Căile persuasiunii în negociere

Scris de • 17 August 2013 • in categoria

Titlu: Căile persuasiunii în negociere
Numar pagini: 233
ISBN: 978-973-87634-4-9

Dacă sunteți în căutarea unei cărți despre negociere care să vă ajute atunci când îi cereți șefului o mărire de salariu, Căile persuasiunii în negociere este o astfel de carte. Dacă sunteți în căutarea unei lucrări ce vă poate furniza informații despre comunicare, NLP (programare neurolingvistică) și negociere, Căile persuasiunii în negociere este și o astfel de carte.

Recunosc că nu m-am aruncat asupra cărții imediat ce mi-a picat în mâini, dar ca să vezi, autorul m-a convins/a negociat cu mine până am cedat și m-am apucat de treabă gândindu-mă că dacă asupra mea a avut efect, trebuie să descopăr ce a scris în cartea aia.

Volumul a rezultat din numeroase articole scrise de Ștefan Alexandrescu pentru mediul online și dintr-un curs electronic al acestuia. De aici și limbajul vivace și interacțiunea puternică cu cititorul, așa încât lectura nu vă va plictisi. Multe exemple sunt ilustrate cu povestioare și bancuri, așa că le veți reține ușor asociindu-le cu lucrurile care v-au amuzat. Foarte mult sunt utilizate si filmele pentru exemplificare iar eu una mi-am propus să le vizionez pe toate și să încerc să descopăr lucrurile asupra cărora a atras atenția autorul (mare cinefil, bănuiesc).

Partea cea mai utilă din carte și pe care am citit-o cu cel mai viu interes este lista metodelor de negociere. Veți vedea că pe unele dintre ele le aplicați inconștient, iar pe altele le veți recunoaște ca fiind modalități prin care ați fost persuadat. Sunt prezentate și metode mai elaborate care necesită logistică și ceva exercițiu pentru a fi utilizate cu succes, dar și trucuri simple care merită încercate măcar de amorul artei: cere mai mult decât vrei să obții, cedează toate punctele secundare într-o negociere și rămâi neclintit doar cu privire la cel mai important pentru tine etc.

Cartea mai oferă liste de cuvinte potrivite într-o negociere și de expresii ce trebuie evitate ( nu trebuie să spui niciodată „Nu vreau!” sau „Nu se poate!”). Pentru doritorii unui suport informațional și chiar academic, cartea are o bibliografie bogată, trimiteri la articolele ce au stat la baza fiecărui capitol, anexe și sugestii de aprofundare a subiectelor pe teme.

Dar să nu trecem sub tăcere aspectele mai puțin plăcute. Cred cu tărie că autorul își v-a îmbunătăți în timp stilul astfel încât acesta nu va mai suna pe alocuri entuziast precum un program de teleshopping. Deși de obicei nu analizez felul în care a fost editată cartea, de data aceasta scăpările de corectare au fost atât de dese încât au devenit supărătoare.

Dar...cartea este potrivită ca trambulină pentru cei interesați de comunicare, negociere și modalități prin care să porți discuții avantajoase. „Scriu în special pentru tine, liberul-profesionist, antreprenorul sau tânărul/a cu 1-2 ani de experiență în comunicare, vânzări și negociere și pentru tine, studentul interesat să aplice, pentru că dorești să îți consolidezi/îmbunătățești experiența cu niște strategii concrete de negociere, într-o manieră profesionistă. Dacă te regăsești, această carte este pentru tine!”

Informații interesante prezentate clar și atrăgător

Lipsa unui stil personal al autorului

Studenților din domeniul comunicării

Citeste cele 4 COMENTARII si spune-ti parerea!

1. Multumesc, Andreea. Sunt super entuziasmat ca ai hotarat sa vezi filmele recomandate in carte din prisma persuasiunii, negocierii si manipularii. Iti doresc vizionare placuta si iti recomand sa incepi cu filmele lui David Mamet.

2. Pingback: „Căile persuasiunii în negociere” în ochii specialiştilor – DISCERNE

3. Pingback: Căile persuasiunii în negociere (2012) – DISCERNE

4. Pingback: Căile persuasiunii în negociere | Dezvoltare profesională