Recenzie Southpaw. Cum m-am îndrăgostit de box

Film: Southpaw: Lovitură de stânga
Regizor : Peyton Reed
Durata : 124 min
Anul apariției: 2015
Actori: Jake Gyllenhaal, Rachel McAdams, Forest Whitaker, 50 Cent

De obicei vara este săracă în filme bune. Filmele de Oscar nu se prea împacă cu gradele din termometru sau cu nevoia oamenilor pentru ceva ușurel și distractiv, de asta vedem animații, comedii și blockbustere din mai și până în septembrie. Ocazional mai scapă câte un film care nu se înscrie în categoria „distracție de week-end” așa cum este și cazul lui Southpaw: Lovitură de stânga.

afis film

[Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Carte vs. Film: Coraline

coraline_1_produs

Titlu: Coraline
Numar pagini: 168
ISBN: 978-606-804-480-4

Am făcut cunoștință cu Coraline mai întâi prin intermediul filmului și abia mai târziu am citit cartea. Ambele m-au fascinat foarte mult. În cazul filmului, pe lângă faptul că a fost vorba de experiența inedită, personajele au o forță deosebită, iar vocile le ajută mult să fie așa. Jocul scenic, deși vorbim de o animație, s-a imprimat în memoria mea ca ceva extrem de natural.Pe de altă parte, am perceput cartea ca pe un fel de completare la film (știu, sună anacronic, dar asta din cauză că am văzut filmul și apoi am citit cartea). Nu am fost avertizat de lipsa unor detalii care în film au reprezentat o bună parte a spectacolului, iar ilustrațiile (realizate de Chris Riddell) – diferite dar, în același timp, asemănătoare cu cele din film – au fost cumva surprinzătoare. Din aceste motive cred că toți cei care vor să trăiască experiența Coraline ar trebui s-o facă atât cu ajutorul filmului, cât și al cărții.

[Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Una e cartea, altul e filmul – cartea și filmul

Razboiul Z - Max Brooks

Titlu: Războiul Z
Numar pagini: 444
ISBN: 978-973-707-677-9

Cartea Războiul Z este compusă din fragmente caleidoscopice relatate de supraviețuitorii Războiului Z sau ai Crizei, ai Anilor Întunecați, ai Molimei Umblătorilor sau ai Primului Război Z, denumire care îl determină pe cel ce colectează relatările să remarce: „Mie îmi displace ultima poreclă, fiindcă implică un inevitabil Al doilea Război Z”. De fapt cel ce colectează fragmentele relatate este angajatul Comisiei de Analiză Postbelică a Națiunilor Unite care a solicitat și finanțat un raport obiectiv, amplu și comprehensiv, despre războiul care durase mai mult decât pacea de după el.

[Citeste tot Articolul]

Citeste cele 7 COMENTARII si spune-ti parerea!

Sunt o babă comunistă! – carte-film

sintobabacomunista--editielimitata--5083

Titlu: Sunt o babă comunistă!
Numar pagini: 240
ISBN: 978-973-46-3937-3

Dan Lungu a scris o carte despre postcomunism, despre România aflată la 10 ani de la Revoluție, în plină tranziție; mai exact despre felul în care generația care și-a trăit întreaga viață în comunism trebuie să se adapteze la noile realități. Așa cum știți, nu toți se bucură de greu-cucerita libertate. Cum sună ? Probabil că nu prea bine, însă Dan Lungu reușește să spună o poveste optimistă și plină de haz care este prin ea însăși o speranță. [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 6 COMENTARII si spune-ti parerea!

Cuvânt şi imagine – carte și film

Mandrie_si_prejudecata

Titlu: Mândrie şi prejudecată
Numar pagini: 364
ISBN: 978-973-135-763-8

„Într-o acţiune negreşit mai complicată, scriitoarea demonstrează că poate ridiculiza excesele de sensibilitate, fără să pună la îndoială autenticitatea acestor trăsături de caracter care le declanşează; [...] Calitatea ei precumpănitoare, aşa cum o pune în evidenţă acest roman, e capacitatea de a păstra un desăvârşit echilibru între episoadele amuzante şi cele care stau sub semnul seriozităţii morale (fără să-i îngăduie acesteia să ia un ton moralizator); în acelaşi timp, critica a ajuns la concluzia că ea a ştiut să le transmită această seriozitate şi cititorilor cărţii. Ciudat este că atâta vreme o asemenea însuşire a putut fi trecută cu vederea şi că opera ei a fost discutată ca şi cum nu ar fi oferit altceva decât nişte agreabile studii de caracter şi schiţe ale convenţiilor unei societăţi ai cărei reprezentanţi trăiesc o existenţă plină de strălucire, dar de o exasperantă superficialitate. În această lume a unor vestimentaţii şi arhitecturi a căror eleganţă era celebră în întreaga Europă, Jane Austen a ştiut să desluşească unele drame adevărate şi resorturile lăuntrice care le declanşaseră.” – Dan Grigorescu, Prefaţă [Citeste tot Articolul]

Spune-ti parerea!

Raţiune sau simţire – tu ce alegi? – Cartea şi filmul

ratiune

Titlu: Raţiune şi simţire
Numar pagini: 320
ISBN: 978-973-135-778-2

Bun venit în lumea lui Jane Austen, unde căsătoriile se fac din interese materiale, dar totodată iubirea adevărată învinge, o lume unde idilicul se împleteşte cu dramele personale, iar superficialitatea se confruntă cu trăirile profunde. Şi mai ales unde te aştepţi din oficiu la happy end-uri, uneori prea happy pentru a admite că ar putea trece de proba verosimilului. [Citeste tot Articolul]

Citeste cele 4 COMENTARII si spune-ti parerea!