desparte o strâmtoare pe care o poți străbate în doar o jumătate de oră cu feribotul). Decis să profite de vacanța un pic forțată de șase săptămâni înainte de-a începe munca în cadrul Brigăzii Omucideri din Helsingborg, Risk se vede nevoit să renunțe la ea după ce trupul unui fost coleg de clasă, Jörgen Pålsson, este descoperit cu mâinile tăiate. Un avertisment, o pedeapsă pentru golăniile pe care acesta și un alt coleg de-al său le-au făcut în timpul școlii? Oare unul dintre foștii colegi se răzbună pentru ce-a îndurat? Cert este că după descoperirea încă unui cadavru mutilat oribil, polițiștii își dau seama că au de-a face cu un ucigaș în serie decis să se oprească doar după ce-și va extermina toți foștii colegi de clasă. Și numai Fabian Risk, bineînțeles, ar fi în stare să îl prindă, doar a fost în clasă cu el. [Citeste tot Articolul]

Mergi unde te poartă inima: Esența iertării

Titlu: Mergi unde te poartă inima
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 205
ISBN: 978 606 33-2093-4

Am perioade în care vânez cărțile calde. Am vremuri în care caut balsam pentru suflet. Colecționez istorii care să îmi frângă și recompună inima. Și toate astea doar datorită unor volume în care sunt ascunse trăiri și emoții umane. Așa se face că zilele trecute am dat peste romanul Mergi unde te poartă inima semnat de Susanna Tamaro (tradus la editura Litera, în colecția Buzz Books). [Citeste tot Articolul]

Lupul Wolfgang îi ghidează pe cei mici prin lumea complicată a emoțiilor

Titlu: „Colecţia Lupului Wolfgang”: Lupul nu-i invitat, Haina colorată a lupului, Marele Lup, Lupul și monstrul din umbră
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 32
ISBN: 978-606-44-0145-8, 978-606-44-0146-5, 978-606-44-0142-7, 978-606-44-0144-1

De când am devenit mamă am început să cunosc mai îndeaproape literatura pentru copii, îndeosebi pentru cei foarte mici. Cititul împreună cu fiica mea este una din activitățile noastre preferate, însă, recunosc, câteodată ajung să mă plictisesc citind a 175-a oară din Omida Mâncăcioasă (o cărticică foarte simpatică, de altfel). Deseori îmi încerc norocul și cu cărți cu ceva mai mult text sau care ar fi recomandate peste vârsta de doi ani. Așa am ajuns la Colecția Lupului Wolfgang, pe care fiica mea a îndrăgit-o foarte repede, mulțumită ilustrațiilor viu colorate și a muzicalității textului.   [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Atenție, un alt n’autor creează dependență!

Titlu: Omulețul din perete
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 210
ISBN: 978-606-43-0475-9

Cum să scriu despre o carte care evocă, fără milă, fragmente din copilăria mea? Care descrie apartamente mărunte, ciuntite de igrasie, animate când și când de bătăi în țeava caloriferului și, mai rar, de alt soi de bătăi – dintre cele care aduc priviri piezișe, șușoteli în casa scării și un concurs acerb de scenarii la care iau parte toate pensionarele din cartier. Citind „Omulețul din perete”, m-am întrebat dacă nu cumva fiecare oraș din România a fost, cândva, același. Dacă Botoșaniul meu n-o fi fost construit după aceleași schițe ca Mangalia sau Brăila lui Marian Coman. Dacă toți copiii unei generații s-au jucat la fel, pretinzând că se joacă diferit doar fiindcă jocurile lor purtau alte nume. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!