Escapism în bogăţia imaginarului

Scris de • 10 April 2015 • in categoria

Titlu: Poveste din Regatul Vesel
Numar pagini: 48
ISBN: 978-973-139-298-1

„Sunt liber să călătoresc cu gândul” mi-a spus într-o zi, anul trecut, în vară, când s-a hotărât să scrie. A continuat să fie liber, să viseze şi nu şi-a pierdut dorinţa de viaţă şi zâmbetul. A fost când prinţ, când vrăjitor, când înţelept…

Fă o donație, cumpără cartea

De ce scriu oamenii, fie că vorbim despre scriitori renumiți, care trăiesc din creația lor, sau despre cei care încearcă timid să încropească câteva pagini pe care ulterior le ascund pe fundul unui sertar? Toţi pleacă la drum cu o intenție, mai mult sau mai puțin conștientă. Mulți speră să devină celebri, atenți mai mult la latura financiară, care le-ar asigura un trai relaxat din pasiunea pe care o au. Sau își doresc celebritatea mai mult ca formatoare de opinie, fiind autorii unei opere literare care va dăinui în timp și care va fi citită de generații întregi.

Alţii scriu pentru a-şi pune gândurile pe hârtie, care astfel devin palpabile, analizabile, transferul lor pe ceva material având capacitatea de a uşura greutatea din suflet şi din minte. Nu vor atât de mult să împărtăşească altora ceea ce au de spus, cât să mute dialogul intern încâlcit pe un suport extern, într-o formă mai organizată şi mai uşor de ţinut în frâu.

Cum este însă atunci când scrierea devine o modalitate de escapism? Și vorbesc aici despre ceva mai mult decât acel catharsis literar, care te ajută să îți purifici gândurile și sufletul. Mă refer la escapismul într-o lume imaginară, o lume creată după visele și ideile tale, unde poți face ce îți dorești și unde binele învinge întotdeauna răul. Acolo, universul funcționează după reguli proprii, suferința şi problemele nu au decât rol de intrigă și de „încercare” la care sunt supuși eroii, tocmai pentru a scoate în evidență binele, calitățile umane și finalurile fericite.

O astfel de lume și-a creat și Ionuţ Marian Ion, lume în care el joacă diverse roluri. Este când prinț, când vrăjitor, se pune în pielea personajelor și țese întâmplări, povești și destine. Indiferent de faptul că viața reală îți pune piedici și te lipsește de posibilitatea de a face ceea ce îți dorești, nimic nu-ți poate răpi imaginația.

Ionuț crează două regate: Regatul vesel și Regatul întunecat, ca simboluri bine definite pentru bine și rău, pentru bucurie și tristețe, pentru o inimă deschisă, respectiv izolare interioară. Povestea nu se vrea a fi moralizatoare, iar naratorul nu-şi propune să pedepsească personajele. El încearcă să găsească cauzele profunde ale împietririi sufletești în cazul eroului negativ. Răul trebuie căutat și tăiat de la rădăcină, pentru că doar prin soluționarea cauzei se va realiza vindecarea completă.

Astfel, în povestea celor două regate, îl avem pe Prințul Marian și pe Vrăjitorul Verder. Regatul vesel este amenințat de Vrăjitor, care, în rătăcirea lui, vrea să-l subjuge şi să-l transforme după chipul şi asemănarea lui, definit de tristeţe, nuanţe funebre şi dezolare.

Contrar aşteptărilor, Prinţul Marian nu porneşte la război împotriva acestuia, nu pregăteşte soldaţii şi nu scoate armele. Ci îşi propune să rezolve conflictul prin... iubire. Îşi încurajează sora să îl schimbe prin bunătatea şi blândeţea ei, iar pe cei de la curte să îl trateze cu îngăduinţă şi ospitalitate.

Eforturile lor încep să aibă un oarecare ecou în inima Vrăjitorului, însă nu îndeajuns încât să-l schimbe şi să-i redirecţioneze cursul acţiunilor. Prinţul Marian, dispunând de inteligenţă psihologică, îşi dă seama că problema are origini mult mai adânci, undeva în copilăria acestuia. Şi într-adevăr, Vrăjitorul ascundea în suflet suferinţa provocată de abandonarea lui de către părinţi. Sau cel puţin aşa credea el... Cum se finalizează povestea? Va reuşi Prinţul Marian să schimbe cursul vieţii unui om?

* Autorul poveştii, Ionuţ Marian Ion, în vârstă de 21 de ani, suferă de distrofie musculară de tip Duchenne, care l-a imobilizat la pat, fiind dependent de ajutorul mamei lui. „Tot ce nu poţi face singur, faci prin mine”, îi spune ea de fiecare dată când îl vede trist.

Fondurile obţinute din vânzarea cărţii sunt folosite pentru a acoperi pe cât posibil costurile cu gestionarea bolii distrofie musculară (2500 - 4000 ron/lună): chirie ventilator mecanic (aparat ce susţine funcţia respiratorie), consumabile (circuite umidificare, filtre, apă distilată), şedinţe de kinetoterapie etc.

Dacă vrei să oferi un cadou deosebit, potrivit atât pentru copii, cât şi pentru adulţii care încă ştiu să iubească şi să se bucure de poveşti, poţi comanda cartea „Poveste din regatul vesel” la numerele de telefon 0725356793, 0724479172 sau pe email la [email protected].