Extraordinara minte a unui copil și un mister de nerezolvat

misterul-de-la-london-eye_1_fullsize

Titlu: Misterul de la London Eye
Numar pagini: 248
ISBN: 978-606-719-817-1

Am citit în urmă cu ceva mai bine de un an probabil romanul cu cel mai sensibil subiect (cel puțin pentru mine) pe care l-am întâlnit vreodată în vreo carte: este vorba despre Chemarea monstrului, de Patrick Ness, după o idee de Siobhan Dowd (romanul a apărut tot la editura Trei, în traducerea Roxanei Gamarț, într-o minunată prezentare grafică). [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

O altfel de finalitate

fata-cu-toate-darurile_1_produs

Titlu: Fata cu toate darurile
Numar pagini: 416
ISBN: 978-606-758-610-7

Din când în când mă mai apucă câte un impuls de a citi ceva ce în mod normal n-aș citi. De cele mai multe ori e din cauza genului literar în care se încadrează respectiva cartea sau din cauza subiectului abordat care fie mă plictisește de moarte, fie nu îmi inspiră nimic. Și totuși, chiar și așa tot reușește să se mai strecoare câte o carte pe care nu ajung să o regret... prea mult :). [Citeste tot Articolul]

O istorie nenaturală a pământului

a-6-a-extinctie_1_fullsize

Titlu: A șasea extincție
Numar pagini: 304
ISBN: 978‑606-33-1001-0

În ultimele 500 de milioane de ani au existat cinci extincții în masă, când diversitatea vieții pe Pământ a scăzut brusc și în mod dramatic. Oamenii de știință din toată lumea monitorizează în prezent cea de-a șasea extincție, despre care s-a spus că va fi cea mai devastatoare de la impactul asteroidului care a dus la dispariția dinozaurilor. De data aceasta, cataclismul suntem noi. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Rănile se vindecă. Iubirea dăinuie. Noi, oamenii, rămânem.

privighetoarea_1_fullsize

Titlu: Privighetoarea
Numar pagini: 416
ISBN: 978-606-33-1167-3

În dragoste, aflăm cine dorim să fim; în război, aflăm cine suntem de fapt.

Bună! Numele meu este Călina și sunt dependentă de ficțiune istorică, în special de cea a cărei acțiune se petrece în al Doilea Război Mondial. Nu mi-a plăcut dintotdeauna să citesc ficțiune istorică dar mă trezesc din ce în ce mai des întinzând mâna și Kindle-ul spre genul acesta de cărți. Menționez că nici războaiele în general nu mă prea pasionează pentru că dau dovadă de prea multă empatie, lacrimi care inevitabil duc la reacții viscerale, lucru pe care îl găsesc că mă dezavantajează. Acestea fiind spuse pot să vă mai zic că dețin o memorie ceva mai bună, dar nu cu mult, ca a personajului Pixar, Dory, ceea ce mă cam face să uit o data la cateva luni că mi-am promis să nu mai citesc cărți care mă fac să plâng sau care mă supără cu realismul lor sfâșietor. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Duduia și Regele. Mereu împreună.

duduia-scrisori-din-exil-ale-elenei-lupescu_1_fullsize

Titlu: Duduia. Scrisori din exil ale Elenei Lupescu
Numar pagini: 261
ISBN: 978-606-793-023-8

Numele Elenei Lupescu este asociat, de cele mai multe ori, cu imaginea unei femei fără scrupule care a reușit să-l manipuleze pe Prințul Moștenitor și, ulterior, Regele Carol al-II-lea, să-l îndepărteze de familie și să-l determine să ia o serie de decizii care au condus, în final, la abdicarea acestuia și la o altă istorie a Casei Regale și a României. Destul de multe și grave acuzații la adresa unei femei despre care, până recent, se știau extrem de puține. Învăluită în misterul tipic amantelor regale, personaj creionat de relatările și prin ochii celorlalți, Elena Lupescu face parte din istoria României, în ciuda părerilor, sentimentelor, perspectivelor și intențiilor contemporanilor săi. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Uneltiri, crime, tăinuiri

cei-care-merita-sa-moara_1_produs

Titlu: Cei care merită să moară
Numar pagini: 320
ISBN: 978-606-33-0923-6

De ceva vreme, mai precis din vara trecută, editura Litera a reînceput să publice romane din categoria thriller. Mi-au atras atenția încă de la primele apariții, însă prima care mi-a căzut în mână a fost Cei care merită să moară, un roman scris de americanul Peter Swanson. Acum câțiva ani editura Litera lansa colecția Thriller, în care urmau să apară autori (unii chiar în premieră la noi) precum Dean R. Koontz, Dan Chaon, Mark Billingham, Val McDermid, Guillermo del Toro (după al cărui roman s-a făcut și un serial cu ceva sezoane la activ) sau chiar Clive Cussler. Am citit din acea serie câteva cărți excelente și eram sigur că și cele care au început să apară în proaspăta colecție Buzz Books nu mă vor dezamăgi. Așa că atunci când mi s-a oferit ocazia să scriu despre una dintre ele, n-am mai stat pe gânduri. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Noaptea în care totul este permis

seri-antice_1_fullsize

Titlu: Seri Antice
Numar pagini: 823
ISBN: 978-973-46-6175-6

Gânduri abia încolțite și forțe de nestăpânit îmi definesc starea. Nu știu cine sunt. Nici ce anume am fost. Nu aud nici un sunet. Se apropie o durere ce nu se va asemui cu nici o altă durere simțită înainte.” Astfel își începe Norman Mailer cartea despre poveștile Egiptului Antic, aducând în fața cititorilor o lucrare narativă de mari dimensiuni despre viață, moarte, reîncarnare și erotism. O carte care seamănă, ca și construcție, cu monumentele lumii antice a faraonilor: grandioasă, aproape luxuriantă, colorată, tragică, plină de misticism și spiritualitate. [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!