0Zig Ziglar - Pe culmile succesului - recenzie
Rating: Zig Ziglar - Pe culmile succesului rating - recenzii carti
Editura: Amaltea
Traducator: Iris Manuela Anghel-Gîtlan
Anul aparitiei: 2005
ISBN 973-7780-33-7

(ediţia în limba engleză)

Tot intrând în legătură cu diverse materiale de dezvoltare personală am ajuns la o concluzie la fel de personală: pentru a reuşi (lucruri mari, nu orice mărunţiş) ai nevoie de 3 lucruri: să ştii să îţi organizezi timpul, să ştii să îţi setezi scopurile şi să ai o imagine de sine bună. Despre primul lucru am povestit puţin când am vorbit despre cartea lui Brian Tracy. Însă dacă el nu este neapărat emblematic pentru domeniul acesta (cel puţin nu din câte am citit până acum), ei bine, eu cred că dacă vrei să citeşti/ asculţi despre scopuri, Zig Ziglar este cel mai potrivit om.

Trebuie să recunosc, înainte de toate, că eu una sunt foarte ataşată de Ziglar. Motivul este simplu: el a fost primul meu contact cu domeniul care dă şi titlul acestei secţiuni. După ce am ascultat o serie de casete-audio-ajunse-mp3-uri mi-am dat seama că există şi ce înseamnă "dezvoltare personală" şi mai mult decât atât, că fiecare trebuie să o practice.

Cititi continuarea pe sectiunea de dezvoltare personala si profesionala.

Citeste cele 9 COMENTARII si spune-ti parerea!

1. Andrei Rosca spune:

super misto recenzia! In afara de cartea asta si cea de vanzari mai stie cineva sa fi aparut ceva de la Zig Ziglar tradus la noi?

2. adela spune:

“Dincolo de varf” Este si mai completa si complexa decat asta.
    Pentru manageri si cei care coordoneaza echipe recomand cartea “Motivatia”.

3. Strider spune:

Nu stiu ce sa zic… Nu ma intelege gresit, recenzia e super buna si probabil si cartea e OK dar personal nu am agreat niciodata cartile din categoria self-help. Mi se par cumplit de depresive. Si in general am ajuns la concluzia ca atunci cand ti se pare ca ceva nu merge e mai bine sa te uiti in sinea ta, sa incerci sa intelegi care e baiul si sa faci ceva pentru a schimba situatia in bine… Books don’t help. Action does.

• Adrian spune:

Strider, daca o carte in care se vorbeste despre gandre pozitiva si optimism, tie iti da o stare depresiva… poate fi mai clar de atata ca ai nevoie de asemenea carte? Denumirea asta de self-help e foarte neinspirata si distorsioneaza perceptia asupra domeniului. Iti da parca o senzaie de mila asupra ta. Eu i-as spune intelepciune, sau stiinta unei vieti mai bune. Ti se pare depresiv, poate din cauza ca aceste carti iti dezvaluie adevaratul tau interior, te forteaza sa privesti inauntru direct si fara filterele protectoare ale egoului. Intr-adevar, actiunea este cea care videca, insa ai nevoie de “medicina” care sa-ti indice locul ranii si metoda de vindecare.
      Cheers!

4. Raluca spune:

Pai da, Strider, ai dreptate, dar cartea iti arata care ar fi cel mai bun mod in care sa actionezi, dupa ce iti ofera informatiile care sa te ajute sa iti dai seama la care din cele 6 trepte nu ai ajuns. Daca ai o imagine de sine proasta, care este prima treapta in viziunea lui Ziglar, poti sa fii sigur ca nu stai bine la nici unul din capitolele urmatoare. Si din cate am vazut eu, imaginea de sine este cauza celor mai multe probleme.
    Am sa iti dau un exemplu, primul care imi vine in minte, si posibil nu cel mai bun: Ziglar aminteste de nenumaratele procese in care victimele care au suferit daune fizice grave (gen pierderea vederii) au primit sume mari de bani de la cei care erau de vina; intrebarea este, daca cineva ti-ar da o suma de bani, i-ai da vederea ta? Raspunsul normal ar fi nu, drept pentru care daca iei fiecare parte a corpului tau si te gandesti ca nu ai da-o nici pentru, sa zicem 1 milion de dolari, inseamna ca cel putin in bani valorezi destul de mult, nu-i asa :) ?

5. Andrei Rosca spune:

Strider, imi pare rau dar trebuie sa te contrazic. Books help! Chiar si astea self-help ajuta. Evident ca nu toate si evident ca exista si carti self-help extrem de proaste.

Ai totusi dreptate cand spui ca “action helps” si ca TU trebuie sa schimbi ceva. Cartile te ajuta uneori sa iti dai seama ca trebuie sa faci ceva sau iti dau cateva linii directoare despre ce schimbari ai putea face, dar de schimbat nu te schimba fundamental decat daca actionezi.

Iar aste depinde doar de tine.

6. Raluca spune:

Multumesc pentru laudele aduse recenziei, Andrei si Strider :)

7. Strider spune:

Raluca: interesant exemplul si intr-adevar probabil ca poate ajuta intr-o oarecare masura sa-ti dea o idee unde sa cauti problema… Totusi cred ca de multe ori autorii de carti tip “self-help” (vorbesc in general nu de nu de Zig Z) nu sunt prea siguri pe ei insisi. Ma gandeam acum in particular la personajul din “Little Miss Sunshine” cap de familie, autor de program de autoajutorare in 9 pasi care era in esenta un total loser :)

Andrei: true. Books can help… Da parca prefer optimismul din Zorba Grecul sau din Turnul Sinucigasilor a lui Nick Hornby oricarei carti de tip self-help :)

8. aron biro spune:

Felicitari Raluca pt recenzie, se pare ca prin cartea astea esti mai in mediul tau decat cu comunistii aia de Strugatzki. In aceeasi ordine de idei recomand sa continui cu lecturile motivatzionale ale lui Pavel Corutz, Culmile succesului si formula fericirii, aparuta la editura Corutz Pavel. Astept si o recenzie la Irinel Columbeanu.