Strâmbeniul zilelor noastre sau cum să fii român în toată legea

Titlu: Trecutul e întotdeauna cu un pas înaintea ta
Numar pagini: 144
ISBN: 978-973-23-3152-1

Imaginați-vă un sat românesc obișnuit, aflat în crepusculul valorilor morale, aruncat undeva pe buza unei stări de confort decadent. Adăugați o denumire mai mult decât potrivită, Strâmbeni și veți obține romanul lui Ciprian Măceșaru, Trecutul e întotdeauna cu un pas înaintea ta. Deși numit a fi roman, el reprezintă o antologie de proză scurtă, în care istoriile sunt împletite, iar viețile oamenilor poartă pecetea unei decepții profunde. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Istoria din care nu învățăm nimic

Titlu: Fiica Estului
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 382
ISBN: 978-973-46-6375-0

Fiica Estului este o carte care se citește greu. Și nu din cauza unui stil narativ complicat sau al vreunei povești alambicate, ci pentru că transmite o emoție a cărei greutate și complexitate le resimți aproape fizic. Te face să îți pui tot felul de întrebări de la cele mai evidente (cum au fost posibile asemenea atrocități în plin secol al XX-lea, cum majoritatea dintre noi nu am știut sau am știut și am ignorat?) până la unele mai complexe (ce sunt popoarele? de ce o națiune poate distruge o alta, deși au trăit în armonie sute de ani? ce este libertatea, toleranța? cât de periculoasă și imprevizibilă poate fi natura umană?). Ca toate cărțile bune, Fiica Estului nu oferă răspunsuri, ci doar ne face să rafinăm întrebările, să reflectăm... și poate să învățăm ceva. [Citeste tot Articolul]

Deznădăjduiala femeilor valahe sau ghid de supraviețuire feminină în secolul al XIX-lea

Titlu: Femei, onoare și păcat în Valahia secolului al XIX-lea
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 407
ISBN: 979-973-50-5126-6

Femei, onoare și păcat în Valahia secolului al XIX-lea de Nicoleta Roman este o antologie foarte realistă a timpurilor demult apuse, în care femeile jucau doar rolul prescris de o societate misogină, ajunsă la apogeul său. În paginile lucrării, care de altfel este și o teză de doctorat a sus-numitei autoare, o să descoperiți povești de viață tranșante, care se perindă într-o orânduire bine structurată. O să aflați cum se descrucau boieresele cu hatârul lor feminin, cum munceau doicile și cât de bună le era măiestria sau ce însemna să fii guvernantă într-un principat român. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Pisica noastră cea de toate zilele

Titlu: Iubire cu „i” mic
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 250
ISBN: 978-606-779238-6

Aveau ochii deschiși, într-adevăr, dar priveau fără să vadă, ceea ce e chiar mai rău decât a sta cu ochii închiși. În acest ultim caz, există întotdeauna posibilitatea de a visa.

Trebuie să recunoașteți… aceasta e o imagine obișnuită, cu care vă întâlniți zilnic ori de câte ori circulați cu metroul. Oameni cenușii, pierduți în gânduri sau lipiți de ecrane, insensibili și indiferenți. De fapt, ce vedeți e o strategie adaptativă în fața vieții ca și cum pe parcursul călătoriei, toată lumea a fost scoasă din priză și tot ce mai rămâne e perspectiva unei destinații (du-mă la Eroilor!). [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Povestea unor obsesii

Titlu: Eileen
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 224
ISBN: 978-606-719-730-3

„ ... Am mai văzut și pistolul pe care îl ținea pe marginea chiuvetei. Mă mai gândeam din când în când la pistolul acela. În cele mai întunecate momente, îmi imaginam cum îl scoteam încetișor de sub trupul tatălui meu adormit și cum apăsam pe trăgaci. Mi l-aș fi lipit de ceafă și aș fi tras, astfel încât să mă prăbușesc peste el, sângele și creierii mei s-ar fi prelins peste pieptul lui rece, flasc. Dar, sincer, chiar și în acele momente întunecate, ideea ca cineva să-mi examineze cadavrul gol era suficientă cât să mă țină în viață. Atât de rușine îmi era de trupul meu. De asemenea, mă preocupa faptul că moartea mea nu ar avea nici un mare impact, că aș fi putut să îmi zbor crierii și oamenii ar spune: E în regulă. Hai să mâncăm ceva”. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Emoții și lecții de viață în „sălbăticie”

Titlu: O mie de femei albe
Anul aparitiei: 2017
Numar pagini: 400
ISBN: 978-606-779-231-7

Pe 13 septembrie, la librăria Humanitas Cișmigiu, am fost prezentă la o lansare de carte care mi-a mers la inimă. Cu atenta moderare a Denisei Comănescu, director general al editurii Humanitas Fiction, Laura Câlțea, Ana-Maria Caia și Raluca Moianu au discutat despre o carte recomandată cu multă căldură de www.bookblog.ro: O mie de femei albe. Jurnalul lui May Dodd. [Citeste tot Articolul]