Ea și El suntem Noi

Scris de • 20 September 2016 • in categoria ,

Titlu: Ea și El. Biografia unei relații
Numar pagini: 252
ISBN: 978-973-46-6168-8

Cred cu tărie că fiecare carte ajunge la cititorul său printr-un joc aparent al întâmplării, care este, de fapt, parte a unui destin poate mai mult a cititorului decât al cărții.

Înainte de a vă povesti despre cartea doamnei Aurora Liiceanu, aș vrea să vă spun cum a ajuns Ea și El. Biografia unei relații în mâinile mele. Într-o zi caniculară a acestei veri, primesc o plasă de cărți printre care și aceasta. Persoana care îmi dă cărțile îmi spune: „Aceasta nu era pentru tine, nu ?” Mă uit la copertă și, într-adevăr, nu îmi aduc aminte să fi solicitat cartea care face drum întors în geanta din care ieșiseră și celelalte... mai norocoase să fie recunoscute. În drum spre casă, mă gândesc la cartea pe care, acum, mi se pare că am abandonat-o. Penste aproximativ o lună, primesc un alt pachet de cărți. De data aceasta, memoria nu îmi mai este pusă la încercare și preiau cărțile la care apuc să mă uit abia mai târziu... Ea și El se întorsese... cu un post-it pe copertă, purtând numele meu... Insistența cărții de a fi citită mă face să las la o parte orice aș fi citit în acel moment și să o deschid și am parcurs-o în câteva ore, incapabilă să mă desprind de poveste...

aurora liiceanu

Aurora Liiceanu este o figură cunoscută în peisajul mediatic românesc. Impresionează prin calmul prezenței și modul echilibrat în care comunică, într-o lume agitată și grăbită. În Ea și El. Biografia unei relații, autoarea ne spune povestea unei iubiri, în care doar Ea este prezentă, în timp ce El este discutat, amintit, ghicit... fără să știe. Povestea unor începuturi și a unui sfârșit, a iubirii care apare la finalul vieții și care schimbă existențele oamenilor, lăsându-le... neschimbate, în aparență. Contradicția eternă a întâmplărilor esențiale din viața unui om.

Autoarea discută cu Ea și recompune traseul unei iubiri care se desenează din scrisori și amintiri. El, bărbat căsătorit, cu copii, la finalul vieții, Ea, femeie trecută de prima tinerețe. Se redescoperă după ani îndelungați de absență și nimic nu anunță pasiunea care îi va lega mai bine de zece ani. Totuși, El o părăsește pe Ea, pentru a se întoarce la soția lui. Atât de simplu și atât de complicat... Ea încearcă să înțeleagă această despărțire și să învețe să trăiască în urma ei.

Dacă la o vârstă a înșelăciunilor se crease un gol pe care l-am umplut eu... îmi spune Ea... a urmat ca un val care aranjează, liniștește nisipul țărmului, o ștergere nereală, dar nemernică pentru mine... ceva rece și cu totul dureros pentru mine... Avusese decepții, cine n-are ?... Iubirea Lui pentru Ea se întâmplase și pentru că toamnele lui se aprinseseră, împreună cu primăvara instinctelor, sorbind aceste adieri primăvăratice într-o tinerețe de mult trecută. Să fi făcut acele toamne amorțite ca inima lui să se întoarcă în locul unde era, se stinsese focul aprins târziu al toamnelor negândite în alte vremuri ?”

Ea și El.... suntem Noi, iar povestea este aceea a tuturor dorințelor și iluziilor fiecăruia dintre noi.

Îmbinarea echilibrată a narațiunii cu analize psihologice și informații teoretice care ajută la o înțelegere mai profundă a resorturilor interne ale protagoniștilor.

O carte profundă și frumoasă despre iubire, singurătate și iluzii pierdute.