Despre descoperirea de sine

Scris de • 2 February 2016 • in categoria

Titlu: Cavalerii Pardaillan Vol 3
Numar pagini: 432
ISBN: 978-606-741-434-9

Începută vara trecută cu primele două volume ale seriei, aventura continuă. Cavalerii Pardaillan, tată și fiu, sunt mai departe prinși în ițele unor conspirații primejdioase, trec dintr-o tabără în alta pentru a-și salva pielea, însă rămân fideli idealurilor dreptății și, în sfârșit, cunosc dragostea – așa cum o spune și titlul acestui al treilea volum.

Dacă în primele două cărți ale uneia dintre cele mai îndrăgite serii de capă și spadă din toate timpurile aflam premizele poveștilor întretăiate ale câtorva dintre personajele cărților, în cartea a treia ni se oferă un deznodământ. Câțiva dintre protagoniștii noștri favoriți, printre care François de Montmorency și Jeanne, dar și Déodat și Alice de Lux, își sfârșesc, într-un fel sau altul, poveștile de dragoste.

i

Tot acest sentiment îl animă și pe tânărul Pardaillan, mânat în luptă de iubirea nou descoperită pentru Loise, nimeni alta decât fiica aceleiași controversate și misterioase Jeanne. Cu toate acestea, cavalerul și tatăl tău se confruntă cu nenumărate primejdii și își pun, după obicei, viața la mezat, de multe ori pentru chestiuni care nici măcar nu îi privesc sau afectează în mod direct. Departe de a fi cele mai prudente personaje, cei doi sfidează fără jenă mareșali și regine, cardinali și spadasini feroce, uneori parcă doar de dragul provocării.

Foarte iscusiți și capabili, perechea de neînvins pare în stare până și să învie din morți, dacă li s-ar cere. Nu se dau înapoi să ajute oamenii oropsiți, dar știu și să câștige un ban... mai mult sau mai puțin cinstit. Această existență boemă, pe muchie de cuțit, a animat nenumărate minți tinere și a sădit în inimile multora visuri și dorințe avântate. Cu toate acestea, pot spune că nici în secolul nostru hiper-rapid și aservit tehnologiei aceste personaje nu și-au pierdut farmecul, ci amuză și încântă deopotrivă.

Dincolo de acest strat de umor și fapte de vitejie (uneori absurde), cartea prezintă și o versiune romanțată, însă suficient de precisă, a unor evenimente istorice care au marcat profund perioada respectivă. Caterina de Medici, un personaj semi-fantastic, descris în linii tulburătoare și de Alexandre Dumas, își poartă umbra otrăvită din pagină în pagină, mituind, amenințând și fermecând pentru a-și urmări interesele. De asemenea, prezentat în cuvinte cumplite de Dumas, masacrul hughenoților din seara Sf. Bartolomeu apare să umbrească și existența cavalerilor Pardaillan, vorbind despre impactul negativ al intoleranței și despre intrigile țesute având ca paravan inconștiența și confuzia oamenilor.

Romanul se citește cu mare ușurință și nu se dorește a fi luat foarte în serios. Îl recomand cu drag ca lectură relaxantă, plăcută, chiar hazlie, fără a ignora părțile care-și au izvorul în istorie, sau aspectele de viață mai importante.

Lectură facilă, rapidă, antrenantă și amuzantă

Stilul nu este extrem de original și nu se pretează la categoria „Mari opere ale literaturii universale”

Pentru pasionații de aventură, istorie și... dragoste. :)

1. Rodica Gavril spune:

O recenzie foarte bine conceputa si sustinuta de argumente potrivite. Desi cunoasteam cateva dintre volume, Iulia m-a determinat sa achizitionez toata colectia si sa o citesc. Ii sustin plusurile si munusurile, precum si concluzia – merita sa citesti cartile, pentru a te intoarce, si astfel, in adolescenta plina de romantismul acestora!