Scris de • 14 June 2008 • in categoria Dezvoltare personala

Autor: Shelle Rose Charvet
Rating: Shelle Rose Charvet - Cuvinte care schimbă minţi rating - recenzii carti

Shelle Rose Charvet - Cuvinte care schimbă minţi - recenzie carti

Ce înseamnă NLP?

(ediţia în limba engleză)

Cuvinte care schimbă minţi mi-a fost recomandată de-a lungul timpului de cel puţin 3-4 traineri sau oameni implicaţi în domeniul dezvoltării personale şi profesionale. Aşa că am pornit la drum cu aşteptări mari. Ceea ce nu mă aşteptăm este ca această carte să fie una de NLP, deşi acum, gândindu-mă puţin, numele este suficient de sugestiv şi m-ar fi putut duce cu gândul la asta.

Pentru cei care nu ştiu, acronimul NLP vine de la Neuro-Linguistic Programming, adică programare neuro-lingvistică. Fără să intru în prea multe detalii, este vorba de o (atenţie!) ştiinţă, bazată pe tehnici, proceduri şi rezultate măsurabile. Adică nu e nici magie neagră, nici putere divină. Este doar un set de tehnici care, odată învăţate şi aplicate cu consecvenţă duc la o sporire a eficienţei în plan profesional şi un control mai bun al propriei vieţi. Practic, i-aţi putea spune "optimizare personală", te ajută să creşti, să te dezvolţi, să te înţelegi mai bine pe tine.

Este, cred, a 3-a carte de NLP pe care o citesc şi am mai participat la câteva seminarii pe aceeaşi temă. Ceea ce pot spune este că pentru a putea stăpâni in mod real tehnicile NLP e nevoie de multă muncă şi de ani întregi în care să le exersezi. Eu mi-am luat din programarea neuro-lingvistică doar lucrurile despre care credeam că m-ar putea ajuta în ceea ce fac şi acelaşi lucru vă sfătuiesc şi pe voi. Lăsaţi ambiţiile de cunoaştere exhaustivă a NLP-ului pe seama profesioniştilor, a trainerilor.

Nu aveţi neapărat nevoie de NLP

Este afirmaţia care m-a făcut să am încredere în Richard Bandler, John Grinder şi ceilalţi promotori ai conceptului. Sigur, ei n-au spus-o in mod direct, însă acceptă faptul că NLP este doar un instrument, pe care îl poţi folosi pentru a persuada, pentru a te modela pe tine, pentru a evolua. Ca el, mai sunt şi alte căi de a ajunge unde vrei să ajungi. Din cauza asta îmi şi place, fiindcă îi lipseşte acel iz "de sectă" pe care îl emană în general, mai ales cele legate strict de comportamentul uman şi influenţarea acestuia.

Revenind la Cuvinte care schimbă minţi, cartea e destul de greu de mestecat, nu se adresează începătorilor. O recomand însă mai ales pentru capitolul în care autoarea vorbeste despre tiparele motivaţionale umane. E o abordare foarte interesantă, detaşată, proaspătă şi foarte precisă. Sunt câteva întrebări cheie prin care puteţi să vă daţi seamă ce anume îl motivează pe interlocutorul vostru şi, mai ales, cum anume.

Nu este suficient să citiţi cartea lui Charvet pentru a putea spune că vă pricepeţi la motivarea oamenilor, însă în mod cert capitolul despre care va povestesc este un început foarte bun. La fel cum cartea, per ansamblu, este o continuare buna pentru cei ce abia au inceput sa studieze NLP.

Scrisă de Andrei Roşca

Citeste cele 7 COMENTARII si spune-ti parerea!

1. Pingback: Problema generalizarii. Detalii si Ansamblu. : Andrei Rosca: My way

2. Lidia spune:

Ne vom convinge singuri de veridicitatea celor spuse in recenzie daca vom citi cartea.

3. Bogdan Z. spune:

Cu tot respectul dar cartea a fost publicata in engleza in 1997. E bine ca eventualii doritori sa stie.

4. sabinaN spune:

Interesant am sa citesc cartea.Eu am fost la cursuri de autocunoastere si au fost foarte bune.Pentru doritori [link sters].Ma duc sa caut cartea .Good Luck;)

5. Jean Bica spune:

Oare NPL-ul se poate invata din carti? Am avut si eu ceva intentii…dar mi s-a parut ca nu o sa am prea mare sorti de izbanda…in a persuada pe altcineva decat pe mine. Adica…sensul care cred ca l-as prinde din carti e sa ma schimb pe mine si nu pe altii.

6. Pingback: Alexandra Craciun » Profilul lingvistic și comportamental