O Cenușăreasă inversată

Scris de • 30 August 2015 • in categoria

Titlu: Falsă identitate
Numar pagini: 494
ISBN: 978-606-8669-22-9

Când doamna și vagabondul se inversează și se mistifică, o poveste de dragoste, bineînțeles, se naște.

V-am spus vreodată că romance-ul este una dintre plăcerile mele „vinovate”? De la dragostea cavalerească, trecând prin tragismul unor Tristani și Isolde, până la Harlequin și YA fantasy, mă fascinează popularitatea acestui gen care este atât de plin de formule și rețete, cu atât de multe variațiuni… a căror familiaritate reușește, totuși, să mă distreze de fiecare dată. Despre Falsă identitate nu pot spune, însă, că știam la ce să mă aștept, motiv pentru care m-am lăsat surprinsă de povestea Joannei și a lui Nicholas. Premisele sunt clasice – pe fundalul unei Americi opulente, afaceristul nemilos, a cărui reputație îl precede, o întâlnește pe ea, tipa misterioasă, venind din aceeași high society, dar care este confundată cu o prostituată. De aici înainte clasicul îmbracă alte forme.

Cu doamne și vagabonzi, petreceri și milionari, prietenii și trădări, romanul are toate ingredientele pentru a fi o lectură savuroasă. Decepții, identități ascunse, personaje-tip (o Joanna candidă și un Nicholas dur și rece) – o narațiune romance în toată regula pe care nu am lăsat-o din mână până la ultima pagină, fiind curioasă în ce direcție va alege autoarea să îi împingă pe cei doi și nu numai.

falsa 2

Iar autoarea, trebuie să admit, i-a împins destul de departe, jucându-se cu situații și sentimente, pentru a sublinia că măștile sociale sunt doar un început superficial. Chiar dacă pe alocuri clișeele tipice genului și răsturnările de situație s-au încadrat în orizontul meu de așteptare, povestea celor doi este una antrenantă, cu dialoguri pline de umor și ironie, un fel de Cenușăreasă ori Pretty woman inversată, numai bună de citit și visat, la final de vară.

Dialogurile pline de umor

Răsturnările de situație sunt, pe alocuri, previzibile

Pentru cei ce se bucură de romance