Jungla profesională sau de ce uneori e greu să fii adult

Scris de • 12 August 2016 • in categoria

Titlu: Ghid de supraviețuire în universul profesional.Cum să facem față situațiilor stresante
Numar pagini: 152
ISBN: 978-606-588-797-8

Oricât de mult ar suna a clișeu, uneorie greu să fii adult. Nu degeaba e doldora Internetul de meme-uri care mai de care mai simpatice pe tema asta și oamenii se înghesuie să le sheruiască pentru că rezonează cu mesajele lor. Ce e mai dificil în toată ecuația cu a fi adult e cum să împaci viața de dinainte de responsabilități, când încă tăiam frunză la câini pe băncile facultății cu ascensiunea pe scara profesională și construitul unei cariere fără a-ți vinde sufletul și orice fărâmă de libertate și individualitate corporației.

Jacques Salome pare să fi trecut prin experiențe similare sau, dacă nu, prin prisma profesiei sale de psihosociolog a avut ocazia să discute și să culeagă informații relevante în studiile realizate la Centrul de relații interumane „Le Regard fertile” pe care l-a fondat. Prieten al cuvintelor dar mai ales al relaționării, Salome ne propune o carte subțire ca o pauză de țigară între două ședințe dar cu suficiente sfaturi și concluzii de rumegat pe tot traseul Semănătoarea-Dristor 2.

who-let-me-adult-i-cant-adult-quote-1

Ghid de supraviețuire în universul profesional. Cum să facem față situațiilor stresante nu se vrea a fi vreun compendium în domeniul fentării stresului sau vreun oracol cu răspunsuri la toate întrebările sau situațiile de care ne vom lovi de-a lungul vieții profesionale. Nici măcar nu are pretenția de a reinventa roata în domeniul pe care îl abordează. În schimb, propune o serie de subiecte ca asumarea riscului de a ne adapta, diversele moduri în care suntem tentați să reacționăm negativ în fața unor situații stresante, întrebarea capcană – Mai e posibil să fii mulțumit la locul de munca?, transformările care au avut loc de-a lungul timpului în universul muncii, elementele care duc la formarea stresului, factorii care duc la o comunicare dificila cu ceilalți, balansul dintre viața personala și cea profesională și multe altele.

Ce mi-a plăcut la carte este că rămâne digerabilă și că nu se afundă în exemple kilometrice sau în studii de caz ce ocupa mai bine de jumătate dintre numărul total al paginilor. Ideile sunt concise și nu se repetă într-o altă formă de la capitol la capitol, păcate de care se fac vinovate multe cărți din domenii similare. Apoi ar mai fi faptul că nu e o lectură pretențioasă. Din contră, pare mai degrabă a fi un fel de magnet pentru concluziile pe care am putea să le tragem și singuri dacă ne-am dedica timpul descâlcirii trăirilor și gândurilor generate de axa viață-muncă.

Așa că, dacă sunteți în căutarea unei lecturi ușoare dar eficiente, vă recomand ghidul lui Jacques Salome despre supraviețuirea în mediul profesional.

Ușurința lecturii. Facilitatea cu care este tratat subiectul vieții profesionale fără o serie de termeni sau jargon menit să te amețească și mai mult.

Oricui i s-a părut la un moment dat că îi e greu să fie adult.