Cartea ca un remediu pentru suflet

Scris de • 11 April 2022 • in categoria

Titlu: Băiatul, cârtița, vulpoiul și calul
Anul aparitiei: 2021
Numar pagini: 128
ISBN: 9786067107739

Cartea lui Charlie Mackesy este compusă din desene pline de semnificaţii şi scurte texte care au puterea de a vindeca sufletul. Patru personaje se întâlnesc şi îşi vorbesc, analizând viaţa, relaţiile dintre fiinţe şi sensul existenţei. Un băiat, o cârtiţă, un vulpoi şi un cal se împrietenesc şi pleacă la drum împreună. Îşi pun întrebări şi fiecare încearcă să găsească răspunsuri în hăţişul tulburător al vieţii.

Desenele lui Charlie Mackesy sunt foarte expresive, deşi par făcute din câteva tuşe de cerneală, însă personajele prind viaţă în fiecare pagină. Fără să existe o naraţiune propriu-zisă, personajele se cunosc, îşi vorbesc şi devin tovarăşi de drum fără o destinaţie precisă, călătoria lor fiind asemănătoare vieţii, care te poartă prin diverse locuri şi situaţii, fără să ştii ce va urma.

“- Care crezi tu că e cea mai mare pierdere de timp?

- Să te compari cu alţii, a zis cârtiţa.”

“- Care e cel mai curajos lucru pe care l-ai spus vreodată?, a întrebat băiatul

- Ajutor, a zis calul.”

“- Uneori îmi fac griji c-o să vă daţi seama că sunt un băiat ca oricare altul, a zis băiatul.

- Nu trebuie să fii ieşit din comun ca să te iubim, a zis cârtiţa.”

Astfel de dialoguri, cu doze tari de înţelepciune, sunt presărate în carte şi sunt însoţite de desene emoţionante. Charlie Mackesy obişnuia să deseneze diverse lucruri şi personaje, fără o structură anume, însă cu ajutorul editorilor, a realizat această carte, punând ordine în ideile sale şi oferind publicului un balsam pentru suflet format din cuvinte şi imagini. Pentru autor, acesta a fost un vis împlinit, sfatul lui fiind acelaşi şi pentru noi toţi: Să nu ne temem să visăm, să iubim şi să ne bucurăm de fiecare clipă.

Îl poţi urmări pe Charlie Mackesy pe contul lui de Instagram, acolo unde postează desene cu personajele mult îndrăgite din carte şi unde ne ţine la curent cu realizarea unui film animat plecând de la cartea de faţă.

O carte plină de emoţie şi de înţelepciune pentru toate vârstele, cu desene expresive, care îţi rămân în minte.

O carte perfectă pentru copii, adolescenţi şi adulţi.