Alice și Florile Răului

Titlu: Rețeaua Alice
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 477
ISBN: 978-606-33-3981-3

Mărturisesc că sunt o fană a romanelor despre Primul și Al Doilea Război Mondial, așa că nu puteam rata Rețeaua Alice, care pornește de la o poveste adevărată – aceea a femeilor care au influențat desfășurarea celor două conflagrații mondiale prin munca periculoasă și uneori, ne-apreciată, din cadrului serviciilor de spionaj. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Cristina, Regina Imposibilă a Suediei

Titlu: Ca din întâmplare, femeie – Regina Cristina a Suediei
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 137
ISBN: 978-606-779-460-1

O femeie care alege să își trăiască viața conform propriilor dorințe și nevoi, care nu se teme să își exprime opiniile și ideile, care se înconjoară de personaje de prim rang ale vieții culturale și sociale ale vremurilor sale și care are puterea să nu facă compromisuri, este întotdeauna un personaj interesant, despre care merită să scrii o carte bună. Atunci, când, din întâmplare, ea nu este numai femeie, ci și regină, este cu atât mai interesant și provocator. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Omul suspendat: În așteptare

Titlu: Omul suspendat
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 208
ISBN: 978‑606‑33‑2663-9

Omul este la fel de bun ca ceea ce iubește. — Saul Bellow

Mă conving de tot mai dese că oamenii au nevoie de literatura clasică și nu pentru a-și gâdila orgoliile de cititori, ci pentru că în ea se ascunde grăuntele unui adevăr demult uitat: suntem cu toții oameni. Atunci când îmbrățișezi narațiunea unui roman gândit în altă epocă simți că există loc de mai multă valoare, de mai multă credință. În acele clipă de satisfacție estetică te poți liniști și respira departe de tumultul megalopolisurilor, te poți regăsi pe tine. [Citeste tot Articolul]

Pădurea întunecată: Metamorfoze

Titlu: Pădurea întunecată
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 296
ISBN: 973-606-779-378-9

În ultima perioadă de timp, am citit extrem de puțină ficțiune. Nu am un motiv elocvent pentru care am făcut-o. Probabil pentru că această goană continuă spre alte realități mă obosește sau poate că aveam nevoie de un respiro. Cert e că, atunci când am revenit la treburi livrești, am ales cartea lui Nicole Krauss cu un titlul sugestiv Pădurea întunecată. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Eugenia: România interbelică și antisemitismul

Titlu: Eugenia
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 476
ISBN: 978-606-779-563-9

A 19-a carte a scriitorului francez Lionel Duroy prezintă pe larg distrugerile antisemitismului instaurat de naziști în Europa. Însă pentru publicul român romanul este cu atât mai atrăgător cu cât în centrul evenimentelor se află idila dintre scriitorul Mihail Sebastian și tânăra Eugenia. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Cum să înveți să o iei de la capăt

Titlu: Învățare
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 456
ISBN: 978-606-722-347-7

Stând și rumegând în gând excelenta introducere de care beneficiază această extraordinară autobiografie a Tarei Westover, am ajuns într-un final la concluzia că învățatul nu este un dar, este o necesitate și un drept fundamental de care ar trebui să beneficieze orice copil și orice om. Căci nu numai educația primită acasă, cei șapte ani de-acasă, cum ar veni, te ajută să pornești în viață, ci și mediul în care vei învăța la grădiniță și la școală și informațiile pe care le vei acumula de-a lungul acestor ani. Cu alte cuvinte, informații poți primi de unde se nimerește, însă mai important este ce tip de informații primești, de la cine și, cel mai important, ce vei face cu aceste informații. [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 3 COMENTARII si spune-ti parerea!

Cărți care ar trebui să fie incluse în biografia școlară: monografia cu iz de legendă a Florinei Iliș

Titlu: Cartea numerilor
Anul aparitiei: 2018
Numar pagini: 571
ISBN: 978-973-46-7667-5

Am petrecut 12 ani încercând felurite combinații de limbi exotice la Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Printre ele s-a numărat și o relație de un an – foarte intensă – cu limba japoneză. Fiindcă munceam în același timp, însă, nu prea ajungeam la cursuri; poate acesta a fost motivul pentru care nu am avut prilejul de a o cunoaște personal pe Florina Iliș. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!