Asediu

0Autor: Brad Thor
Rating: Brad Thor - Asediu rating - recenzii carti
Editura: Tritonic

Brad Thor - Asediu - recenzie cartiSuntem în America de după atacurile sângeroase din 11 septembrie 2001. Toate marile instituţii guvernamentale lucrează constant pentru prevenirea unor noi atacuri teroriste. O informaţie extrem de importantă ajunge la urechile administraţiei americane conduse de preşedintele Jack Rutledge. Din acest moment o soluţie non-ortodoxă strict secretă va fi adoptată. Iată ingredientele unui thriller politic bun oferit de editura Tritonic, scris de Brad Thor - Asediu.

Mohammed bin Mohammed este o piesă importantă a organizaţiei teroriste Al-Qaeda care trebuie să încheie o tranzacţie în legătură cu o armă nucleară. Teama că acea armă nucleară va fi îndreptată înspre coastele Statelor Unite îi mobilizează pe americani să întreprindă o operaţiune secretă de a-l răpi pe terorist, pentru a opri tranzacţia şi pentru a afla mai multe informaţii. Odată răpit, membrii Al-Qaeda fac tot posibilul pentru a-l recupera, inclusiv să organizeze un atac surpriză asupra Manhattan-ului pregătit de sărbătoarea lui 4 iulie.

Atacul surprinză îi surprinde pe toţi şi îngheaţă orice trafic în Manhattan, obligând autorităţile să se ocupe de răniţi, fără a gândi că nu aceasta a fost scopul teroriştilor. Abdul Ali, alias Ibrahim Rahman, cu ajutorul unui spion internaţional, află locaţia unde este deţinut Mohammed bin Mohammed. Înarmat până în dinţi acesta face tot posibilul să îl găsească.

Pe celălalt plan, preşedintele SUA se luptă cu furia cauzată de atac şi neputinţa de a fi alături de fiica sa rănită în accident, în timp ce autorităţile care aveau avizul preşedintelui de a-l răpi pe Mohammed se luptă din răsputeri să menţină secretul şi să afle mai multe informaţii despre Al-Qaeda. Cu toate acestea, scurgeri de informaţii fac ca să apară semne de întrebare.

Un agent al Departamentului pentru Securitate Naţională, Scot Harvath, care de altfel poate fi numit un personaj principal al romanului lui Brad Thor, devine în mod involuntar cel care va lupta pentru a afla adevărul în această încurcătură. Adunând piesă cu piesă de puzzle, acesta descoperă adevăratul plan al lui Abdul Ali, încercând să-l oprească. Alături de acesta se află şi un grup de puşcaşi marini care-l vor susţine până la capat.

Astfel, Scot Harvath se vede nevoit să caute acul în carul cu fân, legat la ochi, neştiind niciun fel de informaţie despre atacatori sau despre scopul acestora, luptându-se într-un oraş dezafectat cu un grup de terorişti. Ca suspansul să crească mai mult, împotriva soldatului se pun şi autorităţile care se chinuie să păstreze secretul operaţiunii secrete.

Cu toate eforturile soldaţilor americani, Mohammed bin Mohhamed scapă. Va reuşi acesta să încheie tranzacţia şi să îndrepte arma nucleară împotriva Americii? Asta vă las pe voi să descoperiţi întrucât această carte merită savurată filă cu filă. Şi sunt sigură că vă va suprinde într-un mod plăcut.

Ceea ce mi s-a părut interesant în romanul lui Brad Thor a fost faptul că aceasta nu vorbeşte despre războiul din Irak, lupta fiind desfăşurată complet pe teritoriu american. Pe lângă acest fapt, cartea lui Thor oferă o serie de informaţii relevante în legătură cu autorităţile guvernamentale, date pe care până în acest moment nu le aveam. Şi ceea ce este cel mai interesant a fost reacţia autorităţilor în caz de criză, precum şi modul de a acţiona diferit a fiecărui departament naţional. De parcă fiecare instituţie încearcă să-şi păstreze autonomia şi să nu-i permite unei alte autorităţi să-i afle planurile, cu toate că toţi lucrau pentru acelaşi scop. Cred că prin dezvăluirea unui asemenea fapt, Brad Thor a spus şi un mare adevăr în legătură cu instituţiile Statelor Unite şi o problemă cu care acestea se confruntă: nu cooperează.

Brad Thor a scris Asediu în 2007, iar editura Tritonic l-a preluat traducându-l în româneşte imediat. Pentru acest fapt nu pot decât să aplaud iniţiativa grupului Tritonic. Şi asta pentru că Asediu este cu adevărat un roman interesant ce te prinde imediat, de la primele pagini. Brad Thor a ştiut să-şi gradeze intensităţile acţiunilor astfel încât ajungi să trăieşti frustrarea sau neputinţa personajelor, precum şi furia atacatorilor care nu reuşesc în planul acestora. Cu adevărat un roman intens. Iar eu astăzi vă recomand acest thriller politic cu multă căldură, un roman despre America cea adevărată, scris din perspectiva unui patriot care totuşi încearcă să fie obiectiv.

Asediu - Brad Thor!

Scrisă de Cristina Teodorescu

Citeste cele 13 COMENTARII si spune-ti parerea!